החלמה מניתוח בטן

איזה כייף הרגע שכל כך חיכינו לו הגיע וסוף סוף אנחנו אחרי הניתוח, עכשיו מתחיל שלב הביניים לפני קבלת התוצאה הסופית שלב ההחלמה, מבחינת כאב אפשר לסבול עם כאבי משככים (כמובן במרשם). אם אתם שוקלים לעבור ניתוח מתיחת בטן, חשוב שתבינו מהו תהליך ההחלמה שאתם צפויים לעבור על מנת להתכונן בצורה מיטבית ולהבטיח לעצמכם את התנאים האופטימליים להחלמה מהירה ככל שניתן.
שיתוף:

תוכן עניינים

הניתוח של מתיחת הבטן בוצע, התקדמנו שלב מהותי עכשיו נשאר להחלים וכמובן לשמור על התוצאות

ניתוח מתיחת בטן אורך מספר שעות בלבד, ומרגע התאוששות המטופל מההרדמה הוא עשוי להיות תחת השגחה כיממה, לאחריה ישוחרר להמשך תהליך ההחלמה בביתו.

תהליך ההחלמה עשוי להשתנות ממטופל אחד לאחר, והוא תלוי במידה רבה במספר גורמים:

  1. כמות העור שהוסרה במהלך הניתוח
  2. כמות השרירים שנקשרו במהלך הניתוח
  3. מצבו הקונסטיטוציוני של המטופל לפני הניתוח
  4. מחלות רקע שהמטופל סובל מהן
  5. הליכים נוספים ששולבו במסגרת הניתוח, כמו שאיבת שומן לדוגמה.
  6. שימוש בשיטת מתיחת בטן עם בנקזים

באופן טבעי, החלמה מניתוח בטן מורכב עם הידוק שרירים ההחלמה אורכת זמן רב יותר ביחס למיני מתיחת בטן. עם זאת, יש מטופלים שחוזרים לפעילות שגרתית תוך שבוע לאחר ניתוח מתיחת בטן, ואילו אחרים זקוקים לפרק זמן ארוך יותר.

בדרך כלל החלמה מלאה של הצלקות אורכת מספר חודשים, ועלולה להתארך עד ל- 6 חודשים ויותר. בכל מקרה, מרבית הצלקות ממוקמות באזורים שמוסתרים עם תחתון או בגד ים, כך שהן לא יגבילו את המטופל בשום צורה.
נושא שמטריד חלק גדול מהמטופלים לאחר ניתוח בטן או שאיבת שומן הוא נושא הבצקת, כאן קצב ההחלמה שונה ממטופל למטופל ואין אפשרות לנבא מראש זהו תהליך החלמה ארוך בין חצי שנה ויש מטופלים מעטים שפשוט נשארים עם זה. ניתן לזרז את ההחלמה מבצקות באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי מקצועי וכך לטפל בבצקת לימפטית. על מנת לשפר את התוצאות מומלץ לשלב חגורת בטן טובה, שהיא סוג של בגד לחץ ויתרום לנראות הבצקת והנפיחות שנותרה לאחר הניתוח.

 החלמה מניתוח מתיחת בטן עם נקזים

במקרים רבים משאירים בגופו של המטופל נקזים, אשר אמורים לנקז נוזלים מגופו. הנקזים הללו עלולים להגביל מעט את תנועתו החופשית ולעתים אף לגרום לכאבים, אך מרגע שכמות הנוזלים פוחתת מ- 30 סמ”ק ליום, מה שעשוי לקחת מספר ימים בודדים, ניתן להסיר את הנקזים, פעולה שמתבצעת במסגרת פגישת מעקב וביקורת אצל המנתח.

במהלך ימים אלו מומלץ ליטול משככי כאבים לפי הצורך ובהתאם להמלצת המנתח.

חזרה לפעילות לאחר הניתוח

אף על פי שזה עלול לגרום לכאבים ואי נוחות, כבר 24 שעות לאחר הניתוח מומלץ למטופל לנסות לנוע במידת האפשר – ללכת, גם אם בכיפוף, להתרחץ, לנוע מחדר אחד לאחר וכדו’. על המטופל להימנע כ- 6 שבועות מפעילות מאומצת, הרמה, גרירה או משיכה של חפצים כבדים או מכל פעילות שמסבה כאב.

באופן כללי, יש להימנע מכל פעילות שמאמצת את שרירי הבטן במהלך כ- 3 חודשים מיום הניתוח ולהיות קשוב לגוף לאורך כל תהליך ההחלמה.

במרבית המקרים, המטופל מסוגל לשוב לפעילות שגרתית מתונה כ- 14- 30 יום לאחר הניתוח.

הורדת החבישות לאחר הניתוח

חבישות הנייר מוסרות באופן מלא ללא כל פעולה יזומה. ניתן להתרחץ עמן ואף לסבן אותן, ובמידה וקצוותיהן מתרופפים, ניתן לגזור אותם בעדינות. לאחר הרחצה ניתן לייבש אותן עם פן ללא חום. בכל מקרה, אין להוריד אותן באופן עצמאי ויש לתת להן ליפול מעצמן על מנת להבטיח ריפוי מלא ולהימנע מפתיחת הפצע או מהתרחבות הצלקת.

החלמת התפרים במתיחת בטן

התפרים לאחר הניתוח מתמוססים ומתכלים מעצמם. משנפלו התחבושות ניתן לחבוש אותן ביריעות סיליקון עד שהצלקת משתטחת ומתבהרת, מה שמעיד על ריפוי והליך החלמה תקין, אך עשוי לקחת מספר חודשים.

ביקורות אצל הרופא המנתח

נהוג לבצע מספר ביקורות לאחר הניתוח: הביקורת הראשונה כשבוע לאחר הניתוח, ויתר הביקורות כחודש וכ- 3 חודשים לאחר הניתוח. במידת הצורך, ייתכן שתידרש ביקורת נוספת לאחר 6 חודשים.

סיבוכים ותופעות לוואי שכיחים בניתוחי מתיחת בטן

לאחר ניתוח מתיחת בטן עלולים להופיע בצקות ושטפי דם, שלא אמורים להטריד את המטופל. על מנת לסייע להפחתתם יש ללבוש מלבוש לחץ ולהרבות במסאז’ים וקומפרסים קרים.

אם מופיע דימום, יש ללחוץ עליו כדי לעצור אותו. במידה וזה לא עוזר, יש לפנות לרופא המנתח באופן מידי.

על מנת להימנע מזיהומים יש ליטול אנטיביוטיקה לפי המרשם שהרופא המנתח ינפק, במידה ומופיעה מוגלה או שנראה זיהום קשה ייתכן שיהיה צורך במתן אנטיביוטיקה דרך הוריד, פתיחת הפצע ושטיפת המוגלה.

לעניין בצקות ונפיחויות דיברנו על כך בתחילת המאמר, היעלמות התחושה באזור הניתוח היא דבר טבעי, שבדרך כלל נעלם תוך מספר שבועות או חודשים. במקרים נדירים התחושה באזור עלולה שלא לחזור. דרך נוספת לזרז את היעלמות התחושה והבצקת נעשית על ידי עיסוי לימפטי מקצועי או לטפל בבצקת באמצעות מכשיר לעיסוי לימפטי.

לסיכום,

החלמה מניתוח מתיחת בטן יכול להיות פשוט למדי, אולם בדומה לכל ניתוח אחר הוא טומן בחובו סיכונים. למרבה המזל, הרפואה המודרנית מאפשרת לתת מענה מהיר ויעיל למצבים השונים, והודות לכך ניתוחי מתיחת בטן נחשבים לבטוחים ומאוד שכיחים בקרב נשים וגברים כאחד.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן