השיטות שיעזרו לכם להתמודד עם החרדה מהניתוח

תחושת החרדה לפני כניסה לניתוח, המכונה גם חרדה טרום ניתוחית, נפוצה יותר מכפי שהייתם משערים. מספר רב של מטופלים עלול לחוש בחרדה טרום ניתוחית, שמתאפיינת בדרך כלל בתחושת מתיחות וחוסר נוחות שמלוות לחששות ופחדים.
ניתוח מתיחת בטן בפרט נחשב כניתוח מורכב לפחות בחלק מהמקרים, המהפך בניראות הוא קיצוני נכנסים לניתוח במבנה גוף מסויים ויוצאים במבנה גוף אחר ומשופר.
באופן טבעי כל ההתעסקות בהבנת התהליך עצמו מעורר חרדות. לכן, ריכזתי כאן מספר שיטות שיעזרו לכם לעבור את התהליך באופן מיטבי.
חרדה מניתוח מתיחת בטן
שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

תוכן עניינים

הסיבות הנפוצות לחרדה טרום ניתוחית

  • פחד מהלא נודע
  • פחד מאיבוד שליטה
  • פחד מחומרי ההרדמה
  • פחד להתעורר על יד זרים
  • פחד שמא הניתוח לא יתנהל כשורה, או שתוצאותיו יהיו כוזבות
  • פחד מכאב ומתהליך ההחלמה
  • פחד משהייה בסביבה לא מוכרת
  • פחד ממוות

 

זה נורמלי לחלוטין לחוות מידה מסוימת של חרדת ניתוח, ועוצמתה תלויה במגוון גורמים, ביניהם, החוויות שאנשים חוו בבתי חולים בעבר, הרקע הדמוגרפי שלהם, הפסיכולוגיה האישית שלהם והמגדר שלהם.

החרדה משפיעה באופן שונה על כל אחד, ועשויה להתבטא באופנים פסיכולוגיים- שינויים התנהגותיים וקוגניטיביים כמו תוקפנות, עצבנות וכן הלאה- או באופנים פיזיים- יתר חץ דם, טכיקרדיה, שלשולים וכו'.

כצד תוכלו להתמודד עם חרדה טרום ניתוחית?

למרבה המזל, יש מגוון דרכים להתגבר על החרדה מהניתוח או לפחות להפחיתה במידת מה. מומלץ לאמץ כמה מהן כדי להגביר את השפעתן.

  1. פתחו אמון בצוות הרפואי שלכם- אמון וחרדה הם הפכים זה של זה, ולכן, אם תצליחו לפתח אמון בצוות הרפואי שמטפל בכם ולהרגיש שאתם יכולים לסמוך עליו, אתם בחצי הדרך להפחית את רמת החרדה שלכם באופן משמעותי.
  2. סמכו על עצמכם- עליכם להאמין בעצמכם וביכולת של הגוף שלכם להתמודד עם הניתוח וההחלמה שכרוכה בו. בהתבסס על המסרים שהגוף שולח לכם, אתם מסוגלים לקבל החלטות, ועליכם לסמוך על יכולתכם לעשות זאת. שמרו על גופכם באמצעות פעילות גופנית ואכילה נכונה וטפחו את מערכת היחסים עמו. זה יגביר את המודעות שלכם אליו, יגרום לכם להכיר את היכולות שלו ולהאמין בהן.
  3. עזרו לעצמכם- אם אתם סובלים מחרדה, אל תתביישו לדבר על כך. באפשרותכם לשוחח על תחושותיכם עם הקרובים אליכם או עם הצוות הרפואי, ובמידת הצורך, קבלו טיפול מגורם מטפל מוסמך לטיפול בחרדה.
  4. מקדו את האנרגיה- ככל שתתעסקו בחרדה, כך היא עלולה לתפוס יותר מקום בחייכם. העסיקו את עצמכם והתמקדו בתהליך ההחלמה. הכינו את הקרקע לקראת היום שאחרי הניתוח וודאו שיש לכם מקום טוב לחזור אליו עם מערכת תמיכה שתסייע לכם להתמודד ולהחלים.
  5. יישמו את הוראות המנתח לפני מועד הניתוח- הרופא המנתח שלכם עשוי לתת לכם הוראות שונות לפני מועד הניתוח, כמו להפסיק לעשן או להפסיק ליטול תרופות מסוימות. יישמו את המלצותיו באדיקות על מנת להבטיח סיכויים טובים להצלחת הניתוח וההחלמה ממנו, וכך תפחידו את מידת החרדה שלכם.
  6. נגנו או האזינו למוזיקה- למוזיקה יכולות ריפוי מופלאות, שהוכחו במחקרים רבים. למעשה, האזנה למוזיקה רגע לפני הניתוח תפחית את מידת החרדה שלכם גם מפני שהיא תסיח את דעתכם, וגם מפני שהיא תרגיע אתכם. בחירת המוזיקה צריכה להתבסס על טעמכם האישי.
  7. השתמשו בטכניקות הרפיה- יש המון טכניקות הרפיה יעילות, ביניהן הרפיית שרירים, תרגילי נשימה, מדיטציה ועוד. כולם נחשבים לכלים מצוינים להתמודדות עם חרדה, וניתן ליישם אותם באופן עצמאי או במסגרת שיעורים קבוצתיים או יחידניים. את השיטות שתתרגלו מומלץ ליישם עד למועד הניתוח.
  8. היעזרו בטיפולים משלימים- דיקור, עיסוי טווינה או שיאצו, ארומתרפיה, דמיון מודרך ושיטות אחרות מוצעות במסגרת הביטוחים של קופות החולים במחירים מסובסדים. מומלץ לבחון איזה סוג של טיפול יעיל עבורכם ולקבל טיפולים עד למועד הניתוח, ואחריו.
  9. קיראו את המאמר על היתרונות הרפואיים זה יחזק אתכם בקבלת החלטה.

לסיכום,

מגוון השיטות שציינו נמצאו יעילות בהפחתת חרדה טרום ניתוחית. המסר החשוב ביותר שעליכם לקחת עמכם הוא, שחרדה לפני הניתוח היא דבר טבעי, אך אם אתם חווים אותה, וודאו שיש לכם את הכלים להתמודד איתה על מנת להבטיח שתעברו את הליך מתיחת הבטן וההחלמה ממנו באופן מיטבי.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן