יתרונות רפואיים של מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן יכול להציע הרבה יתרונות רפואיים לצד היתרונות האסתטיים שלו. כהליך כירורגי שנועד להדק את שרירי הבטן, להסיר רקמות עור עודף או רפוי ועודפי שומן, הוא מאפשר ליהנות ממראה מהודק ואסתטי, אך הוא עשוי לעשות מהפך חיובי בבריאותכם, ואף לשפר את הדימוי העצמי וההערכה העצמית שלכם.
שיתוף:

תוכן עניינים

ניתוח מתיחת בטן כהליך רפואי

בין השנים 2000 ל- 2014 חלה עלייה משמעותית בכמות מתיחות הבטן שבוצעו. על פי האגודה האמריקאית לניתוחים פלסטיים, העלייה, שעמדה על 87%, כללה הליכים קוסמטיים רבים, אך אחוז נכבד מהניתוחים הללו בוצע בשל סיבות רפואיות.

באילו מקרים ניתוח מתיחת בטן מומלץ בשל בעיה בריאותית?

  • הפחתת בריחת שתן שנובעת בשל מאמץ השרירים התוך בטניים (SUI)

הסיבה העיקרית להיחלשותם של השרירים התוך בטניים היא לידות נרתיק, שעלולות לגרום לקושי לשלוט בשלפוחית השתן, ולבריחת שתן בלתי נשלטת בעקבות הפעלת השרירים הללו בעת שיעול, התעטשות, פעילות גופנית, ואפילו בעקבות צחוק.

ברוב המקרים, בריחת שתן מטופלת ללא ניתוח, ופיזיותרפיה של רצפת האגן מסייעת לנשים רבות לחזק את השרירים שנרפו, לפחות במידת מה. אולם עבור מטופלות רבות, לא די בחיזוק רצפת האגן, ונמצא שניתוחי מתיחת בטן יכולים לסייע להן, בעיקר למי שילדה בלידה נרתיקית, ולא בניתוח קיסרי.

במסגרת ההליך הניתוחי לפתרון הבעיה יוצרים חסימה קלה של שלפוחית השתן על ידי רקמה רכה שמצויה בסמוך לאזור האגן, וכך מפחיתים את בריחת השתן.

  • שיפור היציבה וחיזוק השרירים התוך בטניים

מי שחווה ירידה קיצונית במשקל הגוף או מי שעברה הריונות מרובים עלולים לסבול מרפיון של שרירי הקיבה או ממצב שמכונה ורדוזיס (פליקציה, דיאסטזיס), שהוא רפיון של שרירי הבטן, שגורם לפגיעה ביציבה של המטופל.

ניתוח מתיחת בטן, שבמהלכו  מוסרים עודפי עור ושומן, ומהודקים שרירים בטניים, התומכים בעמוד השדרה, עשוי לעזור בהידוק הקיבה, שמירה על יציבה נכונה, בריאה ואיתנה והקלה על סוגים שונים של כאבי גב.

  • תיקון בקע בטני

בקע בטני מתרחש כאשר המעי או רקמת הבטן פורצים את דופן הבטן, ויוצרים מעין כיס או שק. יש מספר גורמים פוטנציאליים להיווצרות בקע, ביניהם חולשת בטן שנגרמת מירידה מסיבית במשקל או ניתוחים שונים כמו כריתת תוספתן או מעקף קיבה לדוגמה.

הסימפטומים הבסיסיים שדורשים תיקון בקע בטני דומים להפליא למצב של שרירי בטן רפויים, כפי שציינו בסעיף הקודם. בין שהגורם לכך הוא משקל עודף שהוסר באופן רדיקלי בין היתר מהריונות מרובים ,לידה בניתוח קיסרי, דופן בטן חלשה היא הגורם העיקרי להיווצרות בקע.

אם פיתחתם בעבר בקע בטני, הסיכויים שתפתחו בקע נוסף בעתיד די גבוהים. במקרים מסוימים, המנתח שלכם עשוי לשקלל את היתרונות של הוספת הליך ניתוח בטן לתיקון הבקע על מנת לשחזר את דופן הבטן ולמנוע את הישנות המקרה בעתיד. שילוב ההליכים הללו- תיקון הבקע וחיזוק דופן הבטן- עשוי להפחית את ההוצאות הרפואיות ואת זמן ההחלמה.

לסיכום, היתרונות הרפואיים והקוסמטיים מול הסיכונים

בשל הפופולריות הגוברת של ניתוחי מתיחת הבטן, רבים נוטים לחשוב שזה הליך פשוט, אולם חשוב להבהיר, שמתיחת בטן היא ניתוח שמתבצע בהרדמה מלאה, ומצריך מספר שבועות להחלמה וחזרה לתפקוד.

ניתוח מתיחת בטן עשוי להפחית עד 10 קילו שומן מגופכם על ידי ניתוק העור מהרקמה הבסיסית, תפירת הבטן והסרת הרקמות העודפות, וכמו בכל ניתוח, הוא מכיל סיכונים.

עם זאת, היתרונות הרפואיים והקוסמטיים השונים של מתיחת בטן הופכים את ההליך למושך ואטרקטיבי, ולכן מומלץ למטופלים שמעוניינים בביצוע ההליך לדון בו בפירוט עם המנתח שלהם ולשקול את הכדאיות שלו בהתאם לעצות ולהמלצת המנתח.

לפני שרצים לתהליך כדאי לעבור על המאמר של מתיחת בטן במערכת הציבורית מול הפרטית לצורך השוואה של יתרונות מול חסרונות.

 

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן