הכנת מערכת העיכול לפני מתיחת בטן

תזונה היא המרכיב החשוב ביותר לעיצוב הבסיסי של הגוף – יותר מאשר ספורט! תזונה נכונה מונעת השמנה, הפוגעת בין היתר בתוצאותיו של כל ניתוח פלסטי ללא יוצא מהכלל. איך זה עובד, ומה חשוב לדעת כדי לשמור על תוצאות הניתוח לטווח הארוך?
שיתוף:

תוכן עניינים

תזונה מאוזנת ונכונה לפני ניתוח

קיצרתי לממהרים שבינינו על הכנת מערכת העיכול לפני ניתוח, אך עם זאת אנו מדברים על שינוי משמעותי, הניתוח נותן לנו אפשרות להתחיל מחדש ממקום טוב יותר לכן חשוב מעתה להקפיד ולשמור על דרך חיים בריאה יותר. כן, גם לאחר הניתוח !

איך נכין את מערכת העיכול לפני הניתוח?

לפני כל הליך ניתוחי מומלץ להכין את מערכת העיכול יומיים שלושה לפני התאריך בפועל ולפעמים אפילו יותר, תלוי במורכבות הניתוח ובמצב האישי של המטופל. תזונה מאוזנת ונכונה לפני ניתוח היא הכרחית ותקל עליכם בהמשך בשלב ההחלמה לאחר ניתוח קוסמטי. הימנעו ממאכלים שגורמים להאטת פעולות מערכת העיכול או כאלו שגורמים לנפיחות בבטן וגזים כמו ירקות ממשפחת המצליבים כרובית וברוקולי וכרוב, הימנעו מקטניות, המעיטו בבשר בקר, הימנעו ממזון קשה לעיכול כמו כוסמת, שיבולת שועל, לחם מחיטה מלאה. איכלו מוצרי חלב, לחם לבן, פיתה, באגט, דגים, עוף, ביצים, פסטה, הרבו בשתיית מיצי פירות לזירוז התרוקנות לאחר הניתוח. 

הקפדה על תזונה נכונה לשמירה על מבנה חוזק ועיצוב הגוף

תזונה היא מילה שכיחה, כזו שכולנו שומעים כל הזמן אך נדירים ובודדים אלו מביננו שבאמת עוסקים בה מעבר לזה, וחבל שכך. תזונה היא לא סתם מילה חשובה שצריך להכיר בחיים, אלא אחד הנושאים החשובים ביותר – בחיינו בכלל ובתחום של שמירה על מבנה, חוזק ועיצוב גופנו בפרט. למי שרוצה לשמור על גוף בריא, מראה צעיר וחטוב ויתרה על כך לשמור על תוצאות של כל ניתוח קוסמטי לטווח הארוך בצורה האופטימלית ביותר, אסור להמעיט בחשיבותה של התזונה ולמען האמת, הכי טוב זה לשוות לה, אפילו רק לרגע, חשיבות עליונה ורמה במעלה, רק כדי להבין את התפקיד שהיא משחקת לפני ניתוח וגם לאחר ניתוח. במשפט אחד קצר, אפשר לומר שתזונה היא כל כך חשובה, שגם אם תקפידו עליה יותר מתוך כל ההוראות ההיקפיות שנלוות לביצוע הניתוח, מצבכם יהיה מצוין. כרגע, נתמקד בחלק הראשון של המשוואה שהוא למידה של חשיבות התזונה לתהליך שלכם, ושל הדרך הנכונה לגשת למונח.

תזונה לפני ניתוח היא לא רק רשימת מכולת של טיפים אלא שינוי גישה לחיים.

במטרה להתקדם בדרך להבנת חשיבותה של תזונה נכונה לפני ניתוח, נתחיל בהבנת המושג “תזונה”, ליישור קו חיוני למילה שהיא כל כך מורכבת אך גם כה פשוטה במקביל. לרוב, נעשה שימוש במונח תזונה (באנגלית המילה Diet, המהווה בשוגג חלק ממקור המושג הישראלי “דיאטה” – חשוב להפריד בין השניים) כאשר מנסים לתאר שינוי כלשהו שנדרש בתפריט היומי, לרוב כאמור בשל “דיאטה” כזו או אחרת בחיי היום יום. מעטים הם אלו שבאמת דואגים לתזונה שלהם על ידי חישוב קלוריות, שקילת מזון, חישוב אחוזי שומן ופחמימה ושאר פעולות “מורכבות” (לא באמת, אבל כך זה נראה בהתחלה) הנדרשות כדי להגיע לכדי שליטה מקסימלית בתזונה מדויקת, ורבים מסתפקים באכילת מגוון רחב ככל האפשר של מזונות בכמות “סבירה” על פי חוות דעתם האישית בניסיון “לשמור” ולא להגיע לכדי שינויים קיצוניים מדי במשקל ובעיקר להימנע מעלייה מופרזת במשקל. בדיוק באותו האופן, חשוב להבין כי גם במקרה של תזונה נכונה לפני ואחרי ניתוח, לא צריך ישר לנסות לצלול לעומק ולהפוך לספורטאים או תזונאים בן לילה, אלא לרוב מספיק קודם כל להתחיל מלקבל הבנה של מה בתוך המילה “תזונה” באמת דרוש לאדם הפשוט שלא מתכנן להתמקצע בספורט או בפיתוח הגוף. לאחר מכן, כל אחד יכול לפתח מבסיס זה את הדרך האישית שלו להצלחה, בהתבסס על שיטות רבות הקיימות בשוק וזמינות לכולנו בספרים ובאינטרנט.

כיצד מטופלים הסובלים מסוכרת מכינים את מערכת העיכול לפני הניתוח?

מטופלים הסובלים מסכרת חייבים להקפיד על ארוחות מסודרות ותזונה מאוזנת כשגרת חיים ובהכרח לפני ניתוחים. חשוב מאוד להישמע להנחיות הרופאים.

מהן היסודות לתזונה לפני ניתוח וכיצד יעזרו לנו לשמור על התוצאות לאורך זמן

תזונה לפני ניתוח היא לא רק הכנה לניתוח עצמו, שאפשר לעשות בעזרת “רשימת מכולת” של מטלות שצריך לסמן עליהן וי ואז לשכוח מהן לאחר הניתוח. ככלל, כל שינוי בתפריט היומי הקבוע, שאגב עדיף לקרוא לו בשמו “שינוי בהרגלי התזונה”, צריך להיעשות מתוך מחשבה מעמיקה על המשך הדרך ועל אימוץ התפריט החדש או השינוי בתפריט הקיים לתקופה ארוכה, בפוטנציאל אפילו “לתמיד” (מתוך הנחה שאין צורך באמת לחשוב מה יקרה שנים קדימה עוד לפני שהתחלנו). כלומר, לפני שמנסים להבין להבדיל בין תזונה נכונה לפני הניתוח ותזונה אחרי מתיחת בטן, עדיף לוותר על ההפרדה המסובכת והמיותרת ולנסות ליצור “מתכון בסיסי לתזונה נכונה” שיתאים לכם גם לתקופה שלפני הניתוח וגם לתקופה שאחריו, לפי קריטריונים פשוטים ככל האפשר. מתכון כזה יאפשר לכם לא רק להתכונן מראש לניתוח בצורה אופטימלית, אלא לסגל מראש את ההרגלים אותם תצטרכו בהמשך הדרך כדי לשמור על תוצאות הניתוח לאורך זמן, שהנם הרגלים של תזונה נכונה ובריאה בכל יום לפני ואחרי ניתוח.

כיוון שהבעיה העיקרית שקיימת בנושא של תזונה, כמעט עבור כולם, היא צריכה עודפת של מזון המובילה להשמנה ושינוי במבנה הגוף, מה שגורם בדרך כלל לפגיעה בתוצאות הניתוח או במקרים מסוימים אפילו למניעה ואי יכולת לביצוע הניתוח, מתכון פשוט עבור תזונה נכונה לפני ניתוח פלסטי חייב להתחיל ביסודות: מניעת יתירות קלורית (עודף קלורי) והיכרות עם סוגי המזון שהגוף צריך כדי לתפקד בצורה אופטימלית, בעיקר בהקשר של שריפת שומנים ומניעה של אגירת שומנים מיותרים. השילוב בין היסודות הללו מוביל “מתכון מנצח” שכולנו כבר מכירים, וכל מה שצריך הוא ליישם אותו באמת: לצרוך פחות קלוריות ממה שהגוף שורף ביום, ולעשות כן על ידי צריכה מגוונת של מיני מזונות בסיסיים ולא מעובדים ככל האפשר, בשאיפה לצריכה של כ-40-45% ירקות (בעיקר ירוקים) מסך התפריט היומי, לצד כ-30% חלבונים, 15-20% פחמימות ו-15-20% שומנים, כאשר אחד מעקרונות המפתח החשובים כאן ביותר הם בעצם לא לפחד מפחמימות, הסוד הוא באיזון התפריט בצורה חכמה ויעילה מבחינה תזונתית. את הרף הקלורי המתאים לכל אחד ניתן לחשב לפי שלל מחשבונים הזמינים בחיפוש קצר בגוגל, ובהתאם ניתן לבנות מעין תפריט ראשוני לתחילת השינוי במבנה התזונה אפילו ללא עזרה של דיאטנית מקצועית.

פתרונות קסם לדיאטת בזק – תזונה לקויה והשפעותיה

מלבד ההיכרות עם יסודות התזונה הנכונה, אותה מומלץ לעשות ביתר הרחבה ככל שהעניין האישי והזמן הפנוי שלכם מאפשרים לכם, יש להבין שאין דבר כזה פתרונות קסם, דיאטת “בזק” בריאה או כל סוג אחר של פתרון מזורז ויעיל שפשוט יותר טוב מכל השאר. אם היה כזה, כולם כבר היו מכירים אותו ומשתמשים רק בו, אבל הסוד הוא למצוא את מה שהכי מתאים עבורכם. תחת הגדרה זו נופלים כל הניסיונות לבצע דיאטה “ללא פחמימות לכל החיים” או כל שינוי דומה אחר שמתיימר לשנות את החיים מקצה לקצה בצורה לא ריאלית שבוודאי לא מתאימה לניסיון ראשוני לאמץ לראשונה אורח חיים בריא יותר. כל שינוי קיצוני כזה, גם אם יצליח בטווח הקצר, יוביל בוודאי לבעיות בהמשך הדרך, בין אם יהיו אלה בעיות תזונתיות ורפואיות כמו חוסרי תזונה, ויטמינים ומינרלים או פשוט בעיות של “זלילת יתר” הנובעת מהתפרצות דחפים למזון שהודחקו יתר על המידה בצורה לא בריאה וגורמת לעלייה מהירה חזרה במשקל. אם רוצים לעשות את זה נכון, צריך לעשות את זה בדרך הבטוחה (והארוכה) של אימוץ אורח חיים בריא לשולחן האוכל שלנו.
נתקלתי במאמר מעניין שכדאי לקרוא בנושא מה יותר גרוע פחמימות או שומנים? מאת ד”ר אסנת רזיאל מנהלת רפואית של אסיא בריאטריק – המרכז לטיפול בהשמנת יתר. מנתחת מנוסה ובכירה המתמחה בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר.

איך מאמצים אורח חיים בריא יותר לשולחן האוכל?

התשובה לכך קצת מסובכת יותר ממסר אחד פשוט, אך על קצה המזלג, מדובר בהחלטה שחייבת להיות יותר עמוקה מאשר רצון רגעי לרדת מעט במשקל או להיצמד לתפריט זמני של תזונה נכונה לאחר ניתוח מתיחת בטן. מי שרוצה לעשות שינוי לכיוון של “דיאטה” חייב להבין שמדובר בשינוי תפיסתי, הרבה לפני שמדובר בשינוי פיזי בתפריט עצמו. לפני שמנסים ליישם שינוי בתפריט, חשוב להשקיע בזמן בחשיבה מאחורי קבלת ההחלטה להיכנס למשטר תזונה חדש תוך ביצוע של שינוי משמעותי במשטר הקיים. מי שמוכן לשינוי זה, וחשב עליו מספיק, יגלה שהשינוי בתפריט עצמו, כלומר היישום של מה מותר לאכול ומה אסור לאכול, הופך להיות הרבה פחות מסובך ממה שהיה נראה בתחילת הדרך.

תזונה מאוזנת ונכונה בשילוב עם כושר גופני

רגע לפני שעוברים למה כן אוכלים וממה כדאי להימנע וכדי להרגיע את מי שדואג מכך שהמילים “ספורט” או “פעילות גופנית” לא הוזכרו עד כה במאמר הזה אפילו פעם אחת, אל תדאגו, הן לא נעלמו מהעולם. כבודו של הספורט במקומו מונח, וללא פעילות גופנית כלל יהיה לכל אחד קשה מעט יותר להיכנס למצב פעיל של ירידה במשקל, אבל בסופו של דבר מה שאולי כן ישמח אתכם לשמוע הוא שהספורט הוא דווקא החלק הפחות חשוב במשוואה הזו, אפילו כד כדי חלוקה גסה של 80%-20% בחשיבות. מי שיצליח להקפיד על התזונה, אבל באמת להקפיד עליה בצורה אחראית ומלאה ולא רק “מתי שנוח”, יגלה כי ספורט הוא לא מדד אבסולוטי שחיוני לשמירה על המשקל כמו שכולם הכניסו לכם לראש. כדי להתחיל ברגל ימין, בצורה הפשוטה ביותר ואפילו בלי להרגיש שאתם מתאמצים ביצירת שינוי, כדאי שתתחילו קודם כל מתזונה נכונה ורק אז תדאגו לפעילות הגופנית כאשר תרגישו מוכנים אליה.

נעשה סדר, מה לא מומלץ לאכול לקראת ניתוח פלסטי ובכלל?

אחרי שהבנו איך צריכה להראות פריסת המזון היומית שלנו מבחינת קבוצות אבות המזון, הכמויות שיש לצרוך מכל אחת מהן ובעיקר הכמות הקלורית הכללית שמכתיבה את הרף היומי שחובה לעמוד בו, חשוב להגיע לרגע לקצה השני של הסקאלה כדי לאתר ולאבחן את סוגי המזון שכדאי לעקור כליל מהתפריט היומי, לא רק כדי ליישם תזונה נכונה לפני ניתוח פלסטי אלא בכלל, כדי ליישם אורח חיים בריא יותר בהיבט התזונתי לטווח הארוך.

  • קבוצת המזונות הראשונה שצריכתה אמורה להישאר בצד האסור של המשוואה היא צריכה של מזונות פחמימתיים עתירי קלוריות ריקות ומנפחות, בעיקר מוצרים מומתקים ועתירים בסוכר ובתוצרי סירופ תירס תעשייתי. צריכה של מזונות עתירי פחמימה אמנם מאיץ את קצב חילוף החומרים של הגוף, בין היתר על ידי ייצור של הורמון בשם “אינסולין” האחראי על פירוק סוכרים בגוף, אבל במקביל כמות הקלוריות האדירה שמכילים מוצרים כאלה, בעיקר אלו מהם שמעובדים, מצופים ומזוגגים בשכבות סוכר נוספות בשם העיצוב והמיתוג, אינה אפשרית לעיבוד יעיל עבור הגוף, ולכן הוא מאחסן חלק גדול מעודפי האנרגיה שנוצרת מפירוק המזונות הללו כתאי שומן לטווח הארוך. קיצוץ של חלק ניכר מהפחמימות המיותרות בתפריט, בעיקר אבקות לבנות (קמח וסוכר לבן בראש) ותוצריהן כמו פיתות ולחמניות, אפילו פרוסות לחם לבן או פסטה ושאר פחמימות עתירות קלוריות, יעשה לכם רק טוב לתפריט ויסייע לשמור על גוף בריא יותר ושמן פחות, הן בתקופת ההכנה לניתוח והן לאחר הניתוח, בשלב בו נמדדת השמירה על התוצאות לטווח הארוך.
  • קבוצת המזונות השנייה שכדאי לדעת לקצץ בה היא מזונות עתירים בשומן, שאמנם יכולים להיות בעלי ערך מסוים כיוון שהם תורמים לייצור הטבעי של הורמון בשם “לפטין” שבין היתר אחראי על דיכוי תחושת התיאבון. מכאן עולה לפעמים, לא לגמרי בשוגג אך לעיתים רבות בצורה “משמחת מדי” עבור מי שמחפש את קיצורי הדרך והקסמים, כי מזונות עתירי שומן גורמים לתחושת שובע ארוכה יותר, ולמרות שיש בזה גרעין של אמת, חשוב לזכור כי הם גם עתירים בקלוריות, לא תורמים תזונתית להשלמת חוסרים של חלבון, פחמימה או ערכים תזונתיים שמקבלים מירקות ולמען האמת פשוט לא יעילים כמו ששיטות דיאטה מסוימות היו רוצות שתחשבו. למען האמת, אם כבר מנפצים מיתוסים על שומנים ופחמימות, מחקרים שנערכו בכל העולם ובחנו את ההבדל ביעילות בין דיאטות דלות פחמימה לבין דיאטות דלות שומן, מצאו כי אין ביניהן הבדל ממשי בשיעורי הירידה או בשיעורי השמירה על המשקל החדש לאורך זמן, וכי בסופו של דבר המדד הממשי העיקרי שהשפיע על איכות ההשפעה של השינוי במשטר התזונה היה ערך הגריעה הקלורית היומית.
  • אחרי שמדברים על סוכרים ושומנים ועל החשיבות של ההבנה שלהם לצורך שמירה על תזונה מאוזנת, לפני או אחרי ניתוח גם יחד, חשוב מאד לציין כי מוצרים המכילים תחליפי סוכר ושומן הם במקרים רבים גרועים הרבה יותר מהמקור, בין היתר עקב תכולה של כימיקלים לא מסווגים שהשפעות השימוש בהם לטווח הארוך לא נחקרו בצורה מספקת או כלל לא נחקרו עד היום, ולכן תחת הסלוגן של “אין פתרונות קסם” כדאי להכניס פה גם כל “דיאטה” שאומרת לכם שזה בסדר לצרוך הרבה שומן וסוכר, אם רק תחליפו אותם בתחליפים תעשייתיים אחרים. הדרך היחידה ליצור את המתכון המנצח היא לאכול אוכל בריא, בכמויות סבירות, ואם כבר “חטאתם” בסוכר או בשומן, כדאי לפחות לאכול את המקור ולא את הזיוף שגורם לכם להרגיש טוב יותר עם החטא, לפחות עד שתזונה מסודרת תסייע לכם להגיע למצב בו לא תזדקקו עוד למוצרים הללו ולא תתפתו ל”חשק” הלא טבעי שהם מנסים לעורר.
  • בנוסף למשפחות המזון העיקריות הללו, חשוב לשמור על כל הוראות הרופא לגבי מוצרים שאסור למטופל מסוים לאכול בכל מקרה לגופו, בגלל רגישויות למזון, בעיות עיכול, בעיות ויסות הורמונלי או בעיות אחרות שידועות לרופא המטפל. כל מה שהרופא אומר שאסור לאכול לפני ניתוח, צריך לקחת ברצינות עליונה ולהתייחס לזה כמו לכל הוראה רפואית חיונית אחרת שחובה למלא כהלכתה.

אוכל בריא ומאוזן כדרך חיים חדשה עם פחות “חשקים” למתוקים.

קבוצת המזון החשובה ביותר לצריכה משמעותית בכל שעות היום, לא רק כדי למלא את הבטן ולמנוע צריכה מיותרת של פחמימות ושומנים עקב “חשקים” מיותרים והרגלי צריכה רעים שפיתחנו במשך שנים אלא גם כדי למלא את מערכת העיכול בוויטמינים ומינרלים חיוניים, היא ירקות. חשוב להבדיל בין ירקות “חיוביים” כמו מלפפון או קולורבי שאפשר לאכול מהם כמעט כמה שרק רוצים לבין ירקות “שליליים” ועתירי סוכרים כמו עגבניה או גמבה, אך ככלל, חשוב למלא את הצלחת בכמה שיותר ירקות, לפחות בתחילת תהליך השינוי בכדי לסייע לגשר על חלק מהפער התפיסתי של “כמה אוכל צריך בכלל להיות לי בצלחת”. צריכה קבועה של ירקות לאורך כל היום תשאיר אתכם מלאים ותמעיט בצורה משמעותית כל “חשק” לכל דבר מתוק, מלוח, משומן או ארוז הרמטית בשקית תעשייתית.

לצד הירקות, כל הארוחות שלכם צריכות להכיל כמות ראויה של חלבונים מגוונים, כמו גם פחמימות מלאות ועשירות (קינואה למשל) שיעזרו לשמור עליכם שבעים לאורך זמן ולמנוע מכם לחשוב על אוכל יותר מדי. כמו כן, חשוב לשמור על צריכה קבועה של הרבה מים, יותר ממה שהייתם רגילים אליו לפני הכניסה למשטר התזונה החדש, כיוון ששתיית מים מאד עוזרת לזירוז קצב חילוף החומרים הטבעי ולשאר תהליכים טבעיים בגוף, כמו גם להארכת תחושת השובע בין הארוחות, ובכך מה שנראה בהתחלה כמו “טיפ מובן מאליו” מסתבר בתור אחד היסודות הכי חשובים שצריך להכיר לפני שיוצאים לדרך.

מי שלעולם לא התנסה בחייו בכניסה למשטר תזונה חדש יכול למצוא ברשת מגוון רחב של תפריטים שפותחו על ידי תזונאים רבים, אפילו רק כדי לקבל רעיונות לתחילת הדרך או אפילו לאמץ “שבלונה” קבועה לכמה ימים או שבועות ראשונים, פשוט כדי להוריד דאגה נוספת מהלב וכמות לא מבוטלת של כאב ראש עבור מי שלא אוהב להתעסק באוכל או לחשוב קשה מדי על מה לאכול בכל רגע נתון. בהקשר זה חשוב לציין כי כל המידע שאתם זקוקים לו לגבי בנייה של תפריט נכון ובריא קיים ברשת וזמין בקלות לכל אחד שיטרח לחפש וללמוד דרך גוגל, יוטיוב ואפילו קבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות. בעידן המודרני של היום, מי שרוצה לרדת במשקל או לשמור עליו באמצעות תזונה נכונה, יכול לעשות זאת בקלות רבה יותר מאי פעם.

 

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות בנושא תזונה לפני ואחרי ניתוח פלסטי

הימנעו ממאכלים שגורמים להאטת פעולות מערכת העיכול או כאלו שגורמים לנפיחות בבטן וגזים כמו ירקות ממשפחת המצליבים כרובית וברוקולי וכרוב, הימנעו מקטניות, המעיטו בבשר בקר, הימנעו ממזון קשה לעיכול כמו כוסמת, שיבולת שועל, לחם מחיטה מלאה. איכלו מוצרי חלב, לחם לבן, פיתה, באגט, דגים, עוף, ביצים, פסטה, הרבו בשתיית מיצי פירות לזירוז התרוקנות לאחר הניתוח.

תזונה בריאה היא דרך יעילה לזירוז והקלה בשלב ההחלמה מניתוח. הקפידו לשתות מים בכמות מוגברת. רבים מהמטופלים חשים בבחילות וסחרחורות לאחר הניתוח ולכן נמנעים משתיית מים וכך יותר צפויים להתייבשות ולהארכת זמן הטיפול בבית חולים.

המאכלים המומלצים להחלמה לאחר הניתוח צריכים לכלול חלבון שנמצא בבשר,ביצים (הלבן של הביצה) מוצרי חלב, יוגורט, טונה וסלמון, מומלץ להוסיף מזון עשיר בסיבים שיסייע למזער את הסיכון לעצירות (חלק מתופעות הלוואי של התרופות), דגנים מלאים, אורז חום, אורז בר, פולי סויה ושעועית שחורה עשירים בחלבון וגם בסיבים. אגוזים וזרעים הכוללים שקדים, זרעי חמניות פיסטוקים מכילים גם הן כמות יפה של סיבים תזונתיים. כמו כן מזון המכיל ויטמין A מן החי (רטינול) שנלחם בזיהום ועוזר לחידוש העור. נמצא בביצים, חלב, כבד. ויטמין C שנמצא בהדרים, עגבניות, תותים, ארטישוק וירקות עלים. אבץ עוזר לגוף לבנות תאים חדשים ומשפר משמעותית את קצב ההחלמה, האבץ נמצא בדגנים, אגוזים וסוגים רבים של בשר.

ההמלצה היא להתרחק ממזונות עתירי פחמימות שאינם מועילים לגוף כגון עוגות, פסטות שתיה קלה, סודה ומשקאות מוגזים העשירים בסוכר ועמילן. מאכלים שומניים ושמנים כמו גלידה, פיצה, תפוצ’יפס, מאכלים אלו מכילים הרבה קלוריות שאינן נשרפות וכך בעצם אנו מחזירים את השומן.  מאכלים מלוחים כמו צ’יפס, אטריות , המבורגרים, אכילת מאכלים מלוחים עלולה לגרום לספיגת מים ולהתנפחות. כמו כן, הימנעו מצריכת אלכוהול. האלכוהול מדלל את הדם ולכן הגוף יתאמץ יותר לרפא את עצמו ויתנגש עם תרופות נגד כאבים שצורכים לאחר הניתוח.

לאחר הניתוח הגוף זקוק למשאבים רבים להתאושש ולהחלים לרפא את העור ואת השריר שנפגע. אם הגוף אינו מצליח לקבל מספיק חלבונים וויטמינים הוא חשוף לזיהומים ואף מתקשה בחידוש העור ובניית תאים חדשים באיזור הניתוח סביב הצלקת.

תופעת לוואי ידועה לאחר הניתוח היא עצירות, הסיבה לכך טמונה בשימוש בחומר ההרדמה במהלך הניתוח וצריכה של תרופות לשיכוך הכאבים. לכן, על מנת להקל על הגוף הכאוב ולהימנע מכאבים נוספים מנפיחות ולחיצות מאמץ בשירותים כדאי להרבות בשתיית מיים ולהקפיד על צריכת מאכלים עשירים בסיבים.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן