מאמי מייקאובר מתיחת בטן לאימהות

מראה הבטן לאחר לידה יכול להיות לא אופטימלי ואפילו להיפגם באופן ניכר, מה שלעיתים מחייב ביצוע של ניתוח מתיחת בטן כחלק ממהפך “מאמי מייקאובר” (Mommy makeover) הכולל בין היתר גם ניתוח עיצוב חזה ולעיתים גם ניתוח לשאיבת שומן, שיחדיו עוזרים לשמור על עיצוב וחיטוב מראה הגוף הכללי. מה כרוך במהפך הזה, מי מתאימה לביצועו, כיצד יש להתכונן אליו ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים?
שיתוף:

תוכן עניינים

מאמי מייקאובר המהפך של האמהות

ככלל, ביצוע מהפך “מאמי מייקאובר” מומלץ רק לנשים שלא מצליחות להחזיר את גופן למראה הטבעי שהיה לו בעזרת הקפדה על תזונה ושמירה על אורח חיים בריא ועתיר בפעילות ספורטיבית, לרוב כאשר מדובר במקרים של הצטברות שכבות עור עודפות וקפלי שומן או צלוליטיס שלא נספגים ומתאזנים חזרה בגוף בצורה טבעית בשל שינויים הורמונליים שהגוף חווה במהלך הלידה ואחריה. עבור כל אלה שלא מצליחות להגיע לתוצאה הרצויה בדרך של תזונה וספורט, הדרך של “מאמי מייקאובר” הופכת רלוונטית יותר ויותר ככל שעוברות השנים ומתקדם עולם הרפואה.

מאמי מייקאובר הוא טיפול ניתוחי המשלב כמה פרוצדורות של ניתוחים קוסמטיים. בדרך כלל הניתוח כולל מתיחת בטן, שאיבת שומן ןעיצוב החזה. מדובר בסוג של מהפך המתאים לנשים שרוצות להשיב את מראה הגוף למצב שלפני ההריונות ולחזור לגיזרה הטבעית. בניתוח מטפלים בעור הנפול, ברפיון העור וההתדלדלות, בקמטים, סימני המתיחה וכל שאר התופעות שההריון וההנקה יצרו. חשוב לציין שבאמצעות המהפך יהיה שיפור משמעותי ואפילו קיצוני ומהיר, בחלק מהמקרים אפשר בהחלט להגיע לתוצאה יותר טובה מהגזרה המקורית. אך בכל זאת כדאי לתאם ציפיות עם הרופא, שכן לא כל אחת מתאימה לניתוח Mommy Makeover.

אני רוצה את הגיזרה שלי בחזרה!

לידה היא אחד התהליכים הטבעיים בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על מראה הגוף הנשי ההשפעה ניכרת לאורך התהליך וגם אחריו. מראה הגוף המלא והזוהר המאפיין את תהליך ההיריון הופך בדרך כלל למראה “נבול” ונפול יותר, מלא בפחות חן ולעיתים אף כזה שזקוק לעזרה במהלך שיקום כדי לחזור למצב הטבעי והיפה שהיה לפני הליך הריון והלידה. להיריון, ללידה ואף להנקה יש השפעות מהותיות על גופה של האישה, הן מבחינה ביולוגית והן מבחינה פיזיולוגית שבאה לידי ביטוי במראה החיצוני, ולאחר תהליך הלידה, הגוף לעיתים לא מצליח לסגל לעצמו את המצב הקודם, מכל הבחינות, ונשאר במראה שיכול להשפיע לרעה על הדימוי והביטחון העצמי של האישה.

כאשר סימני ההיריון ניכרים בגוף בצורה מהותית ובאים לידי ביטוי בקפלים, קמטים וסימני מתיחה במקומות שונים בעור ובשכבות שומן העליונות שמתחת לפני העור, בדרך כלל עקב התדלדלות מתח השריר בדופן הבטן ורפיון כללי של האזור, יש אפשרות לתקנם ולהשיב לגוף את המראה הצעיר, הזוהר והמתוח שלו על ידי מכלול כירורגי-קוסמטי של מספר הליכים מקבילים שמבוצעים זה לאחר זה בצורה רצופה, בתצורה של “מהפך” אחיד. מהפך שיקומי זה של מראה הגוף לאחר לידה מכונה בדרך כלל בכינוי העממי “מאמי מייקאובר” (מאנגלית Mommy Makeover) שמגיע כמו דברים רבים בתחום הקוסמטיקה והיופי מארה”ב, וכיום הוא עבר נורמליזציה מוחלטת באוכלוסייה ולכן הוא מוצע כאפשרות קוסמטית כמעט לכל אישה לאחר לידה אחת או יותר, בדרך כלל בשלב בו היא מחליטה לסיים עם הלידות בחייה, זאת כיוון שלידה נוספת לאחר ביצוע המהפך יכולה לפגוע מהותית בתוצאה הסופית. היום, כל אחת שרוצה להחזיר לגוף שלה את המראה שהיה לו לפני הלידה, יכולה לבחור לבצע “מאמי מייקאובר” אצל מגוון רחב של מומחים מהשורה הראשונה.

מה כולל מאמי מייקאובר? פירוט ההליכים לשיקום מראה הגוף

המכלול המכונה “מאמי מייקאובר” כולל בתוכו בדרך כלל שלושה מרכיבים עיקריים, שלושתם קוסמטיים במהותם אך כוללים גם התערבות כירורגית במהלכם. שלושת המרכיבים הללו הם ניתוח מתיחת בטן, ניתוח שאיבת שומן וניתוח לעיצוב והרמת החזה שנפל, אשר ביחד מסייעים לעצב את מראה הגוף ולהחזיר לו את הלוק הצעיר והמתוח שהיה לו לפני תחילת שלב הלידות בחיים. יחד עם שלושת הניתוחים הללו מתבצע לעיתים גם ניתוח שאיבת שומן ספציפית באזור הירכיים והאגן ולעיתים גם ניתוח נוסף להקטנה או להגדלה של החזה, כאשר כל הניתוחים הללו מבוצעים יחדיו כמקשה אחת בצורה רציפה, כך שהמהפך קורה באחת מקצה לקצה ולא בצורה הדרגתית שכוללת מספר תקופות של החלמה.

מקורה של השיטה הוא כאמור בארה”ב אך היום יותר מתמיד היא נפוצה במיוחד בישראל, כאשר כמעט כל מכון יופי רפואי-קוסמטי בשוק מציע שילוב כזה או אחר של הניתוחים הנכללים בו, במקרים רבים ללא ניתוח שאיבת שומן שלא תמיד נדרש כדי להגיע לתוצאה המושלמת. במקרים מסוימים מבוצעים דווקא מספר ניתוחים לשאיבת שומן עם דגש על אזור הירכיים והאגן, כאשר הדבר נדרש, ולא תמיד מסתכם המהפך בניתוח אחד באזור הבטן. עם זאת, בכל המקרים, למעט מקרים רפואיים חריגים, מכלול “מאמי מייקאובר” מבוצע במקשה אחת מבלי לכלול מספר תקופות החלמה ליניאריות רציפות, כיוון שכל הרעיון מאחורי שיטה זו הוא לעבור מהפך כולל בזמן קצר ולחוות תקופת החלמה אחת אחידה לאחר סיום כל מכלול הניתוחים.

הפופולריות הרבה של מכלול ניתוחי “מאמי מייקאובר” נובע מכך שמדובר בשיטה יעילה וקצרה, לא יקרה במיוחד ביחס לאלטרנטיבות או לביצוע הניתוחים הללו בנפרד, ובעיקר כאמור מדובר במהפך מהיר וקיצוני שמשנה את מראה הגוף בדרגת “שמיים וארץ” ומשווה לו מראה דומה מאד לזה שהיה  לו לפני תחילת שלב הלידות בחיים, ולעיתים אף חטוב וצעיר יותר. כמו כן, בהשוואה לניתוחים אחרים שמתבצעים בנפרד, במקרים רבים מכלול ניתוחים שמבוצע באחת משאיר פחות צלקות ולכן אורך תקופת ההחלמה כולה מתקצר בצורה משמעותית.

מי מתאימה לביצוע ניתוח מאמי מייקאובר?

מכלול מאמי מייקאובר אינו כולל ניתוחים מורכבים, מסובכים או מסוכנים בכל קנה מידה שהוא, ולכן ביצועו, למעט במקרים חריגים בהם קיימת התוויית נגד ברורה שאובחנה על ידי הרופא המנתח או הרופא שביצע את הבדיקות המקדימות לניתוח, מתאים לנשים בריאות, במשקל תקין או אלה הסובלות מעודף משקל קל, אשר השלימו את בניית התא המשפחתי בחייהן ולא מתכוונות לעבור לידות נוספות במהלך חייהן.

לרוב הניתוח מתבצע בהליך פשוט ומהיר שאינו כרוך בבדיקות מקיפות או מיוחדות בטרם ביצועו, אך בכל מקרה לגופו יש לעקוב אחר המלצת הרופא ולבצע את כל הבדיקות הנדרשות לפני שהזכאות לניתוח תאושר על ידי הרופא המנתח. לזכאות זו אין כאמור קריטריונים רפואיים ספציפיים, אך לעיתים ישנן התוויות נגד, כמו למשל בעיות לחץ דם או בעיות קרדיווסקולריות אחרות שעלולות למנוע את ביצוע אחד או יותר מהניתוחים הנכללים במכלול מאמי מייקאובר.

כמה זמן אחרי הלידה אפשר לבצע ניתוח מאמי מייקאובר?

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת לפני ביצוע ניתוח מאמי מייקאובר הוא לאפשר לגוף לחזור ככל האפשר למידות הקודמות שהיו לו לפני הלידה או במקרה של מספר לידות לפני הלידה הראשונה. עבור רוב הנשים יהיה מדובר בתקופה של בין 6 ל-12 חודשים מסיום ההיריון והלידה, כאשר בתקופה זו יאשר הרופא המטפל שהגוף אכן חוזר לא רק למידותיו הקודמות אלא לרמות תפקוד ובריאות תקינות לפי כל המדדים הרגילים (בדיקות דם, תפקוד קרדיווסקולרי וכדומה) בטרם יהיה ניתן לבצע ניתוח זה או כל ניתוח אחר שאינו מציל חיים.

בנוסף לשאיפה לאפשר לגוף לחזור למידותיו הקודמות, שאיפה נוספות לפני ביצוע מהפך מאמי מייקאובר הוא לאפשר גם את סיום תקופת ההנקה ולהמתין לפחות 3-5 חודשים לאחר סיום ההנקה בפועל כדי לאפשר לשדיים להגיע לצורה סופית אותה יוכל המנתח להעריך טרם הניתוח. כמו כן, בתקופת ההנקה ביצוע של כל ניתוח, בעיקר ניתוח חזה שכולל שתלים, עשוי לפגוע בסביבת השד שאחראית על ייצור חלב ולכן לא מומלץ, לא באספקט הרפואי ולא באספקט הקוסמטי. יש לציין כי מי שאינה מתכוונת לעבור ניתוח חזה כחלק ממכלול הניתוחים במסגרת מאמי מייקאובר, יכולה להתעלם מהאזהרה לגבי סיום תקופת ההנקה, לה אין קשר לביצוע ניתוחים במקומות אחרים בגוף.

מאמי מייקאובר – מה צריך לדעת על ניתוח מתיחת בטן?

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח אשר מתבצע לרוב לאחר הריון אחד או יותר, וכן עקב ירידה דרסטית במשקל אשר נובעת מגורמים אחרים אך משנה באותו האופן את מראה הבטן בצורה די משמעותית. מטרת הניתוח היא להסיר עודפי עור ושומן, תוך הקפדה על הידוק השרירים הטבעיים של דופן הבטן, באופן אשר יוצר בכל פלג הגוף האמצעי מראה מתוח, צעיר ואסתטי הרבה יותר.

ניתוח מתיחת בטן הוא לא ניתוח מסוכן או מורכב, למרות שישנם ניתוחים קצרים ופשוטים ביותר בעולם הקוסמטיקה, אך ככלל אין דברים מיוחדים שכדאי לדעת עליו. שלא כמו ניתוח שאיבת שומן, ניתוח מתיחת בטן מתבצע בדרך כלל בצורה אחת בלבד, ללא אפשרות להוספת שתלים או גורמים זרים, ולכן אין הכנה מנטלית מיוחדת או התלבטות מקדימה שכדאי לעשות לפני הניתוח, מלבד כמובן קבלת ההחלטה על ביצועו במקביל או לא במקביל לשאר הניתוחים במכלול מאמי מייקאובר.

מאמי מייקאובר – מה צריך לדעת על ניתוח שאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח נפוץ מאד בעולם הפלסטיקה המודרנית שקיימת היום, במהלכו נשאבים תאי ורקמות שומן מתוך אזורים ספציפיים בגוף, בעזרת מכשור לייזר המהדק את העור ומפחית דימומים ובצקות, בתהליך שאינו יוצר “כיסים” ריקים של עור ושכבות שומן עליונות אלא מהדק ככל האפשר את שכבות העור החיצוניות, שפעם היו מתוחות על שכבות שומן רבות, אל שכבות השומן התחתונות שנותרו לאחר ביצוע השאיבה. תהליך זה מסייע להביא את הגוף קרוב ככל האפשר למראה החטוב והמתוח המתבקש בסוף המהפך, אך הוא לבדו לא מספיק ותמיד יהיה צורך ואף חובה לבצע ניתוח מתיחת בטן כדי להשלים את התוצאה ליעד הרצוי.

למרות שישנן מספר דרכים לבצע ניתוח שאיבת שומן, ההחלטה היא של הרופא כיוון שהיא מותנית באלמנטים רפואיים שונים, בין היתר במשקל הנתון שבו מגיעה המטופלת לניתוח. גם כאן אין יותר מדי שצריך לדעת לפני שאפשר לצאת לדרך, מלבד העובדה שמכלול מאמי מייקאובר לא תמיד כולל ניתוח לשאיבת שומן, אלא רק במקרים בהם הדבר נדרש באזור האגן, הירכיים או כמובן באזור הבטן לאחר הלידה.

מאמי מייקאובר – מה צריך לדעת על ניתוח לעיצוב החזה?

שינויים הורמונליים ואחרים אשר מתרחשים במהלך ההיריון תורמים בצורה מהותית לשינוי במבנה, גודל וצורת השדיים, בעיקר ברמת האלסטיות של העור אשר מחזיק את השדיים מתוחים כלפי מעלה. כמעט תמיד לאחר ההריון ובעיקר לאחר סיום תקופת ההנקה, מצבם של השדיים לא יהיה כשהיה לפני זה, ולכן יהיה צורך לתקן את מראם בעזרת האמצעי היחיד האפשרי: ניתוח עיצוב והרמת חזה, שלהבדיל מניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח “טבעי” לחלוטין שלא כולל פלסטיקה עם גוף זר או החדרה של גוף זר אל תוך הגוף, אלא רק מיקום מחדש של השדיים ולעיתים גם של הפטמה, עם או בלי הסרה מלאה שלה.

ניתוח הרמת ועיצוב חזה הוא לא חלק אינטגרלי ממכלול ניתוחי מאמי מייקאובר ובדרך כלל מדובר בניתוח פחות נפוץ לעומת ניתוחי מתיחת בטן או ניתוח שאיבת שומן מאזור הבטן והירכיים, אך הוא עדיין מבוצע במקרים רבים כחלק ממכלול זה כיוון שיש לו השפעה מהותית על מראה הגוף הכללי, כמובן בעיקר במראה הפורנטלי הכללי של חלקו הקדמי של הגוף. מי שרוצה להגיע לתוצאה המושלמת ולחזור למראה שהיה לה לפני הלידה, בדרך כלל בוחרת לכלול בסדרת הניתוחים גם ניתוח עיצוב והרמה של החזה.

שומרים על התוצאות – מה עושים ומה לא עושים לאחר המהפך של ניתוח מאמי מייקאובר?

כמו לאחר כל מייקאובר מוצלח, גם במקרה של ניתוח מתיחת בטן ושאר הניתוחים שכרוכים במייקאובר לאחר לידה, השאיפה היא החלמה והצלחה בשמירה על התוצאות, במקביל כמובן לשמירה על הבריאות והוראות הרופא, בצורה אופטימלית לטווח הארוך. כדי לעשות זאת, יש מספר דברים שחשוב לדעת לעשות או לא לעשות בתקופה הראשונה לאחר הניתוח:

  • לא להרים משקל כבד או לעסוק בספורט – עיסוק בספורט או כל פעילות גופנית מאומצת שגורמת לעלייה בלחץ הדם והדופק אינם מומלצים לאחר ביצוע ניתוחים מכל סוג. פעילות מסוג זה עלולה לפגוע בתוצאות הניתוח על ידי יצירה של שטפי דם עקב לחץ עודף על כלי דם הנמצאים בשיקום, ליצור בצקות לימפטיות בין שכבות השריר באזור הניתוח, ליצור נפיחויות באזור הבטן התחתונה ובמצבים מסוימים אפילו לגרום להתפתחות תופעה של רפיון שריר ולחץ עודף על העור שיגרום לעלייה ברמת האלסטיות שלו ועקב כך לרפיון שכבותיו החיצוניות. בהמשך לטיפול בנפיחויות והבצקות תוכלו לקרוא פרטים על מכשיר לעיסוי לימפטי או לחילופין מעסה מומחה לעיסוי לימפטי
  • להקפיד על חבישת חגורת בטן / חגורת לחץ – חבישה של האזור בחגורת בטן (קיימת חגורת לחץ גם לאזורים אחרים) היא חיונית לאחר הניתוח כיוון שהיא מפחיתה בצורה משמעותית את הלחץ הטבעי המופעל על שכבות השומן ובעיקר על שכבות העור, ובכך היא מונעת הצטברות נוזלים עודפים ופגיעה בתוצאה הסופית. בדרך כלל, חבישה של חגורת לחץ מומלצת לפחות ל-2 עד 4 שבועות מביצוע הניתוח.
  • להימנע ממנוחה מוגזמת – מנוחה לאחר הניתוח היא חשובה, אך לא יותר מדי. יש צורך בפעילות גופנית מינימלית, שמונעת רביצה במיטה שעלולה לגרום להתפתחות קרישי דם. שמירה על אקטיביות מינימלית על ידי הזזה של הגוף לכ-10 דקות בכל שעה בהליכה איטית, התניידות עצמאית (ככל האפשר ובהתאם להמלצת הרופא) והימנעות משכיבה ממושכת ללא תזוזה על המיטה תסייע למנוע היווצרות של קרישי דם בכל רחבי הגפיים, בעיקר התחתונות, הידועות בתור “אזור מועד לפורענות” בכל הקשור להיווצרות קרישי דם בעת החלמה מניתוחים.
  • להימנע באופן גורף משכיבה על הבטן ואזור החזה – מלבד האיסור הנפרד על “רביצה במיטה” ללא פעילות, חל איסור חמור שלא לשכב על הבטן או החזה, כל האזור שעבר את הניתוח, אפילו לזמן קצר, במשך תקופה של חודש לכל הפחות. הסיבה לכך היא שכל אזור הבטן רגיש מאד לשינויים במצב הרקמות לאחר הניתוח, בעיקר בשכבות השומן אך גם בשכבות העור, ולכן כל הפעלה של לחץ מרובה כמו זה שכרוכה בו שכיבה על הבטן, יכולה לפגוע בצורה מהותית מאד בתוצאה הסופית של הניתוח.
  • לכבד את קצב החלמה האישי בלי “להזדרז”– תהליך ההחלמה יכול להיות מעט ארוך ומתסכל, בעיקר בהתאם למאפיינים הפיזיולוגיים האישיים של כל מטופלת, ובמקרים רבים ההחלמה כולה יכולה לארוך אף למעלה מחודש. בתקופה זו אסור לזרז את הגוף או להציב מטרות לא ריאליות של חזרה מהירה מדי לשגרה, כיוון שאלו יכולות רק לפגוע ולהזיק. בעת החזרה לשגרה חשוב לשמור על הצבת גבולות שמונעים כאבים ותחושה רעה, שמעידים בדרך כלל על חוסר מוכנות של שרירי הגוף ומערכותיו השונות, בעיקר באזור הניתוח אך לא רק, לחזור לשגרת תפקוד מלאה, ולכן כל אחד צריך להתחשב בגבולות האישיים שלו בעת יישום תהליך החזרה לשגרה, בלי לצפות לשוב לתפקוד מלא תוך פרק זמן שרלוונטי לאנשים אחרים.

מאמי מייקאובר מחיר במערכת הפרטית ובמערכת הציבורית

מחיר מאמי מייקאובר מורכב מסוגי ההליכים שהמטופלת צריכה לעבור היות ובעצם מדובר במהפך, העיקריים שביניהם:
מחיר שאיבת שומן יכול לנוע בין 7,000 ש”ח ל 8,000 ש”ח אך יכול להגיע גם ל 20,000 ועד 40,000 ש”ח תלוי באיזור בו מתבצעת השאיבה ובכמות השומן.
מחיר ניתוח הגדלת חזה נע בין 18,000 ש”ח ל 25,000 ש”ח תלוי בסוג השתלים, הגדלה או הקטנה.
מחיר מתיחת בטן נע בין 20,000 ש”ח ל60,000 ש”ח. תלוי במשקל המטופל, כמות העור העודף שיוסר, צורך בשאיבת שומן ובאיזה כמות מדובר והליכים נוספים כמו קשירת שרירים, הזזת הטבור ועוד.

הוסיפו למחיר את המוניטין של המנתח, מקום הניתוח, הצוות, המרדים שכן כל אלו גם כן משפיעים על המחיר.

המחיר הסופי המדוייק למאמי מייקאובר הוא אינדיבדואלי למטופל ולמנתח ונקבע רק לאחר פגישת ייעוץ ותאום ציפיות בין המנתח למועמד לניתוח. לפרטים נוספים עיברו למאמר המלא : עלות מתיחת בטן
חשוב לציין שמדובר באחד מהניתוחים הקוסמטיים היקרים ביותר וישנה אפשרות להוזיל את עלות הניתוח ולהתנתח במערכת הציבורית. כך ניתן להעזר בשב”ן ובקופות שיש להן הסדר עם המנתח, במידה ובחרתם באפשרות הזו ישנם מספר נקודות שכדאי לדעת בנוגע להבדלים בין ניתוח באופן פרטי מול ניתוח במערכת הציבורית

שימו לב! מדובר בגוף שלכם ובבריאות האישית שלכם, לפני קבלת החלטה בידקו מי הרופא, הוותק שלו, המומחיות שלו בכירורגיה פלסטית ואסתטית ורק לאחר מכן המחיר. כאן אין מקום לשרלטנים דאגו לכך שהמנתח אכן מקצועי, שהרופא שייך לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. בדקו המלצות של מטופלים, וודאו את אופן הליווי לאורך כל השלבים של הניתוח כולל שלב ההחלמה, שאלו את כל השאלות, שתפו את ההיסטוריה הרפואית שלכם על מנת שאכן המנתח יוכל לתת את התוצאה הטובה ביותר וחשוב לא פחות, הקפידו על הנחיות הרופא לפני הניתוח ואחרי הניתוח (טיפ קטן ממני, הפסיקו לעשן כבר עכשיו!)

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא
מתעניינים במתיחת בטן,
אבל מוצפים במידע...
רופא בעל הסמכה יכול לכוון לניתוח המתאים וזאת על פי הרקע הרפואי, מבנה הגוף שלך ופרמטרים נוספים שיתנו תמונה כוללת בפגישת ייעוץ אישית.
רוצה לבדוק אם את/ה מועמד/ת מתאימ/ה?

השאלון נועד בעיקר לוודא שאכן הניתוח רלוונטי לך ולחסוך ממך הגעה מיותרת במצב של חוסר התאמה.

מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן