חגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן

שימוש בחגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן יכול להפחית את אי הנוחות של המטופלים וגם לסייע בשליטה על נפיחות ואגירת נוזלים הנפוצים לאחר הניתוח. השבועות הראשונים של ההחלמה הם זמן קריטי, מכיוון שהרקמות משתנות ותואמות את קו המתאר החדש. החגורה תומכת בתהליך הריפוי וההחלמה, מסייעת לזרימת דם בריאה, ועשויה להגדיל את הסיכויים לתוצאות טובות יותר.
שיתוף:

תוכן עניינים

חגורת בטן רפואית המיועדת לניתוחי בטן

חגורת הבטן משמשת לדחיסת האיברים הפנימיים. החגורה נועדה לחזק ולהדק את שרירי הבטן. חגורת הבטן עשויה מבד אלסטי שנמתח סביב החלק האמצעי ממש כמו חגורה ומפעילה לחץ אחיד ומתמיד על האזור. בדרך כלל החגורה מכסה את האזור שמתחת לשדיים ועד לאזור האגן, וכך מתבצעת החבישה בכל מקום שטופל במהלך מתיחת הבטן.

השימוש בחגורת בטן לאחר לידה עוזר לנשים רבות לטיפול בבעיה הנפוצה של היפרדות בטנית וזאת הודות ליכולת הדחיסה שלה. עם זאת, השימוש העיקרי והמשמעותי שלה הוא חגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן. המבנה שלה מספק דחיסה ולחץ ובכך החגורה מפחיתה נפיחות, מגבירה את הנוחות וממזערת את הפוטנציאל להיווצרות סרומה. בדרך כלל משתמשים בחגורת בטן למשך 3-8 שבועות לאחר הניתוח בכפוף להמלצת הרופא. מטופלים רבים ממשיכים ללבוש את החגורה גם לאחר מכן מיוזמתם, היות והתמיכה הנוספת גורמת להם להרגיש יותר בנוח עם הפעילות השוטפת.

חבישת חגורת בטן לאחר ניתוח היא הוראה הכרחית להצלחת הניתוח, אי לבישת חגורת בטן בתקופה המיידית שלאחר הניתוח יכול להביא להשלכות משמעותיות, כמו לגרום להתפתחות סרומה המטומה וזיהום באזור הניתוח.

החגורה מפעילה לחץ באיזור הבטן וממזערת נפיחות. לכן השימוש בחגורת הבטן לאחר הניתוח מאיץ את ההחלמה ומקטין את זמן ההחלמה הכללי. כמו כן, החגורה מגינה על החתך ונותנת תמיכה. חשוב לדעת שהשימוש בחגורת בטן מיועד גם במקרים בו נעשה הליך אנדוסקופי למתיחת בטן ללא צלקת.

התאמת חגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן

התאמת הבגד והנוחות הם הכל. התאמה נכונה של חגורת בטן לאחר הניתוח תהיה נוחה למטופל הוא ירגיש טוב יותר ויחלים טוב יותר עם פחות בצקות, בהמשך וחזרה מהירה יותר לשגרה ולפעילות רגילה.
חשוב שנרגיש נוח עם החגורה, חגורה לא נעימה ללבישה תגרום לכך שנרצה להפסיק להשתמש בה מוקדם יותר מהזמן המומלץ.

קושי בנשימה לאחר מתיחת בטן

ישנם מטופלים שמתלוננים על קשיי נשימה כשהם לובשים את חגורת הבטן שלהם. החגורה אמנם אמורה להיות צמודה, אך לעולם לא אמורה למנוע ממך לנשום כראוי. זה גם לא אמורה לגרום לכאבים בזמן שלובשים אותה.
בחלק מהמקרים החולים נושמים בצורה לא טבעים ובכך מתקשים לנשום אך לא בגלל החגורה, אלא בגלל שהם נושמים בצורה לא טבעית.

בנשימה נכונה, ישנם שלושה חלקים מעורבים: השרירים הבין-צלעיים, הסרעפת ושרירי הבטן. השרירים הבין-צלעיים ממוקמים בין הצלעות. כאשר נושמים פנימה, שרירים אלה מתכווצים כלפי מעלה והחוצה כדי לאפשר לריאות להתרחב עם האוויר. במקביל, הסרעפת נעה כלפי מטה לכיוון הבטן כדי ליצור יותר מקום גם לריאות. עם נשימה נכונה וטבעית, תראו שהחזה מתרחב ומתרחב בזמן שהקיבה מתרחבת.

כשאנחנו יושבים אנחנו מתחילים להתעצל עם צורת הנשימה. במקום לערב את שלושת חלקי הגוף הללו בכל נשימה, אנו משתמשים רק בבטן. שרירי הבטן מתרחבים ומתכווצים, אבל החזה לא זז. זה מכונה נשימת בטן, וזה הרגל שיכול להוביל לבטן נפוחה ששום דיאטה או מתיחת בטן לא יכולים לתקן!

נשימת בטן היא הסיבה שחלק מהחולים יתקשו לנשום כשהם לובשים את חגורת הבטן שלהם. הם מסתמכים רק על הבטן כדי להכניס אוויר, אבל הבטן שלהם לא יכולה להתרחב בגלל הלחץ שמופעל על ידי בגד הדחיסה שלהם.

איך מטפלים בקושי נשימתי לאחר ניתוח?

הקדישו רגע והיו מודעים לאופן שבו אתם נושמים. הרגישו שכלוב הצלעות שלכם מתרחב בכל נשימה, ושרירי הסרעפת והבטן שלכם יעבדו אוטומטית יחד באותו זמן.

 היתרונות לשימוש בחגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן:

  • הפחתת הסיכון לסרומה – נוזלים המתרכזים בכיסים מתחת לעור. סרומות נחשבות לסיבוך השכיח ביותר הקשור לניתוחי בטן. חגורת הבטן מורידה את הסיכון להתפתחות סרומה על ידי הפעלת לחץ מתמיד במהלך ההחלמה המוקדמת. הלחץ התמידי האחיד שמופעל באמצעות החגורה נועד לדחוף מטה את הרקמות כך שכיסים בהם נאגר נוזל ימוזערו או יסולקו.
  • הפחתת הסיכון להמטומה – שימוש בחגורת בטן לאחר ניתוח מוריד את הסיכון לדימום וחבורות: דימום מתמשך בעקבות ניתוח מתיחת בטן והסרת עודפי עור עלול לגרום לאוסף דם הנקרא המטומה. חגורת הבטן מורידה את הסיכון להתפתחות המטומה.
  • שיפור בזרימת מערכת הדם – זרימת דם תקינה היא המפתח להתאוששות וריפוי הגוף. הגוף משתמש במערכת הדם שלו כדי לסייע בריפוי צלקות ורקמות עור פגועות וכך מקדימים את תהליך הריפוי.בימים הראשונים לאחר הניתוח לא תרצו לזוז הרבה. באמצעות הלחץ המתמיד, החגורה עוזרת לשמור על תנועת מערכת הדם, מניעת אגירת נוזלים ומפחיתה נפיחות. וכך מפחיתה את הסיכון לקרישי דם שעלול להיות חמור או אפילו קטלני.
  • הפחתת הכאב ואי הנוחות – חגורת בטן נותנת תמיכה באזור הניתוח על ידי מתן לחץ מתמיד ועשויה להפחית אי נוחות במיוחד בעקבות מתיחת בטן תוך הגנה על השרירים. החגורה עוזרת לשמור על הרקמות הפגועות, מגינה על קווי החתך מפני משיכה או מאמץ.
  • מתאר טוב יותר ואחידות – בניתוח מתיחת בטן מהדקים את החלק האמצעי בזהירות רבה וממזערים את חריגות המתאר, ומשפרים באופן דרמטי על ידי הסרת עודפי העור ושאיבת השומן, אך עדיין יש סיכוי לחוסר אחידות. גבשושיות. חריגות קווי מתאר רבות יכולות להיות קבועות אם הן לא מתוקנות בשלב מוקדם של ההתאוששות שלך. חגורת הבטן עוזרת למנוע חוסר סימטריה ומגבשושיות בקו המתאר.עם זאת, לפעמים חגורת בטן שאינה מתאימה עלולה להשאיר חריצים קבועים. לדוגמא, תפרים יכולים להשאיר תורים ארוכים בעור. לכן חשוב לוודא שהחגורה מתאימה כמו שצריך. אפשרות נוספת היא ללבוש בגד נוח חלק מתחת לחגורת הבטן שתשמש כשכבת מגן.
  • תמיכה והגנה במהלך ריפוי השרירים – סיבוכים והפרדה חוזרת, חגורת הבטן עשויה לספק תמיכה והגנה נוספת במהלך ריפוי השרירים. חולים מדווחים לעיתים קרובות כי זה מגביר את הנוחות והתמיכה בעת מעבר תנוחות או שיעול ומשפר את היציבה של האדם בזמן עמידה ממושכת.
  • הפחתת כאבי גב לאחר מתיחת בטן – החגורה מספקת תמיכה לגב לאחר מתיחת בטן. לאחר מתיחת בטן, אנו מכופפים. שרירי הגב או שרירי הזוקף עובדים שעות נוספות כדי לסייע בתמיכה בפלג גוף עליון. חגורת הבטן מסייעת לתמיכה בגב. במקרה של דימום אפשר ללבוש ריפוד עבה יותר מעל החתך.
  • יתרון פסיכולוגי לקשירת הבטן לאחר מתיחת בטן – ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח שכיח יחסית, עם זאת מטופלים רבים רוצים להרגיש חבושים ובטוחים. לחזור הביתה ולסיים את תהליך הריפוי, יותר מנחם כשמרגישים תמיכה. חגורת מתיחת בטן יכולה לסייע לך להרגיש פחות כואבים פחות אי נעימות וחוסר נוחות בתהליך הריפוי. באמצעות החגורה המטופל נהנה מתמיכה וביטחון מסוימים לשרירי הבטן. החגורה כמעט ואינה נראית מתחת לבגדים, ומאפשרת לנהל את חיי היומיום מבלי להרגיש לא בנוח בציבור. חולים רבים אוהבים להמשיך ללבוש את החגורה במשך שבועות נוספים מעבר להוראת הרופא היות ומרגישים יותר בנוח ומוגנים.

איפה ניתן לרכוש חגורת בטן רפואית?

כפי שציינתי קודם אני מנותחת בעצמי ולכן ערכתי מחקר פרטי שלי בו בדקתי מספר חגורות בטן לשימוש עצמי. החגורה המנצחת שלי מותג של ISAVELA בגדי לחץ רפואיים. בחרתי בחגורת בטן רחבה של 4 צלעות. מאוד אהבתי את תחושת הבטחון ואפילו המשכתי איתה גם לאחר תקופת ההחלמה המוגדרת. החגורה נוחה מאוד ללבישה. היא עשויה מבד היפואלרגני שאינו גורם לגירויים בעור ומונע התפתחות של זיהומים. לשירותכם אני משאירה קישור לעמוד המוצר ולחגורה שהכי קלעה והתאימה לי דגם: חגורת בטן רחבה AB03. במקרים של ניתוחי מאמי מייקאובר כדאי לבדוק את החגורה הצרה יותר של 3 צלעות דגם חגורת בטן AB01 .

פניתי לחברת ISAVELA בגדי לחץ רפואיים לשיתוף פעולה עם הפונים והפונות מהאתר של My Tummy ולשמחתי הצלחתי לדאוג לכולם להנחה יפה של 15%!!! לקבלת ההנחה הקלידו את הקוד  ORh0116.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות בנושא חגורת בטן

כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר מהניתוח תצטרכו ללבוש את חגורת הבטן במשך שישה עד שמונה שבועות. משך הזמן המדוייק תלוי במספר גורמים ועשוי להשתנות בהתאם להליך הניתוחי הייחודי שלך. המנתח שלך יספק לך תוכנית התאוששות מלאה לאחר הניתוח.

במקרה של גירוי מומלץ ללבוש חולצה מתחת לחגורה. אי לבישת החגורה לפי הזמן שהומלץ על ידי המנתח עשוי להגביר את הסיכון להתפתחות סיבוכים, כולל דימום, איסוף נוזלים ונפיחות רבה יותר.

מומלץ ללבוש את חגורת הבטן בכל שעות היום, גם בזמן השינה. יש להסיר אותה רק כדי להתקלח ואז ללבוש את החגורה מחדש לאחר מכן. ההורדה הסופית של החגורה תהיה לפי הוראת הרופא.

חגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן נקבעת על סמך גודל גופך, צורתך והניתוח הספציפי שעברת. חשוב להקפיד שהחגורה תהיה עשויה מחומרים איכותיים ועמידים שיספיקו ללבישה לתקופת הזמן המומלצת.

נשים שעברו ניתוח מהפך של מאמי מייקאובר מצאו שהחגורה עם 3 צלעות נוחה יותר, היות וקיימים גם חתכי שד. זווית הדש העליון כלפי מטה עשויה למנוע גירוי של חתכי השד התחתונים. אם את חווה אי נוחות הקשורה חגורת הבטן שלך, יתכן שהיא לא מתאימה כראוי ויש להתאים אותה או להחליף באחרת.

בשבועות הראשונים לאחר ניתוח מתיחת בטן מנח הגוף שלנו לא משתנה הרבה, לרוב במיטה על הגב עם זווית נוחה וכשמתחילים להלך אנחנו כפופים מה שמביא לכאבי גב עצומים. תמיכה של חגורת בטן מסייעת משמעותית בהפחתת הכאב והכרחית לתהליך הריפוי מהשכיבה הממושכת.

חבישה ממושכת של חגורת הבטן מסייעת להמשך ההחלמה לתמיכה נוספת גופנית וגם נפשית. ניתן להמשיך להשתמש בחגורה עד שלא יהיה בה עוד צורך. כמובן שההוראה של לבישת החגורה 24/7 כבר לא רלוונטיות. ואפשר להוריד אותה בתדירות גבוהה יותר.

חגורת בטן רחבה של 4 צלעות מיועדת לנשים או גברים שעברו ניתוחי בטן כמו מתיחת בטן, שאיבת שומן, ניתוח בקע, קשירת שרירים וניתוח קיסרי. רוחבה 30 סנטימטרים והיא מכסה את האזור מהבטן העליונה מתחת לשדיים ועד לכיסוי עליון של האגן.

חגורת בטן 3 צלעות היא חגורת בטן רפואית המיועדת לניתוח מתיחת בטן, מתיחת בטן, שאיבת שומן, קשירת שרירים, הסרת עודפי עור, ניתוח קיסרי, ניתוח בקע. נשים שעברו ניתוח מהפך של מאמי מייקאובר מעדיפות לרוב את החגורה של ה 3 צלעות שרוחבה 23 ס”מ היות וכך איך חיכוך עם החתכים באזור השדיים שנוצרו לאחר ניתוח חזה.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן