טיפול בפרקטורה להעלמת סימני מתיחה

מהם סימני מתיחה ולמה הם נוצרים? מהי השיטה המתקדמת והבטוחה ביותר להעלמתם, ולמי זה מתאים? הכל על העלמת סימני מתיחה באמצעות גלי רדיו וטכנולוגיית הפרקטורה
שיתוף:

תוכן עניינים

סימני מתיחה, מאיפה באה הצרה הזאת?!

סימני מתיחה הם מצב דרמטולוגי שכיח מאד בכל העולם וכך גם בישראל, בעיקר סימנים המתפתחים בגיל מאוחר יחסית. האזורים הנפוצים הם סימני מתיחה בבטן, סימני מתיחה בגב, סימני מתיחה בחזה, סימני מתיחה בירכיים וסימני מתיחה בישבן, כפי שהנכם רואים מדובר בנדלן רציני של סימני מתיחה בעור, סימני מתיחה בגברים, בנשים ואפילו סימני מתיחה יכולים להופיע בנוער בשלב הצמיחה לגובה. סימנים אלו אינם מהווים בעיה רפואית בעלת פוטנציאל לגרימת נזק, אך בהחלט יש להם פוטנציאל ליצור אי נוחות מבחינה אסטית כיוון שהמראה שלהם תלוי בכמות הזמן שהם נמצאים על הגוף, הגורם שהוביל להתפתחותם, האיזור בגוף בו הם הופיעו וסוג העור עליו הם הופיעו, ובכך יש להם פוטנציאל ליצור גם לא מעט השפעה פסיכולוגית שלילית על הסובלים מהתופעה. לרוב, זו תהיה הסיבה בגינה פונים מראש לייעוץ בנושא של טיפול והעלמת סימני מתיחה.

הדרך לטיפול, לטשטוש והעלמה של סימני מתיחה – טיפול בפרקטורה וגלי רדיו

טשטוש של סימני מתיחה הוא המינוח הנכון יותר כיוון שהעלמה מוחלטת של סימני מתיחה היא לא תמיד אפשרית ועקב כך צריך כל מטופל לקבל ייעוץ פרטני בכל מקרה לגופו. לעיתים עשויים סימנים אלו להיעלם באופן חלקי או מלא עם הזמן ועם פעילות ספורטיבית מתאימה, אולם במידה וישנה התערבות מלאכותית דרך טיפולים לסימני מתיחה, חשוב לדעת כי ההשפעה היא לא מוחלטת, והתוצאות עשוית להיות חלקיות. כלומר, ישנם סימני מתיחה שלא ניתן להעלים באופן מוחלט. אולם, קיימות היום שיטות מדעיות מתקדמות, המאפשרות לטפל בסימנים אלו באופן יעיל ובמקרים רבים להעלים חלק מהם לאורך הזמן.

מגוון הטיפולים שקיים היום בתחום של העלמת וטשטוש סימני מתיחה הוא רחב מאוד, כאשר אף אחד מסוגי הטיפולים אינו מבטיח הסרה מלאה של הסימנים למעט ניתוח מתיחת בטן להסרת עודפי עור ובו ניתן לטפל גם בסימנים המציקים במידה וניתן בהתאם למצב המטופל, למידע נוסף בנוגע לכדאיות הניתוח לחצו כאן. שימוש בשאר שיטות קיימות מאפשר הפחתה וטשטוש בסדר גודל כזה או אחר של הסימנים תוך שיפור מהותי של מראה העור. בכל טיפול אשר בוחרים לבצע, חשוב תמיד לדעת כי כדי לתמוך בטיפולים האסתטיים ולפעול בצורה אקטיבית לשימור התוצאה, חשוב שהמטופל יקיים אורח חיים בריא וישמור על תזונה נכונה וחכמה. שני סוגי הטיפולים הנפוצים ביותר לטיפול בסימני מתיחה הם טיפול בגלי רדיו (פרקטורה) וטיפול בלייזר, כאשר האפשרות הראשונה נחשבת בעיניי רבים היום לנפוצה והטובה מבין השתיים.

העלמת סימני מתיחה באמצעות פרקטורה בגלי רדיו

הטיפול בפרקטורה מתבסס על טכנולוגיית גלי רדיו המוחדרים לאזור המטופל באמצעות מחטים זעירות, אשר מסוגלות להעביר אל מתחת לשכבות העור המטופלות אנרגיית חום, הגורמת לתהליכי ייצור מוגבר של קולגן. ייצור מוגבר של חומר זה מסייע לחדש את רמת האלסטיות המקורית של תאי העור, במקרים רבים אפילו להחזיר אותם לרמה שהייתם להם לפני שנפגעו בעת היווצרות סימני המתיחה, ובכך טיפולי פרקטורה בגלי רדיו מאפשרים למבנה העור להתחדש במהירות רבה ויוצרים תוצאות אשר משנות לחלוטין את איכות העור באזור המטופל ואת מראם וגודלם של סימני המתיחה כמו גם את רמת הכהות שלהם. כל טיפול בשיטה זו נמשך לרוב עד 30 דקות וכמעט תמיד עובר בנוחות בעזרת אלחוש – כלומר לאחר זריקה של הרדמה מקומית. מיד לאחר הטיפול, עשויה להופיע אצל מטופלים מסוימים אדמומיות טבעית באזור הטיפול אשר חולפת מעצמה, בדרך כלל ללא תופעות לוואי נפוצות אחרות.

ישנם מספר סוגים של טיפולים להסרה, העלמה או טשטוש של סימני מתיחה בהם נעשה שימוש בטכנולוגיה של גלי רדיו, המתבצעים כולם באמצעות מערכות מודרניות במיוחד דוגמת מערכת FRACTORA המפורסמת, שעל שמה קרויה בטעות שיטת הטיפול כולה. למעשה, שיטה זו אמורה להיקרא ככלל טיפול בגלי רדיו או בשמה המאופיין והמדויק “ליפטינג פרקציאוני למתיחת והצערת רקמות העור”, אך הכינוי ‘פרקטורה‘ שדבק בשם השיטה כולה, מגיע בכלל משם אחת הטכנולוגיות המשמשת במהלכה. ככלל, תחת הכינוי טיפולי פרקטורה נכללים מספר טיפולים הדומים במהותם ומיועדים לעודד התהדקות שרשראות מולקולריות בעור ויצירת סינתזה טבעית של אלסטין וקולגן, התורמים יחד לשיפור רמת האלסטיות של העור ובכך תורמים לטשטוש סימני המתיחה.

איך מתבצע טיפול פרקטורה ?

טיפולי פרקטורה לבטן ולשאר איזורים מתבצעים על ידי מכשיר פרקטורה בעזרת ידית חד פעמית, המהווה את אחד האלמנטים הטכנולוגיים החשובים ביותר ביישום השיטה, כאשר הידית מורכבת ממחטים זעירות החודרות מתחת לעור ומספקות אימפולסים של אנרגיית RF.

מהן היתרונות בשימוש בטכנולוגיית הפרקטורה ?

היתרון המשמעותי של שיטה זו על פני שיטות אחרות לביצוע של טיפולי הצערת ומתיחת עור ללא התערבות כירורגית טמון בכך שההשפעה הטיפולית של טכנולוגיית פרקטורה אינה מוגבלת רק לשכבות העור, עליהן היא משפיעה בצורה חיובית משמעותית, אלא חלה גם על שכבות השומן התת עורי של הבטן. כמו כן ישנו יתרון נוסף שטמון בהשפעות של הטיפולים הללו לטווח הארוך, תוך מספר חודשים לאחר הטיפול, מתרחש בשכבות העור המטופלות תהליך של ארגון טבעי מחדש של שרשראות מולקולריות בעור, אשר ברמת המאקרו נוצרים כתוצאה ממנו תהליכים שיקומים וחילופיים של תאי עור רבים התורמים להעלמה חלקית ואף מלאה של סימני מתיחה מסוימים.היתרונות של טכנולוגיית הפרקטורה על פני טכנולוגיות טיפול אחרות להצערת העור או טיפול בסימני מתיחה כוללים את העובדה שהטיפול הוא אינו פולשני ואינו משאיר נזק לעור, סימנים כחולים או חתכים, הטיפול הוא סטרילי ולכן מניב כמעט תמיד תוצאות בטוחות ויעילות מאד, הטיפול מתאים לכל גווני העור למעט מקרים חריגים וכן אינו מוגבל בגיל או בהגבלה עונתית, ההחלמה מהטיפול היא מהירה במיוחד וכך גם הקצב של הופעת התוצאות שלו, וכמו כן חשוב לציין כי ישנה התאמה רבה של שיטת הטיפול הזו עם שיטות אחרות של רפואה אסתטית, כמו למשל עם טיפולי לייזר מסוגים שונים. בשל יתרונות רבים אלו, טיפול בסימני מתיחה על ידי גלי רדיו בשיטת פרקטורה הוא הטיפול המומלץ במקרים רבים לכל מטופל שאינו סובל ממקרים חריגים בעור או בכמות ו/או גודל חריג של סימני מתיחה ספציפיים.

למי זה מתאים ? באילו מקרים מומלץ לטפל בסימני מתיחה באמצעות גלי רדיו?

המקרים בהם מטפלים בשיטת פרקטורה כוללים מקרים בהם נדרש פתרון לבעיית העור רפוי בבטן שאינה קשורה ללא קשר למשקל הגוף, למשל במקרים של נשים רזות הסובלות ממצב גנטי של עור מדולדל ורפוי עקב שנים של דיאטות והריונות, אשר עשויות לגלות כי זהו הפתרון היחידי והאפקטיבי עבורן. במקרים ואלו ובמקרים רבים אחרים, טיפול בסימני מתיחה על ידי גלי רדיו בשיטת פרקטורה יסייע מאד לשיפור מרקם העור, מיצוק וחידוש עור הבטן והצערת העור, שיפור המראה האסתטי של העור ושיפור ההרגשה הנוחה של המטופל. במחקרים קליניים שבחנו את הנושא, נראה שיפור משמעותי בסימני מתיחה באמצעות טכנולוגיה חדשנית זו, עקב סגולה לחימום מבוקר ואיכותי של רקמות המעודד בניית קולגן ואלסטין בתאי העור ובכך גורם לטשטוש סימני המתיחה. לרוב מטופל שפונה בנוגע לטיפול בסימנים הללו מעוניין במתיחת הבטן ללא האקט עצמו של הניתוח ולכן הטיפול בגלי רדיו אינו פולשני וטראומטי לגוף. למעבר להרחבה בנושא מתיחת בטן ללא ניתוח.

 

באיזה שלב מתחילת תהליך הטיפול בגלי רדיו מתחילים לראות תוצאות?

מספר הטיפולים שיידרשו בשיטת פרקטורה כדי להשיג תוצאה מיטבית עשוי להשתנות בהתאם למצב עור המטופל וכן בהתאם לעומקים שונים ועוצמות שונות בהן יכול הטיפול להתבצע. לרוב, התוצאות הראשונות מורגשות כ-7 ימים לאחר הטיפול, כאשר את התוצאה הסופית ניתן יהיה לראות לאחר מספר שבועות, בעיקר לאחר שמנגנון ההתחדשות כתוצאה מפעולת מערכות ביולוגיות בגוף הגיע לשיאו. במקרה הטוב ביותר, תוצאות הטיפול בפרקטורה כוללות טיפול בכל שכבות העור של הבטן ובהן חידוש קולגן שגורם להעלמה כמעט מוחלטת של סימני המתיחה הבולטים. מטרת הפציעה של התאים הפנימיים הנגרמת בעת הטיפול בשיטה זו היא לגרום לגוף ליצר סיבי קולגן ואלסטין חדשים, שיתפסו את מקומם של הסיבים שנפגעו ויטשטשו את סימני המתיחה.

החלמה לאחר טיפול בפרקטורה לטשטוש סימני מתיחה

זמן החלמה לאחר טיפול בשיטת פרקטורה הוא לא עניין שצריך לדאוג ממנו יותר מדי, אם כי מיד לאחר הטיפול תיתכן רגישות ואדמומיות בעור למשך מספר ימים, שהיא תגובה טבעית של העור. לכן, מומלץ לאחר הטיפול לשמור על לחות העור באזור המטופל גבוהה ובמקביל להימנע מחשיפה לשמש ללא מריחת קרם הגנה.

פרקטורה תופעות לוואי והאם יש התוויות נגד הטיפול?

התוויות נגד עבור טיפול בשיטת פרקטורה להעלמת סימני מתיחה הנן קיימות, כמו בכל טיפול אסתטי, אך אלו כוללות הריון, סרטן, מחלות זיהומיות חריפות, תהליכים דלקתיים חריפים, אלרגיה לטיפולים חשמליים ואלרגיה חמורה לחומרים מתכתיים. מחוץ למסגרת של הסובלים ממצבים רפואיים המוגדרים כהתוויות נגד לטיפול, הטיפול בשיטה זו לשם העלמת סימני מתיחה נחשב לבטוח לחלוטין, זאת כיוון שטכנולוגיית הפרקטורה (FRACTORA) קיבלה את אישורי משרדי הבריאות המחמירים בעולם ביניהם של ה-CE האירופאי, ה-FDA האמריקאי ומשרד הבריאות הישראלי.

שיטה זו נקראת לעיתים בטעות גם “שימוש בגלי רדיו פרקשיונלים”, כיוון שהיא מבוססת על טכנולוגיה בה מחטים מזעריות שולחות אנרגיה ישירות לעור בטכניקה פרקשיונלית, ובשל כינוי זה יש הסוברים שהיא פוגעת בשכבות העור, אך למעשה מדובר בשיטה הפוגעת פגיעה מינימלית בלבד בשכבת העור החיצונית הנראית לעין – כלומר באפידרמיס – בזמן שהיא מניבה למטופל אפקט טיפולי מקסימלי בשכבות העור הפנימיות, בהן קיימים הקרעים שמובילים להיווצרות סימני המתיחה. במרבית הטיפולים, האפקט ניכר גם בהיבט של מיצוק העור, דבר המשפר עוד יותר את מראה סימני המתיחה לאחר הטיפול.

בזכות הציוד המתקדם המשמש לביצוע הטיפול בשיטה זו, לאורך כל התהליך המטפל יכול לראות על המסך הדמיה תמונה תלת ממדית בזמן אמת שמציגה את שכבות העור ואת המיקום שבו נמצא המכשיר. הדמיה זו מאפשרת למטפל לכוון את האנרגיה המוחדרת לגוף לנקודה המדויקת בה נדרש לטפל בהיווצרות סימני מתיחה, בצורה בה הטיפול כולו נשאר תחת שליטה מוחלטת ומבוקרת ללא סיכון לבעיות וטעויות.

שיטות נוספות להעלמת הסימנים שכדאי להכיר

שיטות משלימות נוספות מלבד גלי רדיו ופרקטורה בהן נעשה שימוש להעלמת סימני מתיחה במרכזים האסתטיים המובילים בארץ, כוללות בין היתר:

לייזר – טיפול במערכת לייזר היוצר חימום דומה לזה הנוצר בעת טיפול בגלי רדיו, המבוסס למעשה על סדרה של טיפולים, שלהם יש יתרונות רבים כמו העובדה שלא נדרש זמן החלמה מהם והם אינם גורמים לכאבים. טכנולוגיית הלייזר מסייעת לטפל ביעילות בקרעים הנמצאים בדרמיס, אשר גורמים לסימני המתיחה, אך לא בצורה אשר זהה באיכותה לזו הנוצרת בעקבות טיפול בגלי רדיו.

אוזונתרפיה – הזרקה של גז אוזון המתפרק בגוף לכדי חמצן טהור. לאחר ההחדרה של הגז לרקמות העור, הוא מסייע לשיפור מרקם וחיוניות העור ותורם לאלסטיות מוגברת.

קילוף עור מכני – תהליך של שיוף השכבה העליונה של העור באזור סימני המתיחה, אשר מסייע ליצירת טשטוש של סימני המתיחה הבולטים ביותר ומראה אחיד יותר של העור.

טיפול בוויטמין A  – טיפול הכולל מריחה של משחות המכילות ויטמין A, כגון למשל המחשה ‘טרוטונין’, כדי לעודד תחלופת תאים ואת קצב חידוש העור באזור המטופל.

הזרקות – הזרקת חומרים המעודדים ייצור של קולגן ואלסטין, בצורה ישירה לשכבות העור השונות, באופן שנועד לעודד חידוש של תאי העור וטשטוש של סימני המתיחה.

בכל שיטות הטיפול להעלמה של סימני מתיחה, טיפול נכון יתבצע כמעט תמיד רק דרך סדרה של טיפולים, שיחד ישיגו תוצאה טובה שמקובלת על המטופל. זכרו כי כדי להשיג תוצאות טובות במקרה של טיפול בסימני מתיחה לאורך זמן, יש צורך לבצע יותר מטיפול מדגמי אחד, כאשר בממוצע בין כל השיטות מדובר בכ-4 טיפולים. ככל שמתמידים ומטפלים בעקביות וככל שהטיפול נעשה בעזרת מכשור מתקדם ואיכותי יותר, תוצאותיו יהיו מהותיות יותר ותהיה נטייה טבעית שהן יחזיקו לתקופה ארוכה יותר ויהיה איכותי יותר. עם זאת חשוב גם להגיד שאין דבר כזה “השיטה הנכונה” שתהיה נכונה לכולם, ולכן כל מי שעומד בפני ההחלטה של האם ואיזה טיפול לבצע למען העלמה של סימני מתיחה או טשטוש של סימני מתיחה, צריך לפנות לייעוץ והתאמה אישית של מסלול הטיפול המתאים ביותר עבורו.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן