האם מתיחת בטן יכולה לסייע בהעלמת סימני מתיחה?

סימני מתיחה, הנראים כפסים דמויי צלקת על העור, שכיחים למדי באזור הבטן. הסיבה להיווצרותם היא מיקרו- שברים של סיבי הקולגן והאלסטין, שמונעים מהעור להתכווץ באופן מלא. בתחילה הגוון נע בין סגול לאדום, ועם הזמן הם מתבהרים והופכים להיות לבנים. בתחילה הם עלולים לבלוט מעט מעל פני העור ולגרד, אולם תופעות אלו חולפות עם הזמן.
שיתוף:

תוכן עניינים

סימני מתיחה איך נמנעים? אם יש לך גנים טובים, הסתדרת! אם לא אז....

סימני מתיחה – סימנים, או פסים, המופיעים כנגעים על פני העור בצורה מעט שונה בין מופע אחד למשנהו ובדרך כלל נראים כפסים או קוים מוכתמים- הם פגם אסתטי מוכר ונפוץ אשר מהווה מטרד עבור לא מעט נשים. ישנן סיבות רבות וגורמים משתנים, גנטיים וסביבתיים, שעשויים לגרום להיווצרותם של סימני מתיחה, אך לרוב מדובר בטראומה פיזית הנגרמת לשכבות העור החיצוניות עקב מתיחה דרמטית, למשל בעקבות שינוי קיצוני במשקל – עלייה או ירידה – שהתרחש תוך זמן קצר, בייחוד תוך כדי הריון ולאחר לידה. סימני מתיחה הם לרוב קבועים ונוטים שלא להיעלם כלל ואפילו לא להיטשטש בצורה טבעית עם הזמן, כך שלרוב יש לטפל בהם על ידי התערבות כירורגית. במהותם, סימני מתיחה הם למעשה קרעים פנימיים שהתפתחו בשכבות שונות בעור ובעיקר בשכבת הדרמיס, כתוצאה מקריעה של סיבי הקולגן והאלסטין הקיימים בעור ואחראים על גמישותו. קרעים מסוג זה עשויים להיווצר כאשר ישנה התרחבות מואצת של אזור מסוים בגוף הגורמת להתרחבות טבעית של העור, וללא קשר לסיבת ההיווצרות הספציפית שלהם, הדרך היחידה להיפטר מהם או לטשטש אותם היא על ידי הליך קוסמטי.

סימני מתיחה שכיחים מכל סיבה שגרמה למתיחה מהירה של העור. אומנם לא כולם מפתחים את הרצועות הצרות הללו על עורם, ולרמות ההורמונים בגוף תפקיד מהותי בהיווצרותם, אולם אם אנשים נוספים במשפחתך סובלים מהיווצרות סימני מתיחה, הרי שגם לך יש סיכויים גבוהים לפתח אותם. על מנת לטפל בסימנים האלו בזמן היריון או הנקה יש להתייעץ עם רופא נשים או עם הרופא שעוקב אחר ההיריון ולהימנע משימוש בחומרים שעלולים להזיק לעובר או לתינוק.
סימני מתיחה עלולים להופיע כפסים המכסים אזורים גדולים של הגוף, כאשר עם השנים יתחלף צבעם האדמדם-סגלגל או הוורדרד לכדי צבע לבן-אפרפר יותר. בכל שלב בהתפתחות ובהיטמעות הטבעית של הסימנים הללו בעור, ניתן כיום לטשטש ואף להעלים באמצעות טכנולוגיות חדשניות, בין היתר בטכנולוגיה של גלי רדיו פרקטורה לטשטוש הצלקות. או לחילופין פשוט להסיר את סימני המתיחה באמצעות ניתוח מתיחת בטן והסרת העור העודף.
חשוב לציין כי הסרת סימני מתיחה על ידי ניתוח לא מתאימה לכל אחד/ אחת.

האם מתיחת בטן היא הליך יעיל ונכון?

מתיחת בטן יכולה להיות דרך יעילה להיפטר מסימני מתיחה, אך היא תיושם אך ורק באזורי העור המעורבים בניתוח. הליך מתיחת בטן יכול לסייע בהפחתה של בליטות שנגרמו כתוצאה מעודפי עור, שומן או שרירי בטן רפויים, וליצור מראה בטן שטוחה וחטובה יותר.

אם הסימנים ממוקמים על העור, באזור שמתחת לקו הטבור, סביר להניח שהם יוסרו, אך אם הם ממוקמים מעליו, ייתכן שיישארו גלויים, לרוב הסימנים באזור זה בדרך כלל פחות מורגשים, אך התוצאות עשויות להשתנות ממטופל למטופל.

האם ניתוח מתיחת בטן מותיר צלקות אחרות בעור?

השאלה הזו חשובה במיוחד, שכן המטרה היא להעלים צלקות וליצור מראה עור חלק ונקי, ואף אחד לא רוצה להיכנס לחדר הניתוח בכדי להעלים צלקת אחת ולצאת ממנו עם צלקת אחרת. מסיבה זו חשוב להבהיר, שניתוח מתיחת בטן עלול להשאיר צלקות באזור החתך והידוק הבטן. הבשורה הטובה היא, שהצלקת במרבית המקרים נשארת מתחת לקו התחתונים, כך שלא ניתן להבחין בה גם אם תלבשו ביקיני בחוף הים.

האם מומלץ לבצע הליך מתיחת בטן להעלמת סימני המתיחה בעור?

לאור כל הכתוב לעיל, המסקנה המתקבלת היא חד- משמעית, ניתוח מתיחת בטן להעלמת סימני מתיחה מומלצת רק כאשר יש עודפי עור שרוצים להיפטר מהם וסימני מתיחה שממוקמים מתחת לקו הטבור.
אחרי שהבנתם את משמעות הניתוח בהקשר של טיפול בסימנים ננסה לחזור צעד אחורה ולהבין מאיפה הצרה הזאת הגיעה לנו פתאום.

איך ולמה נוצרים סימני מתיחה? 

הגורמים להופעתם של סימני מתיחה עשוים להשתנות בצורה דרסטית מאדם אחד למשנהו, אבל לרוב המטופלים יש גורמים משותפים שהובילו להתפתחות סימני מתיחה אצלם, זאת כיוון שבאופן כללי מופיעים סימנים אלו רק כאשר עור גופנו נמתח ומתרחב מעבר ליכולתו באופן לא טבעי או לפחות באופן מהיר מאד ביחסית ליכולת הריפוי הטבעית של העור.
אצל רוב המטופלים, יופיעו סימני מתיחה בשל אחד או יותר מהגורמים הבאים:

  • הריון, במיוחד עבור נשים צעירות – העלייה במשקל והתרחבות הגוף הטבעית המתרחשת באזור האגן והבטן, גורמות להופעה של סימני מתיחה במקומות רבים באזור האגן, הישבן והירכיים. במקרים רבים לא נוצרים שום סימני מתיחה במהלך היריון ולי’דה כיוון ששינוי זה אופייני יותר כאשר מדובר בעלייה במשקל של מעל 15 ק”ג, למשל במקרה של היריון עם תאומים.
  • עלייה מהירה ודרסטית במשקל בקרב ילדים – עלייה שכזו במשקל, כאשר היא מתרחשת בשלב הילדות או הבגרות המוקדם – מובילה במקרים רבים להופעה של סימני מתיחה מוקדמים אשר יכולים בהמשך להתפתח ולגדול.
  • קפיצות גדילה שקורות בגיל ההתבגרות – נערות ונערים שגובהים בתקופה קצרה בבת אחת, לעתים הקפיצה בגובה יכולה ליצור סימני מתיחה גם בגב.
  • שינוי דרסטי במשקל עליה או ירידה – בכל שלב בחיים ומכל סיבה שהיא, בין היתר הפרעות אכילה, מחלות שגורמות לאובדן יכולת או רצון לאכול או דיאטות קיצוניות על בסיס ביולוגי או כימי, ירידה דרסטית במשקל כמעט תמיד גורמת להופעה של סימני מתיחה מינימליים כלשהם.
  • גנטיקה ותורשה – היסטוריה משפחתית משחקת תפקיד לא מבוטל כאן, כאשר לנשים בדרך כלל ישנה נטייה מוגברת לפתח סימני מתיחה עקב גורמים תורשתיים לעומת גברים.
  • רמת קורטיזון גבוהה בגוף – הורמון זה, אשר מיוצר על ידי בלוטת יותרת הכליה, ידוע בתור חומר אשר הימצאותו בגוף גורמת להחלשת סיבים אלסטיים בעור.
  • עור דק וחוסר אלסטיות בעור – אנשים המאופיינים בעור דק ובעיקר נשים שאובחנו כך, הנם בעלי נטייה מוגברת להיווצרות סימני מתיחה. כמותם, גם אנשים מבוגרים שאצלם התפתח חוסר אלסטיות וגמישות של העור עם הזמן, נוטים יותר לפתח היווצרות של סימני מתיחה.
  • שימוש בסטרואידים – מריחה של משחות סטירואידליות לאורך זמן, חומרים אלו הקיימים בתרופות רבות, עשויים לגרום גם הם להיחלשות סיבים אלסטיים בעור.
  • אימון משקולות שמביא לצמיחה מהירה של מסת השרירים

 

כמו כן, מי שמאובחן כחולה במחלת קושינג או תסמונת מרפן עלול לפתח גם כן סימני מתיחה על העור. אף על פי שיש מגוון שיטות, מקרמים ושמנים ועד לטיפולי לייזר, שמבטיחות עור חלק ונטול סימנים, בפועל התוצאות אף פעם לא עקביות מספיק בכדי להחילן על כולם. כתוצאה מכך רבים מתעניינים לגבי היעילות של מתיחת בטן להעלמת סימני מתיחה.

סימני מתיחה ומגוון טיפולים להעלמתם

  • תרופות ביתיות- אף על פי שלא הוכחה יעילותם, מטפלים שונים ממליצים על שמן שקדים, חמאת קקאו, שמן זית או ויטמין E.
  • תרופות מרשם- נמצא כי חומצה היאלורונית עשויה להועיל במידת מה, בעיקר בהסוואת סימני מתיחה בולטים. פרט לכך, רטינואיד נמצא כיעיל בהפחתת הסימנים בשלבים מוקדמים.
  • הליכים רפואיים במרפאות עור- קילוף כימי, טיפול בלייזר, טיפול בגלי רדיו ואולטרסאונד עלולים לסייע בטשטוש הסימנים, אך לא יעילים להעלמתם.

פרט לכל הטיפולים הללו, רבים נוטים לחשוב ששיזוף עשוי לטשטש את סימני המתיחה, אך בפועל הוא מחמיר את הבעיה, מכיוון שסימני מתיחה לא משתזפים ונשארים בהירים.
מוזמנים למאמר מתיחת בטן ללא ניתוח, שם תוכלו לקבל עצות וטיפים נוספים שיכולים להקל ולשפר את המראה.

 

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן