יריעות סיליקון לטיפול בצלקות, ככה עושים קסמים!

מתיחת בטן עם כל היופי שלה מותירה אותנו עם צלקת, עניין שמטריד לא מעט מהמתלבטים, והדחיינים. העובדה היא שכל אחד מחלים בצורה שונה. לרוב הצלקת מבהירה עם הזמן, אך לא ניתן לחזות את התוצאה הסופית.שלה. מזמינה אתכם להכיר פתרון קסום יעיל ומוכח – יריעות סיליקון לטיפול בצלקות באמצעותן ניתן לשפר את מראה הצלקת באופן משמעותי. במאמר הזה תלמדו איך משתמשים וכמה זה יעיל. ספויילר קטן… זה ממש לא נורא, אפשר לסיים ניתוח עם צלקת יפה ועדינה.
שיתוף:

תוכן עניינים

מהן יריעות סיליקון לטיפול בצלקות?

יריעות סיליקון הן ה”קו הראשון” השמרני, בטיפול ובמניעת התפתחות של צלקת הפרתרופית או קלואידית, ויעילותן מוכחת במחקרים רבים. בהם הוכיחו את יעילותן בהשטחת צלקות ובתרומתן להחלמה של צלקות, לעיתים גם זמן רב לאחר היווצרות הצלקת. הטיפול בצלקות באמצעות יריעות סיליקון מומלץ על ידי רופאי עור ופלסטיקאים ונעשה בשימוש נרחב בבתי חולים, מרפאות וקליניקות בארץ ובעולם.

איך נעזור לגוף שלנו לקצר את תהליך הריפוי הטבעי של הצלקת?

צלקות הן חלק טבעי מתהליך הריפוי של הגוף. זהו תהליך ביולוגי שמטרתו לתקן פצעים בעור וברקמות אחרות, לרוב הגוף שלנו צריך 12-18 חודשים לסיים את התהליך. רוב הפצעים, למעט פצעים זעירים מאוד, עלולים לגרום להיווצרותה של צלקת. עם הזמן הצלקת תתבהר ותהיה בגובה פני העור. הבעיה נוצרת בתהליך ריפוי של חסר או ריפוי יתר של העור. הצלקות עלולות להיווצר מפציעה, כוויה, חתך, מחלת עור, אקנה, נשיכה, שריטה, ניתוח ועוד. אף על פי שהן יכולות להיות מחמיאות במידת מה, מרביתן עלולות להיות פחות יפות למראה, ואף להציק מאוד. בהעדר טיפול נאות או החלמה שאינה מיטבית, עלולות להופיע בעיות נוספות שדורשות את התייחסותכם.

לפני שמגיעים לשיפור הצלקת, ננסה לשפר את נקודת הפתיחה שלנו, נתחיל בבחירת רופא מקצועי מומחה שיבצע את החתך באופן מדוייק ואחיד, נמוך כמה שניתן וקרוב לקו הערווה . נוכל להוסיף ולשפר את סיכויי ההחלמה באמצעות שתיה מרובה, אוכל בריא, והימנעות מעישון, לאחר הניתוח מומלץ מאוד להתרחק מעישון ולהימנע מחשיפה לשמש.

החשיבות של ריפוי צלקות תקין וההשלכות של ריפוי שאינו מיטבי או חלקי.

צלקות עלולות להיות מלוות בתחושות שונות החל מגרד ועקצוץ, ועד לכאב מטריד באופן מהותי. צלקות עלולות להשפיע על הרקמות השונות לעומק הצלקת – על העור, על רקמות החיבור ועל השרירים, ולגרום להגבלה בטווח התנועה. כאשר הצלקות מערבות רקמות נוספות פרט לרקמת העור, הן עלולות להגביל את התנועה. פרט לכך, עלולות להופיע אדמומיות והצטברות נוזלים.

אסטרטגיית הטיפול בצלקות

בכדי לטפל בצלקת נדרש להתייחס ל- 3 גורמים:
1. צבע הצלקת – בדרך כלל צבעה של צלקת טרייה נע בין אדום כהה לסגול. לאורך תהליך הריפוי היא משנה את צבעה לאדום בהיר, ורוד ולבסוף לצבע לבן או לצבע העור הטבעי. כל עוד הצלקת פעילה ניתן להשפיע עליה ולסייע לה להירפא ביעילות רבה יותר.
2. מרקם הצלקת – צלקת טרייה נוטה להיות נוקשה בגלל סיבי הקולגן המיוצרים בעודף. מטרת הטיפול בצלקת היא לרכך אותה, כך שתחזור להיות רכה כמו העור שמסביב לה.
3. גובה הצלקת – טיפול בצלקת יכול להשטיח אותה כאשר היא מוגבהת או להגביה אותה כאשר היא שקועה.

לרשימת טיפים לטיפול בצלקות תוכלו לקרוא במאמר : צלקת חלק בלתי נפרד מהניתוח, כמו כן להרחבה על השיטה החדשה למתיחת בטן אנדוסקופית ללא צלקת ליחצו כאן

כיצד יריעות סיליקון מסייעות לטיפול בצלקות?

רצועות סיליקון רפואי מסייעות להחלמה וריפוי של צלקות בכך שהן מונעות את איבוד הנוזלים המוגבר מהצלקת ומשמרות את הלחות,התהליך ניקרא הידרציה (בעברית מיום – מלשון מים) עצם הנחת הרצועות מסמנת לקרטינוציטים שאחראים על ייצור קולגן עודף במקרה של חוסר לחות, שאין צורך בייצור הקולגן תהליך ההידרציה מרכך את הצלקת וגורם לתחושת הקלה היות והעור אינו מתוח מגרד ונוקשה, כך מסייעות למנוע הצטלקות לא אופטימלית.

כיצד באה לידי ביטוי ההשפעה של יריעות הסיליקון?

מחקרים רבים מראים כי השימוש ביריעות סיליקון לטשטוש צלקות מציג תוצאות מצויינות, היריעות מאפשרות את התנאים האופטימליים לריפוי הצלקת. שימוש תכוף ביריעות מסייע לרקמה הצלקתית לקבל גוון עור טבעי יותר, משטיחה את הגלד כך שלא יבלוט, מרככת את העור ומסייעת לריפויו, מפחיתה אדמומיות וגירויים.
בעוד שתהליך הריפוי של צלקות עלול להימשך עד שנתיים, יריעות הסיליקון עשויות לקצר את משך ההחלמה ולהביא למראה חלק ואסתטי יותר מהר יותר, יריעות סיליקון לטשטוש צלקות
ניתן להשפיע ולשפר את הצלקת מראה ומרקם, כל עוד היא פעילה, זאת נדע לפי הצבע שלה, כאשר היא אדומה-ורודה- סגולה- היא עדיין פעילה, כשצבעה הופך להיות כצבע העור או בהיר יותר- היא כבר לא פעילה וקשה להשפיע עליה , ואז היריעות לא יעילות .

כיצד נעשה השימוש ביריעות סיליקון לריפוי צלקות?

השימוש ביריעות הסיליקון לריפוי צלקות הנו קל ופשוט. על מנת להשתמש בהן כל שנדרש הוא לעקוב אחר ההוראות הבאות:
1. לרחוץ את הידיים, את אזור הצלקת ואת העור מסביב לה במים ובסבון ולייבש בעדינות.
2. לחתוך בעזרת סכין יפנית או מספריים שעברו חיטוי עם אלכוהול 70% את גודל היריעה הרצוי.
3. להניח את היריעה בעדינות על הצלקת כך שתכסה את הצלקת במלואה ואת העור שסמוך לה.
4. מומלץ להשאיר את היריעה כ- 4 שעות ולהסירה כדי לתת לעור להתאוורר. לאחר 3 ימים ניתן להגדיל בהדרגה את פרק הזמן שבו משתמשים ביריעה עד שמשאירים אותה על הצלקת לאורך כל שעות היממה.
יריעות הסיליקון לא מכילות חומרים רעילים, והן יעילות גם לטיפול בעור רגיש או בקרב ילדים מגיל 3. לאחר הצמדת היריעות ניתן להרטיב, להסיר, לייבש ולנקות אותן. היריעות רב פעמיות ודביקות, ניתן להשתמש ברובן בין 4-8 שבועות,או עד שהן מתבלות- לפי הוראות היצרן.
בכדי לקבע את היריעה ניתן למסגר אותה בעזרת פלסטר, אך לא לכסות אותה באזור הצלקת.

באילו מקרים מומלץ שלא להשתמש ביריעות סיליקון לריפוי צלקות?

השימוש ביריעות סיליקון לצלקןת יעיל כל עוד לא התגלתה רגישות או אלרגיה לסיליקון. במקרים בהם יש רגישות או אלרגיה ליריעות הסיליקון (בדכ נדיר, יתבטא באדמומיות תחת היריעה ) – יש להפסיק את השימוש, ולנסות שוב עם הקפדה על שטיפת היריעה ושימוש הדרגתי, אם הרגישות חוזרת ניתן לנסות סוג אחר של יריעה.
ניתן להתחיל להשתמש ביריעה כאשר הצלקת סגורה לחלוטין, ללא הפרשה או גלד.
כאשר מדובר בצלקת סביב הטבור, השימוש בג’ל סיליקון כמו קלו קוט עשוי להיות יעיל ונוח לשימוש.

תוך כמה זמן ניתן להבחין בהשפעת יריעות הסיליקון?

הנחת היריעה בקביעות למשך 12 שעות ביממה עשויה להוביל להטבה משמעותית תוך מספר שבועות.
מרבית המטופלים מדווחים על שיפור משמעותי תוך 10 שבועות בממוצע.

יריעות סקארבן Scarban להשטחת הצלקת והפחתת אדמומיות

יש מספר חברות טובות שמייצרות יריעות סיליקון לריפוי ולטיפול בצלקות לדוגמא לחברת אוריאל יש יריעות URICIL MED לאמי טכנולוגיות יש יריעות OLEEVA FABRIC ו –OLEEVA CLEAR
בחרנו להציג את יריעות סקארבן, שמוכיחות את עצמן בקרב אינספור מטופלים, ומסייעות לטיפול יעיל בצלקות.

יריעות סקארבן פותחו במסגרת שיתוף פעולה של מספר אוניברסיטאות ובתי חולים בהולנד, צרפת, בלגיה וגרמניה. הן מסייעות לטפל בצלקות היפרטרופיות וקלואידיות, ויעילות למניעת היווצרותן של צלקות אלו.
היריעות הללו מיועדות לשימוש רב פעמי וארוך טווח ומוכרות כאמינות מאוד. יריעות סקראבן מכילות 100% סיליקון רפואי וחומר אלסטי, וניתן לטפל באמצעותן בצלקות קטנות או גדולות בכל מיקום בגוף.
השימוש ביריעות סקארבן יכול לסייע במניעה של התרוממות ובליטה צלקתית, הפחתת אודם וטשטוש הצלקת, כך שבסיום הטיפול מתקבל מראה חלק ואסתטי יותר.

איך משתמשים ביריעות סקארבן?

מדובר ביריעה רב שימושית, שפעם ביום שמים ופעם ביום מורידים שוטפים במים וסבון וחוזר חלילה. את היריעות מניחים על הצלקת כל יום בין 9-20 שעות. כשמתקלחים מסירים את היריעה ושוטפים אותה במים פושרים וסבון נוזלי ומניחים על משטח נקי כשהדבק כלפי מעלה. כשהיריעה באה במגע עם המים, היא מאבדת את הדבק ומתגלגלת וכשהיא מתייבשת היא מתיישרת חזרה והדבק חוזר. זה הפטנט של המוצר!

היתרונות של סקארבן

  • היריעות מסובסדות בכל קופות החולים
  • היריעות רב שימושיות – מכילות דבק כחלק אינטגרלי ולכן נוחות לשימוש.
  • לכל היריעות של סקארבן מקדם הגנה (50 UPF) לשמירה על הצלקת מפני חשיפה לשמש, על מנת שתחלים יפה (ולא תהיה פגמנטציה).
  • לסקארבן יש סיליקון ג’ל שמגיע בבקבוק משאבה לחיץ. חסכוני לשימוש, לא שמנוני, אינו דביק ומתייבש תוך 10 שניות. מתאים מאד לטיפול בצלקת של הטבור לאחר ניתוח בטן (במידה ויש טבור חדש). הסיליקון ג’ל של סקארבן מסובסד בקופת חולים מכבי וכללית בצורה משמעותית.
  • באישור משרד הבריאות

כיצד ניתן לסייע להליך הריפוי של הצלקת?

ההנחיות הבינלאומיות לטיפול בצלקת מונות את יריעות הסיליקון כקו ראשון לטיפול, אך בכדי להגביר את אפקט הטיפול, לזרז את הליך ההחלמה של הצלקת ולמנוע את היווצרותה של צלקת אבנורמלית, תוכלו לנקוט בפעולות הבאות:
1. שימוש בג’ל סיליקון נמצא מאוד יעיל לטיפול בצלקות. הוא יכול להתלוות לטיפול ביריעות סיליקון ולהגביר את אפקט הטיפול. כאמור לעיל, הוא יעיל ונוח לשימוש במיוחד כאשר מבקשים לטפל בצלקת סביב הטבור. לא משתמשים ביריעות בו זמנית עם הג’ל, כלומר, לא מורחים ג’ל מתחת ליריעה, אפשר להשתמש לסירוגין.
2. קרם לחות או קרמים המבוססים על ויטמין E או תמציות צמחים עשויים לסייע בשמירה על הלחות של העור ובהזנתו, ובכך לתרום לריפוי והחלמת הצלקת.
3. גם שמנים כמו שמן עץ התה, לבנדר או רוז – היפ עשויים לסייע באופן דומה, אולם יש למהול אותם בשמן זרעי ענבים, שמן שקדים או שמן קוקוס ולעשות בהם שימוש רק אם הפצע נסגר לגמרי.
4. מכיוון שהעור החדש שנוצר רגיש מאוד, חשוב מאוד להימנע מחשיפה לשמש, שעלולה לגרום גם לצלקת קטנה לפתח בעיות לטווח הארוך.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות על יריעות סיליקון

מחקרים רבים מדווחים על שיפור בנראות הצלקות, הפחתה בצלקות קלואידיות בעובי ובהתרוממות שלהן מעל העור,  מנתחים רבים טוענים שהשימוש ברצועות הסיליקון גורם להחלמה טובה יותר.

רצועות סיליקון מונעות את איבוד הנוזלים המוגבר מהצלקת ומשמרות את הלחות, הקרטינוציטים מזהים מצב הלחות תקין ולכן לא מייצרות קלוגן עודף. וכך מסייעות למנוע הצטלקות לא אופטימלית.

ניתן להשפיע ולשפר את המראה והמרקם של הצלקת כל עוד היא פעילה, צלקת אדומה-ורודה- סגולה- היא עדיין פעילה, כשצבעה הופך להיות כצבע העור או בהיר יותר- היא כבר לא פעילה וקשה להשפיע עליה, ואז היריעות לא יעילות.

על מנת שהטיפול באמצעות רצועות סיליקון יהיה אפקטיבי, יש להשאיר את הרצועות למינימום של 9 שעות ועד 20 שעות במשך היום. ככל שנשאיר את הרצועות זמן רב יותר נוכל לראות תוצאות משמעותיות יותר ונקצר את ההחלמה. כמובן חשוב לשמור על הגיינה ולרחוץ את האזור מידי יום.

חשוב לציין שהגוף צריך להתרגל לרצועות ולכן כדאי לעשות זאת בהדרגה, להתחיל מ4 שעות רצופות ולעלות עד למצב של 20 שעות.

לטיפול בצלקת שנמצאת בטבור מומלץ להעזר בג’ל סיליקון שמיועד במיוחד לאיזורים קטנים ופחות נגישים. הסיליקון עצמו הוא חומר פעיל ויעיל ואפשר להשתמש בו לסירוגין עם הרצועות. אין צורך להשתמש בשניהם בו זמנית על אותה צלקת.

עיקר ההצלחה מתחילה בבחירת רופא מקצועי מומחה שיבצע את החתך באופן מדוייק ואחיד, נמוך כמה שניתן וקרוב לקו הערווה. כחלק מהכנת הגוף לניתוח יש להקפיד על שתיה מרובה, אוכל בריא, ולהימנע מעישון. לאחר הניתוח חשוב מאוד להימנע מחשיפה לשמש להמשיך עם תפריט מאוזן ושתיה ולהתרחק מעישון, נשמע בעייתי אך מחקרים הוכיחו חד משמעית שעישון פוגע בהחלמה של הצלקת, לכן אם יש לך חשיבות למראה הצלקת לאחר הניתוח, אין ספק שזאת הדרך הנכונה שתמנע המון תסכול בהמשך.

אין צורך להתקלח עם יריעות הסיליקון סקארבן, מדובר ביריעה רב שימושית, שפעם ביום שמים ופעם ביום מורידים שוטפים במים וסבון וחוזר חלילה. . כשמתקלחים מסירים את היריעה ושוטפים אותה במים פושרים וסבון נוזלי ומניחים על משטח נקי כשהדבק כלפי מעלה. כשהיריעה באה במגע עם המים, היא מאבדת את הדבק ומתגלגלת וכשהיא מתייבשת היא מתיישרת חזרה והדבק חוזר.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן