נפלאות העיסוי הלימפטי מגע של קסם

אחרי ניתוח מתיחת בטן הכל נראה חלק ומתוח, אין קמטים, אין עודפים, שרירים מהודקים וחטובים, קמים בבוקר והכל נראה נפלא ושטוח. אז קורה משהו שקורה להרבה מנותחים. במהלך היום מתחילה נפיחות סמוך לאיזור הניתוח, המכנסיים פתאום לוחצות ואפילו מעצבות את הבטן עם עיוות שנוצר מהבצקת. בואו ניתן כבוד! תכירו בבקשה… עיסוי לימפטי – טיפול טבעי לבצקות ניתוחים והריון, צלוליטיס ופצעי לחץ. מסייע בהעלמת צלוליטיס או שיפור משמעותי, טיפול בבצקות הריון ובצקות אחרי ניתוח, העלמת פצעי לחץ, המסת שומן, שיפור זרימת הדם ומראה העור, העלמת וטשטוש צלקות וכן העיסוי הלימפטי מטפל בבעיות רפואיות מגוונות, במקרים מסוימים אפילו במקום אלטרנטיבות פלסטיות וכירורגיות וללא שימוש בהליכים פולשניים.
שיתוף:

תוכן עניינים

בצקת עקשנית לאחר ניתוח לא האמנתי עד שניסיתי!

מה זה עיסוי לימפטי?

עיסוי לימפטי הוא טיפול המוכר גם בשם “ניקוז לימפטי” (M.L.D – Manual Lymph Drainge) וייעודו העיקרי הוא לנקז את הנוזל הלימפטי – המגיע ממערכת הלימפה – אשר יוצר בצקות בין התאים והרקמות השונות בגוף, הן בתהליך טבעי המתרחש בגוף עם השנים והן בעקבות תאונות, פציעות או מחלות. שלא כמו עיסוי ממוצע בספא, עיסוי לימפטי הוא טיפול בעל ייעוד רפואי וקוסמטי, המשלים ותומך בטיפולים רפואיים קונבנציונליים במגוון תחומים בענף הרפואה.

מערכת הלימפה בגוף האדם, האחראית בין היתר על סינון חיידקים וגופים זרים אחרים מחוץ אל מחזור הדם, מורכבת מצינורות הולכה רבים דקי-דופן הפרושים לאורכם ולרוחבם של מרבית איברי ורקמות הגוף, המיועדים להוביל את הנוזל הלימפטי מהחללים הבין תאיים ברקמות אל הוורידים התת-בריחיים שבבסיס הצוואר, אליהם הוא מתנקז לבסוף. כל סתימה או בעיה במסתמים הקיימים בצינורות מערכת הלימפה שתפקידם למנוע זרימת נוזלים בכיוון ההפוך או בקשריות (בלוטות) הממוקמות לאורכם, עלולה לגרום לדליפה של נוזל לימפטי לחלל שבין הרקמות, מה שעלול ליצור במקום בצקת, זיהומים ואף סיבוכים רפואיים אחרים.

עיסוי לימפטי הוא טכניקת טיפול שפותחה בגרמניה, בה נעשה שימוש בלחץ ידני וכן במכשיר עיסוי לימפטי ייעודי אשר מסייע לפתוח ולסגור את הנימים הלימפטיים ולדחוף את הנוזלים הלימפטיים בעזרת עיסוי החוצה מאזור הבצקת, מסאז’ לימפטי משפר את זרימתם בכלל רקמות הגוף ואת תהליך הניקוז הטבעי שלהם, מטייב את תהליך השינוע של נוזלים חדשים מבסיס מערכת הלימפה אל רקמות פגועות ובכך מאפשר לרקמות הללו לעבור תהליכים יעילים ומהירים יותר של ריפוי והחלמה, בעיקר לאחר החלמה מניתוח או פציעה קשה כמו שבר, בעת התמודדות עם מחלה כרונית ובמצבים רפואיים מורכבים נוספים.

במה עיסוי לימפטי עוזר לטפל?

עיסוי לימפטי מסייע לטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות וביניהן בצקות גוף (כולל בצקות הריון, בצקות לאחר ניתוחים ובצקות עודף נוזלים), כאבים ממקור כרוני או דלקתי, נפיחויות ברקמות שריר וצורך בחידוש רקמה תאית פגועה, דלילות כדוריות דם לבנות וכמות לימפוציטים נמוכה, ניוון שרירי, בעיות ומחלות עור ואף פוסט טראומה, מעבר טיפולי הקרנות, אי ספיקה ורידית כרונית, לחץ ומגוון רחב של בעיות מנטליות. בבסיס שיטת הטיפול, עומד העיקרון כי שיפור זרימתם של נוזלי הלימפה בכלל אזורי הגוף תורם לחיזוק מערכת החיסון ודרכה לחיזוק יכולת ההתמודדות, ההתנגדות וההחלמה של הגוף ממחלות ובעיות רפואיות.

למי מתאים טיפול הכולל עיסוי לימפטי?

  • טיפול הכולל עיסוי לימפטי מתאים לאנשים שעברו ניתוחים פלסטיים, רופאים ממליצים על עיסוי לימפטי לאחר מתיחת בטן כבר בשלב ההחלמה להקלה על הנפיחות והבצקת לזירוז ההחלמה.
  • עיסוי לימפטי לאחר שאיבת שומן – העיסוי משפר את התוצאות ומזרז את ההחלמה
  • אנשים הסובלים מדלקות כרוניות או ממחלות עור
  • אנשים הנמצאים במצב נפשי מתוח או מאובחנים כסובלים מפוסט טראומה.
  • סובלים משברים או נקעים קשים.
  • אנשים שזקוקים לחיזוק ושיפור פעילות מערכת העצבים.
  • אנשים שסובלים מדלקות פרקים או דלקות מערכתיות נשנות.
  • אנשים שנפצעו בתאונה או סבלו מקטיעת איברים.
  • אנשים שסבלו בעברם משבץ או אירוע מוחי עברו ניתוח (דגש מיוחד על ניתוח לכריתת שד הכולל כריתה של בלוטות האקסולה) או מחלה קשה שהשאירה נזק ארוך טווח.
  • מאובחנים עם בעיות נוירולוגיות או נמצאים בגיל מתקדם ואינם בקו הבריאות. בשנים האחרונות.

בהתבסס על ניסיון רפואי המצטבר מסביב לעולם, נמצא כי עיסוי לימפטי יכול להיות המפתח לטיפול יעיל או לכל הפחות טיפול משלים המטיב את תוצאותיו של טיפול רפואי קונבנציונלי עבור רבים.

מטופל שעובר עיסוי לימפטי יגלה כי סגולות הטיפול שלו הן משמעותיות ומלוות בתחושה של אנרגיה גבוהה, פיחות ניכר ומתמשך ברמת הכאב, ירידה משמעותית בבצקות, שיפור במרקם העור ובמראה החיצוני שלו, שיפור בתהליכים חיוניים של חילוף חומרים, ערנות גבוהה, רעננות לאורך שעות רבות יותר ביום והשפעות חיוביות נוספות. סגולות רפואיות אלו הופכות את העיסוי הלימפטי לטיפול בעל פוטנציאל רפואי משמעותי, זאת לצד יתרונות ספציפיים נוספים שיש לו גם בעולם הקוסמטיקה, בתור טיפול טבעי ויעיל למגוון בעיות.

עיסוי לימפטי לאחר מתיחת בטן

עיסוי לימפטי לטיפול בבצקת אחרי ניתוחים

אחת מהבעיות היסודיות שהיוותה צורך בסיסי לפיתוח שיטות טיפול המבוססות בעיקרן על עיסוי לימפטי או כוללות אותו כמרכיב מרכזי, היא פירוק ומניעת בצקות, בדרך כלל כאלה שנוצרות לאחר ניתוחים פלסטיים כמו ניתוח מתיחת בטן או ניתוח שאיבת שומן עם נקזים או בלי נקזים. בצקת זו נקראת בצקת לימפטית, והיא מתפתחת ברקמה תת-עורית עקב הצטברות יתרה של נוזלים לימפטים עשירים בחלבון, עקב אי-ספיקה או פעילות לקויה של מערכת הלימפה.

בצקת לאחר ניתוח פלסטי היא תופעה שכיחה אך בצקת לימפטית יכולה להתפתח גם עקב ניתוחים שאינם קשורים לעולם הפלסטיקה והאסטתיקה, כמו למשל במקרים של ניתוחים הכוללים הסרת קשרי לימפה או ניתוחי מלנומה. בכל המקרים הללו, טיפול בעזרת עיסוי לימפטי מסייע לשיפור והשגה מהירה יותר של תוצאות תוכנית הטיפול האינטגרטיבית, תהליך ההחלמה או השיקום מהניתוח.

עיסוי לימפטי להמסת שומן והסרת צלוליטיס

צלוליטיס, גם כזה המתפתח ומתהווה באזורים שונים בגוף, נגרם תמיד משקיעה בלתי אחידה של גושי שומן במרווחים הקיימים בין שרירי הגוף וכליאה של שומן עודף במעטפת השרירים או בשכבת השומן התחתונה שלהם (היפודרמיס) יחד עם נוזלים שהופכים לג’ל בשל חוסר יכולתם להתנקז כראוי. במקומות בהם מתפתח צלוליטיס, תהיה זרימת דם חלשה יותר, כלומר פוטנציאל מטבולי נמוך יותר, ולבלוטות הלימפה יהיה קשה יותר לנקז החוצה את הנוזלים שעוברים דרכן, מה שיעלה משמעותית את הסיכוי להיווצרות בצקות בנוסף על הצלוליטיס.

עיסוי לימפטי, בעזרת כיווץ נמרץ של רקמות השריר שנגרם במהלכו, תורם בצורה משמעותית להגברת קצב ואיכות תהליך ניקוז נוזלי הלימפה, ובכך תורם לפינוי רעלים, פירוק והמסת שומנים, והפחתת היווצרות בצקת, כתוצאה ישירה של שיפור זרם הלימפה וחיזוק מערכת החיסון של הגוף. בכך, בתור טיפול משלים, עיסוי לימפטי יכול לסייע להעלמה הדרגתית של מרבצי צלוליט בחלקים שונים בגוף.

עיסוי לימפטי – איך מתנהל הטיפול?

טיפול לימפטי בעיסוי מותאם בתהליך קפדני לצרכי המטופל בעזרת תשאול מקצועי מקדים לתחילת הטיפול, זאת עקב הגיוון הרב שקיים בקהל המטופלים בשיטה זו. הטיפול עצמו נערך בישיבה או בשכיבה על מיטת טיפולים, בדומה לשיטות אחרות של עיסוי, אך בשיטה זו מדובר בלחץ עדין ולא בעיסוי אינטנסיבי, כיוון שהמטרה היא הזרמת הנוזלים הלימפטים ולא שחרור רקמות שריר תפוסות.

עיסוי לימפטי, הנמשך בין 60 ל-90 דקות בדרך כלל, תלוי במסגרת הטיפולית בה הוא נערך, אינו כואב ואינו יכול לגרום נזק לרקמות רכות או להשאיר אחריו תופעות לוואי כמו סימני לחץ או שטפי דם, אלא רק משחרר חסימות בצמתי ובלוטות הלימפה, ואין צורך להתכונן אליו מבחינה רפואית או אחרת. העיסוי אינו מתבצע בעירום או בלבוש ייעודי, אך יש לחשוף בעת הטיפול את האיבר או האזור בגוף בו יש לטפל. ישנם מטפלים המשלבים במהלך הטיפול מכשיר לחץ אוויר לעיסוי לימפטי.

טיפול בעיסוי לימפטי נמשך לרוב לאורך יותר מפגישה אחת, כאשר בתחילת הדרך מספר הטיפולים הנדרש כדי להגיע לתוצאה הרצויה ולהרגשה מיטבית יהיה בדרך כלל גבוה יותר, ואצל רוב המטופלים הוא יירד במשך הזמן, בתלות בקצב תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף.

כמו כן, בעת טיפול במסגרת הכוללת עיסוי לימפטי, נעשה בדרך כלל שילוב של טיפולים משלימים אחרים כמו הדרכה לתזונה בריאה ונכונה המשפרת את תפקוד מערכת הלימפה, תרגילים לשיפור תנועתיות ותפקוד מערכת העצבים, חבישות לחץ ייעודיות וטיפולים נוספים, המיועדים לסייע למטופל להפיק מתהליך הטיפול כולו את התוצאה המקסימלית במינימום זמן ותופעות לוואי.

עיסוי לימפטי מומלץ לאחר מתיחת בטן (1)

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות על עיסוי לימפטי

עיסוי לימפטי עוזר להפחית במשקל, העיסוי מטפל בבעיות מטבוליות (חילוף חומרים)

עיסוי לימפטי מגן על הגוף מפני זיהומים על ידי הולכת נוזל הלימפה והובלת תאים של מערכת החיסון אל קשרי הלימפה ומשם אל מחזור הדף, כך אנו יוצרים תגובה חיסונית יעילה כנגד חיידגים, נגיפים, תאים סרטניים ועוד.

עיסוי לימפטי מביא לירידה משמעותית בבצקות ובכך תורם לשיפור במרקם העור ובמראה החיצוני שלו, שיפור בתהליכים חיוניים של חילוף חומרים, ערנות גבוהה, רעננות לאורך שעות רבות יותר ביום והשפעות חיוביות נוספות, שיפור בצלקות, החזרת אלסטיות לעור ועוד.

טיפול בעיסוי לימפטי נמשך לרוב לאורך יותר מפגישה אחת, כאשר בתחילת הדרך מספר הטיפולים הנדרש כדי להגיע לתוצאה הרצויה ולהרגשה מיטבית יהיה בדרך כלל גבוה יותר, ואצל רוב המטופלים הוא יירד במשך הזמן, בתלות בקצב תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף.

העיסוי הלימפטי נעשה בין שעה ל90 דקות תלוי במקרה הספציפי של המטופל.

טיפול הכולל עיסוי לימפטי מתאים לאנשים שעברו ניתוחים פלסטיים, רופאים ממליצים על עיסוי לימפטי לאחר מתיחת בטן כבר בשלב ההחלמה להקלה על הנפיחות והבצקת לזירוז ההחלמה. לכן עיסוי לאחר שאיבת שומן מוכח כיעיל ועוזר להחלמה. לרוב נעזרים בעיסוי לימפטי לאחר החלמה מניתוח או פציעה קשה כמו שבר, בעת התמודדות עם מחלה כרונית ובמצבים רפואיים מורכבים נוספים.

עיסוי לימפטי הוא טכניקה בה נעשה שימוש בלחץ ידני וכן במכשיר עיסוי לימפטי ייעודי אשר מסייע לפתוח ולסגור את הנימים הלימפטיים ולדחוף את הנוזלים הלימפטיים בעזרת עיסוי החוצה מאזור הבצקת, המסאז’ הלימפטי משפר את זרימתם ברקמות הגוף ואת תהליך הניקוז הטבעי שלהם, מטייב את תהליך השינוע של נוזלים חדשים מבסיס מערכת הלימפה אל רקמות פגועות ובכך מאפשר לרקמות הללו לעבור תהליכים יעילים ומהירים יותר של ריפוי והחלמה.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן