למה חשוב להפסיק לעשן כבר לפני מועד הניתוח?

אספקת הדם לרקמות המחלימות נחשבת לאחד הגורמים החשובים ביותר להחלמה מניתוח ובעיקר ניתוח קוסמטי. במידה וניצמד להוראות הרופא ואכן נקפיד על הפסקת עישון ההחלמה תהיה אסתטית יותר, פחות סיכונים וסיבוכים. התפירה תהיה יפה יותר ואומר השלכה ישירה על טיב ונראות הצלקת.
שיתוף:

תוכן עניינים

למה חשוב להפסיק לעשן סביב מועד הניתוח?

מטופלים רבים מופתעים לגלות שעליהם להפסיק לעשן סביב מועד הניתוח הפלסטי שהם צפויים לעבור. להבדיל מניתוחים אחרים, כמו ניתוחים כירורגיים לדוגמה.
כאשר מדובר בניתוחים פלסטיים, יש לעישון השפעה מאוד גדולה על סיכויי ההחלמה. הניקוטין גורם לכלי הדם להתכווץ ולהקטין משמעותית את אספקת הדם. וכך במקום להזרים לרקמה הפגועה דם עשיר בחמצן לריפוי הפצע, הדם מועשר ברעלים ואלו יוצרים נזק משמעותי היות והרקמות לא מתאחות כראוי. בחלק גדול מהמקרים יש פעירה של הפצע וזיהומים, בסופו של דבר כנראה יווצר נמק וצלקת מכוערת שיהיה קשה מאוד לשפר. (נשמע דרמטי, אבל אלו ההשלכות) לכן כל ניתוח פלסטי מחייב הפסקת עישון. אם הצלחתי לגרום לכם להבין את המשמעות של הפסקת העישון, מעולה! אם המשפט איך מתאים לי סיגריה עכשיו הוא חלק מהשגרה שלכם, אז בהחלט כדאי שתמשיכו לקרוא….

האם יש דרך להתחמק מההוראה החד משמעית להפסקת העישון לפני ניתוח?

אני בטוחה שלחלק מכם ממש ברגעים אלו מתגנבת מחשבה איך נצליח להתחמק ולרמות את המערכת, אז ממש לא, חשוב מאוד להבהיר, אם תבחרו להתעלם מהנחיית הרופא מדובר בפגיעה ישירה בתוצאת הניתוח. צלקת שמחלימה בצורה מכוערת מסיבה של קושי להפסיק לעשן לפני ניתוח תראה לכם כל כך מיותרת בסופו של דבר מבחינת האסתטיקה ועוד יותר מהסיכון הבריאותי שהבאתם על עצמכם ותרחיק אתכם מהחלום שקיוויתם לו. עישון משפיע על מערכות רבות בגוף והשפעתו על מהלך הניתוח וההחלמה היא חד משמעית, לצורך הבהרה, לעיסת מסטיקים המכילים ניקוטין מביאה לאותו נזק.עוד על הסיבות לכך וחשיבות הנושא במאמר שלפניכם.

 מדוע עישון לפני או אחרי ניתוחים פלסטיים יכול להזיק לכם?

  • עישון לפני ניתוח קוסמטי מעכב את תהליך ההחלמה מהניתוח – החלמה מניתוח קוסמטי אורכת זמן רב יותר בקרב מעשנים, והעור עלול שלא להחלים בצורה חלקה או קלה כפי שהוא אמור להחלים. יכולת הריפוי של העור נפגעת בגלל הזנת חמצן מופחתת לרקמות והעדר הזנה של ויטמין C, שהנו חומר מזין והכרחי לריפוי העור.
  • עישון גורם לכך שסיכוני זיהום נמשכים זמן רב יותר- עישן מוביל לריפוי פצעים מושהה, להיפרדות צלקות ולסיכויים גבוהים יותר לזיהומים חיידקיים או דלקתיים, שהטיפול בהם מורכב יותר בקרב מעשנים. הסיכון הזה לא משפיע רק על הבטיחות הכללית של המטופלים, אלא עלול לגרום להם לסבל רב, זיהום נוראי וצלקת מאוד לא יפה. נראות הצלקת חשובה לכולנו וכבר פה הפסקת עישון תשפר פוטנציאל ההחלמה של הצלקת.
  • עישון לפני ניתוח פלסטי מגדיל את הסיכון לסיבוכים קטלניים – עישון הוא גורם סיכון ידוע לשבץ מוחי, היווצרות קרישי דם, פקקת ורידים עמוקים ומחלות קרדיו- וסקולריות נוספות, ובקרב מעשנים הסיכוי לתסחיף ריאתי או היווצרות קרישי דם לאחר הניתוח עולה.
  •  עישון עלול לגרום למוות של הרקמות- בגלל המחסור בחמצן, שגורם לכך שתאי הדם ומחזור הדם אינם אופטימליים, הרקמות והעור עלולים להיכנס לאיסכמיה נמקית והחלמה לא תקינה של הפצעים שתביא לצלקות גסות (חוסר הזנה של חמצן).
  •  עישון עלול להגביר את הדרישות הפרמקולוגיות- טבק, ניקוטין וקנאביס הם סמים שמורידים את השפעתם של חומרים אחרים, ביניהם תרופות אנטיביוטיות ותרופות לשיכוך כאבים. זה אומר שמטופלים שמעשנים לאחר הניתוח יזדקקו ליותר קפאין, יתקשו לשלוט בכאב ויחוו חוסר איזון בנטילת תרופות. בנוסף, זה עלול לגרום למטופלים לצרוך יותר אלכוהול, שמזיק לא פחות מהעישון.
  • עישון מפחית את המוטיבציה להתאמן- כדי לשמור על תוצאות ניתוח מתיחת בטן נדרש מהמטופלים להישאר בכושר ולהקפיד על שגרת אימונים מסודרת, בעיקר על מנת לשמור על משקל גוף יציב. עבור מעשנים זו עלולה להיות משימה מאתגרת, מכיוון שהריאות עלולות להקשות על אימוני סיבולת, ובסופו של דבר קיימת סכנה לבריאות הלב, כלי הדם והריאות. כמו כן, במקום ללכת לחדר הכושר, הרבה מעשנים יעדיפו לעשן סיגריה עם הקפה, מה שעלול להפחית את כמות האימונים.
  • עישון מחליש את מערכת החיסון ויכולת ההתמודדות של הגוף מול פתוגנים חיצוניים. בניתוחים פלסטיים בעיקר ידוע שאף על פי שניתוח מתיחת בטן חייב להיעשות בסביבה סטרילית לחלוטין, חיידקים נמצאים בכל מקום ועלולים לאיים על רקמות הגוף בזיהום בפוטנציה. במידה ומטופל נחשף לזיהום מכל סיבה שהיא, לגוף שלו תהיה יכולת פחותה לעמוד מולו ולהתגונן, מה שעלול להוביל לבעיות מערכתיות, סכנה בריאותית והחלמה איטית וקשה יותר מהניתוח.

הפסקת עישון לפני הניתוח בדגש על ניתוחים פלסטיים היא הכרחית ולא ניתנת למשא ומתן

מטופלים רבים מנסים לשכנע את המנתח בכל מיני סיבות אך כל מנתח מקצועי יודע שזה קו אדום שלא ניתן לחצות, פשוט ותרו על זה, הרופא שלכם לא ירצה לסכן אתכם ובטח לא לפגוע בסיכויי ההצלחה של הניתוח. לכן יש להפסיק לעשן לפחות כמה שבועות לפני הניתוח ובמקרה של מתיחת בטן נהוג להפסיק 21 יום לפחות לפני הניתוח ועוד 4 שבועות לאחר הניתוח. אגב, מעשנים בדרך כלל משתעלים, תחשבו איך זה להשתעל עם תפרים… תבינו כמה סבל אתם מונעים מעצמכם, דמיינו רגע כל שיעול, צחוק, אפצ’י ירגיש לכם נורא, אז לכל הדחיינים צמצמו ותתחילו לנקות את הגוף מהניקוטין כבר מהיום בו תאמתם את פגישת הייעוץ, תתחילו לתרגל שיטות בריאות יותר להרגע. הנה עוד כמה סיבות שיעזרו לכם לזרז את ההחלטה ואולי להמשיך עם זה ובהזדמנות המופלאה הזו תתחילו לתטפל בגוף שלכם גם מבפנים.

באופן כללי, העישון פוגע בהרבה מאוד תהליכים חיוניים בגוף האדם:

  •       הכימיה של המוח
  •       מצב הרוח
  •       פוריות
  •       הורמונים
  •       בריאות דנטלית
  •       ריאות ודרכי נשימה עליונים
  •       מיתרי הקול
  •       פונקציות ברשתית העין
  •       מחזור הדם
  •       תפקודים חיסוניים
  •       ועוד…

במקום להתעקש על צריכת הניקוטין, מומחים לרפואה פלסטית ממליצים לנצל את הניתוח כזרז להפסקת ההרגל המגונה. הפסקת עישון לפני ניתוח קוסמטי בשילוב עם הרצון להיות חטובים ויפים הניע רבים לעצור את ההתמכרות לעישון, גם כאלו שניסו הרבה פעמים קודם לכן.

ויש בונוס נוסף,

אם המטופלים יחליטו להפסיק לעשן הם בעצם יחסכו את הכסף שהיו מוציאים על הסיגריות, וירכשו אתו מלתחה חדשה. זו עיסקה ממש משתלמת – הדחף לחדש מלתחה מיד אחרי הניתוח לא מדלג על אף אחד או אחת מאיתנו,  המטופלים מרוויחים פעמיים – גם בריאות וגם סטייל.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן