מתיחת בטן בחורף לחופשת קיץ מושלמת

ניתוח מתיחת בטן יכול להתבצע בכל עונות השנה, אך כולם יודעים שהחורף היא העונה הטובה ביותר לשפץ ולפסל את הגוף – עקב מיעוט חשיפה לשמש, טמפרטורה נמוכה יותר וסיבות נוספות. בואו ללמוד מדוע החורף היא העונה המומלצת לעשות בה ניתוח פלסטי.
שיתוף:

תוכן עניינים

להפתיע את כולם עם גוף מושלם

ניתוח פלסטי, בעיקר אם מדובר בניתוח מורכב המתבצע על שטח נרחב או במספר אזורים שונים בגוף במקביל, הוא דבר שההכנה אליו נדמית לאנשים בעיקר בתור הכנה נפשית, הראויה לפני תהליך בו כרוך שינוי מהותי של המראה הפיזי הקבוע. אחד הדברים שלא תמיד חושבים עליהם בהקשר של מוכנות לניתוח הוא דווקא עונת השנה הטובה ביותר לערוך אותו, אך למרות זאת מדובר בגורם שחשיבותו אינה מבוטלת וכן יש לו השפעה, שאף עשויה להיות משמעותית, על התוצאה הסופית שמתקבלת בסוף תהליך ההחלמה. לכן, חשוב להבין את מהות ההבדלים בין עונת החורף ועונת הקיץ מבחינת תאימות אופטימלית לביצוע ניתוח פלסטי, בכדי לעשות את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

ככלל, אין הגבלה רפואית מדויקת הקשורה לעונה בה נעשה הניתוח, ולכן ניתוחים פלסטיים מכל הסוגים, כולל ניתוח מתיחת בטן, ניתוח הרמת חזה וניתוחים נפוצים נוספים נערכים לאורך כל השנה, גם כאשר מזג האוויר קר או חם במיוחד. הסיבה לכך היא כאמור שלא מדובר בהגבלה רפואית מחמירה אלא במה שמהווה יותר המלצה מאשר הוראת רופא, וההחלטה האם לעבור ניתוח פלסטי בחורף או בקיץ נתונה אך ורק בידיו של המטופל. יחד עם זאת, ישנם אלמנטים כמו חשיפה לשמש, טמפרטורה ממוצעת ואלמנטים סביבתיים נוספים שנהוג לקחת בחשבון בעת קבלת החלטה זו, אשר רלוונטיים לכל מטופל באשר הוא, ולכן כדאי להכי אותם בלי קשר לסוג הניתוח הפלסטי שעומד כל מטופל לעבור.

חשוב לציין כי ההשפעה העיקרית של אלמנטים סביבתיים נוגעת בעיקר לתהליך ההחלמה מהניתוח ולא לביצוע הניתוח עצמו בפועל, שכמובן אינו קשור למטופל אלא למנתח. יחד עם זאת, חשוב להבין שתקופת ההחלמה נכללת בפרק הזמן שצריך לעבור מרגע הניתוח עד לקבלת התוצאה הסופית מבחינה אסתטית, ולכן המדד העיקרי בו יכולה לפגוע השפעה סביבתית שלילית, הנובעת מביצוע הניתוח בתקופה הפחות אופטימלית, הוא מראה התוצאה הסופית שמתקבלת בסוף תקופת ההחלמה מהניתוח, בדגש על מהירות ההחלמה של רקמות הצלקת ורמת האחידות הסופית של גוון העור המצולק לעומת גוונו הממוצע של העור הבריא.

בנוסף לשיקולי ההשפעה הסביבתית, שיקול נוסף שנהוג לקחת בחשבון כאשר מחליטים האם לבצע ניתוח פלסטי בחורף או בקיץ הוא אורך תקופת ההחלמה. למרות שבעונת הקיץ החמה הגוף נמצא בדרך כלל ברמת פעילות בסיסית (מוגדרת על ידי רף שריפת קלוריות במנוחה) גבוהה יותר, ולכן הגיוני לחשוב שגם תהליך ההחלמה הטבעי יתרחש מהר יותר, אך מנגד ישנם גורמים שליליים המקושרים לתקופת הקיץ המשפיעים לרעה על תהליך ההחלמה מכל סוג של ניתוח פלסטי. לכן, באופן גורף, נהוג לומר כי החורף הוא הזמן הטוב ביותר לערוך בו ניתוח פלסטי.

למה כדאי לעשות ניתוח פלסטי בחורף?

השיקולים העיקריים שהזכרנו מובילים יחד למסקנה כי עונת החורף היא המתאימה ביותר לקיום ניתוחים פלסטיים – בעיקר ניתוחי פנים וצוואר, ניתוח מתיחת בטן, ניתוחי אף והרמת עפעפיים – ממספר סיבות שחלקן מהותיות יותר וחלקן מהותיות פחות.

להלן הסיבות החשובות ביותר בגינן עדיף לערוך ניתוח פלסטי בחורף ולא בקיץ:

מיעוט חשיפה לשמש וטמפרטורה נמוכה

חשיפה לשמש ידועה בעולם הדרמטולוגיה בתור גורם בעל השפעות שליליות על עור הגוף והפנים, בעיקר כאשר מדובר בשמש הישראלית הקופחת והחזקה, שמגיעה לשיאים מדהימים בקיץ ולפעמים מתקרבת לרף ה-50 מעלות צלסיוס (בצל) בשיא העונה. אחד הדברים החשובים ביותר שמונחים מטופלים העומדים לעבור ניתוח פלסטי הוא להימנע ככל האפשר מחשיפה ממושכת ומרובה לשמש, בעיקר אחרי ניתוחי פנים ועפעפיים. הסיבה מלבד ההשפעות השליליות שיש לקרינת השמש על העור באופן כללי, היא הסכנה כי ייגרם שינוי פיגמנטי מהותי ברקמות העור המצולק, שישווה לו מראה שונה משל שאר אזורי הגוף, יצבע אותו בצבע שונה ולפיכך יפגע בצורה מהותית באסתטיקה של התוצאה הסופית באזור בו בוצע הניתוח.

מלבד פיגמנטציה הפוגעת במראה התוצאה הסופית, קרני האולטרא-סגול (UV) המופקות מהשמש בנוסף לאור ולחום, עשויות לגרום להשפעות שליליות שונות לרקמות חיות באזורים שונים בגוף, לא רק בעור אלא גם מתחתיו, בין היתר גם לגירוי מתמשך, גירודים ופגיעה בקצב הטבעי של התחדשות תאי העור באזור הניתוח. מסיבות אלה, החורף הוא בהחלט העונה העדיפה בה יש פחות שמש, חום, אור וקרינה אולטרא סגולה שעשויה לפגוע בתאי העור.

לצד הקרינה המזיקה שפולטת השמש, ישנה בעית הטמפרטורה הגבוהה השוררת במהלך הקיץ. שמאריכה את פרק הזמן שנדרש לרקמת הצלקת להתאחות כראוי, ולתרום להיווצרות בצקות ובכך לגרום ליותר כאבים הנובעים מבצקות או מהלחץ הנוצר על איברים ורקמות הסמוכים למקום היווצרות הבצקת. בנושא זה המשוואה היא פשוטה: ככל שהטמפרטורה נמוכה יותר כך יורדת יותר רמת הכאב הממוצעת האופיינית לתקופת ההחלמה, ולכן עדיף כמובן לבצע את הניתוח בחורף בלבד.

בנוסף, יש לציין כי ניתוחים פלסטיים מאופיינים בהופעת תופעת לוואי נפוצות כמו שטפי דם, אדמומיות ונפיחויות ובצקות באזור הניתוח או בסמוך לו, אשר מטופלות ואף עוברות באופן טבעי הרבה יותר טוב במזג אוויר קר. כאשר מזג האוויר חם והזיעה מרובה, כל גירוי בעור הופך למטרד מתמשך וצונח הסיכוי שהוא יחלים בצורה טבעית מבלי להתפתח.

למרות כל הסיבות הללו, חשוב לציין כי טכניקות הניתוח המתקדמות שקיימות כיום מסייעות למנתחים להתגבר על ההפרש, ולכן ניתן היום לערוך ניתוחים פלסטיים בכל עונות השנה בלי לקחת סיכון מהותי להתפתחות תופעות שליליות. במקביל, כל רופא מנתח העוסק בפלסטיקה ימליץ לבצע את רוב הניתוחים או את כולם בחורף, בעיקר כדי לעבור במהלכו את תקופת ההחלמה, מהסיבות שהזכרנו קודם.

אין בעיה ללכת עם חגורת בטן, מחוך או בגדי לחץ

תקופת הקיץ בישראל היא בהחלט לא הזמן ללבוש בו עוד בגדים, כבדים או לא, אך אין אפשרות להימנע מכך לאחר ביצוע של ניתוח פלסטי משמעותי. בכל סוגי הבטן נהוג ללבוש בגדי לחץ מיוחדים (חגורת לחץ, מחוך, חבישת לחץ ושאר סוגי ביגוד ייעודיים) שמטרתם לשפר את זרימת הדם בגוף, להאיץ את תהליך ההחלמה ולמנוע צניחה או התדרדרות אסתטית של התוצאה הסופית לאחר הניתוח, בתקופה בה העור נמצא במצב האלסטי ביותר שלו.

חבישה או לבישה של לבוש לחץ מיוחד כמו שימוש בחגורת בטן הוא אינו אופציונלי אלא נחשב בגדר חובה למי שרוצה לשמור על התוצאה הסופית של הניתוח ולטייב אותה ככל האפשר. לכן, הימנעות מהלבוש עצמו לא אפשרי, בקיץ החם הדבר האחרון שאנו רוצים  ללבוש – בגדים עבים וחמים במיוחד שאסור להוריד במהלך היום כמעט כל היום. גרועה מאי הנוחות היא האפשרות שתתבצע הסרה או הורדה זמנית של לבוש הלחץ המיוחד מטעמי נוחות, מה שעלול לפגוע בצורה משמעותית בתוצאה הסופית שתתקבל בתום תקופת ההחלמה.

מפסידים פחות בחוץ

בתקופת החורף, בה מחלים מהניתוח מי שבחר לעבור אותו בעונה הקרה, ההפסד הטבעי של תקופת הזמן שחולפת מחוץ לחלון בזמן ההחלמה במיטה הוא מינימלי. בחורף יש פחות אירועים, פחות חופשות, פחות בילויים ואפילו פחות חיי חברה ומשפחה מאשר בקיץ, ולכן ההפסד בכל הפרמטרים יהיה מינימלי ככל האפשר כאשר הניתוח נערך בחורף.

בהקשר זה יש לציין גם כי החורף מתפרש בישראל על תקופה ארוכה יותר (אוקטובר-אפריל) מאשר הקיץ, בעיקר בהיבט של ימי עבודה/לימודים רצופים שאין ביניהם חגים או חופשים, ולכן כאשר מחלימים בחורף יש יותר זמן לבלות בבית ולהשלים פערים בלימודים, בזמן שתהליך ההחלמה הטבעי נמצא בשיאו.

לובשים יותר וחושפים פחות

תקופת ההחלמה מהניתוח היא בהחלט התקופה בה הגוף נראה בשיאו השלילי, ולכן מי שביצע את הניתוח קרוב מדי לקיץ, יצטרך לחשוף את עצמו לשמש ולעולם כאשר הצלקות שלו עדיין לא החלימו לחלוטין והתוצאה הסופית, מבחינה אסתטית , עדיין לא מושלמת. לעומת זאת מי שעבר את הניתוח בחורף יוכל לסיים עד הקיץ לא רק את תקופת ההחלמה “הרשמית” אלא גם תקופה נוספת בה הגוף חוזר לעצמו במאה אחוז, בעיקר מבחינת המראה הפיזי של המקום המנותח, אך גם מבחינת החשיפה ההיקפית לשמש, שמצטמצמת עד מאד לא רק בגלל השמש אלא בגלל הלבוש שמכסה את העור מפניה.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן