מיני מתיחת בטן

ניתוח מיני מתיחת בטן הוא הליך מקוצר ומזורז של הניתוח המלא שיכול לחסוך למטופל זמן רב במשך זמן הניתוח עצמו ובעיקר לקצר מהותית את תקופת ההחלמה. הניתוח מוכר בשם ניתוח סינר בטני. למי מיועד ניתוח מיני מתיחת בטן, במה הוא שונה מניתוח מתיחת בטן מלאה וכיצד צריך להתכונן אליו?
שיתוף:

תוכן עניינים

הניתוח האידיאלי מיני מתיחת בטן מינימום צלקות מינימום סיבוכים ומינימום זמן החלמה

ניתוח למתיחת בטן הוא ניתוח קוסמטי המיועד לנשים וגברים הסובלים מהתדרדרות טבעית או מואצת (המושפעת משינויים במשקל או מהריונות ולידות) במראה הבטן ובחוזק מסת שרירי הבטן. התדרדרות זו נובעת במרבית המקרים, למעט אנומליות רפואיות, מתהליכים טבעיים שקשורים בירידה במסת ומתח סיבי ורקמות השריר בשל גורמים גנטיים תורשתיים, סביבתיים ופיזיולוגיים שונים. הפופולריות של ניתוחי מתיחת בטן, המבוססת בעיקר על ההצלחה הרפואית והאסתטית שלהם ברובם המוחץ של המקרים, הובילה לעלייה במימון אפיקי המחקר והפיתוח העומדים מאחוריהם ובכך להתקדמויות טכנולוגיות ומחקריות רבות במשך מספר עשורים, אשר הרחיבו באופן מהותי את מגוון האפשרויות הזמינות עבור מטופלים מסוימים. אחת האפשרויות החדשות הללו שהפכו זמינות לציבור הרחב, בתלות בעמידה בקריטריונים רפואיים מסוימים, היא ניתוח חדש ומקוצר שנקרא מיני מתיחת בטן.

ניתוח מיני מתיחת בטן ידוע גם בשם ניתוח הסרת סינר בטני הוא הליך מתקדם וקצר למתיחת בטן בו באמצעות החתך מפרידים את העור והשומן מהשרירים עד גובה הטבור ומהדקים את החלק התחתון של הבטן. במהלך הניתוח מתבצעת הסרה של עודפי העור או “הסינר” ולעתים במידת הצורך משלבים שאיבת שומן וכך משווים לבטן מראה הדוק ומחוטב.

ניתוח סינר בטני יתרון רפואי משמעותי

מטופלים רבים הסובלים מעודף משקל סובלים מסינר בחלק התחתון של הבטן, הסינר יוצר מראה רופס של שומן ועודפים, לעתים לפני ניתוח סינר בטני יש צורך בטיפול מקדים בתופעות לוואי כמו למשל פטרת ודלקות בעור שנוטות להיווצר בשטחי עור מיוזעים שאינם מאווררים כראוי.

האפקט החיובי של ניתוח מיני מתיחת בטן, בדיוק כמו מתיחת בטן מלאה, מתבטא לא רק בערך קוסמטי והחזרה של הבטן למצב חטוב והדוק יותר אלא גם בערך רפואי. למען הסר ספק, חשוב להבין כי שני הסוגים הללו של ניתוחי מתיחת בטן אינם מיועדים לזירוז ירידה במשקל ואינם כוללים השתלה של גופים חיצוניים או תחליפי מסת שריר ושומן, אלא מתבצעים למען מיצוק של שרירי הבטן הקיימים וכוללים גם מתיחה של שכבות העור החיצוניות באזור הבטן המרכזית והתחתונה.

ניתוח מיני מתיחת בטן מתאים לנשים ולגברים, הניתוח מיועד לענות על הצרכים הקוסמטיים-בעיקרם של מטופלים הסובלים מעודפי עור קלים בלבד בדרך לרוב מדובר בירידה משמעותית במשקל או לאחר הריון ולידה. מיני מתיחת בטן אינו מתאים למטופלים בעלי עור עודף בחלק העליון של הבטן או שצריכים חיזוק והידוק בחלק העליון מעל הטבור, במקרים אלו המטופלים יצטרכו ניתוח מתיחת בטן מלאה או בשם מתיחת בטן היקפית.
במקרים פשוטים יותר של טיפול בבטן התחתונה מיני מתיחת בטן הוא ההליך האידיאלי להשגת בטן שטוחה ומראה חטוב ואסתטי.

במה שונה ניתוח מיני מתיחת בטן מניתוח מתיחת בטן מלאה?

כיוון שניתוח מיני מתיחת בטן הוא סוג של ניתוח מתיחת בטן, כלומר שהוא עשוי להיות אלטרנטיבה במידת ההתאמה לניתוח מתיחת בטן מלאה, יש להשוות בין השניים במספר פרמטרים עיקריים כדי להבין את ההבדלים החשובים ביניהם, שמדגישים אילו מטופלים עשויים להעדיף כל אחד משני הסוגים. השוואה זו טוב יותר מכל לעשות על ידי מענה על השאלות הרלוונטיות ביותר שמבדילות בין שני סוגי הניתוחים הללו:
כיצד מתבצעת מיני מתיחת בטן? הסרת עודפי עור ללא הידוק שרירי הבטן
אחד האלמנטים הכלולים בניתוח מתיחת בטן מלאה הוא הידוק מלאכותי של שרירי הבטן התחתונה, האמצעית והעליונה, בצורה המחזירה את השרירים הללו, שנרפים עם השנים ובעיקר עם התגברות עומס המשקל המוטל עליהן, למצב מתוח שמשווה לבטן מראה חטוב ואסוף. ניתוח מיני מתיחת בטן אינו כולל הליך זה, כיוון שזה אינו דרוש במקרים רבים, כאשר השרירים לא התדרדרו אלא רק התכסו בשכבות עודפות של עור ומעט שומן שצמוד אליו.

היתרונות בניתוח מיני מתיחת בטן:

  • החתך בניתוח מיני מתיחת בטן קצר יותר (בד”כ)
  • פחות כאבים, אין התעסקות בהידוק שרירי הבטן (פליקציה)
  • הטבור נשאר במקומו, לכן אין צלקת סביב הטבור
  • הניתוח אינו סותר שימוש בשאיבת שומן (ניתן לשלב לפי הצורך)
  • ההחלמה קצרה יותר – אין שימוש בנקזים (למעט מקרים מיוחדים בהם נדרש שימוש בנקזים)
  • חופש תנועה – אין שימוש בנקזים!
  • חוזרים לפעילות מהר יותר
  • המחיר לניתוח מיני מתיחת בטן זול משמעותית מניתוח בטן מלאה (היקפית)

מאילו אזורים נוהגים להסיר את עודפי העור במיני מתיחת בטן?

בניתוח מתיחת בטן מלאה מתבצעת הסרה של עודפי עור ושומן בכל שלושת אזורי הבטן וכן באזור המותניים והערווה, בעת ניתוח מיני מתיחת בטן מתבצעת רק הסרה של שכבות עור עודפות מהבטן התחתונה ומאזור הערווה בלבד, תוך שמירה על רף דומה של התוצאה הסופית שמתקבלת לאחר ההליך וההחלמה. כלומר, שבהליך הכרוך בניתוח מיני מתיחת הבטן, שהנו פחות מורכב וכולל פחות התערבות במבנה הטבעי של רקמות הגוף, מושגת לרוב בדיוק אותה התוצאה מבחינה קוסמטית.

כמה זמן נמשך ניתוח מיני מתיחת בטן בהשוואה למתיחת בטן מלאה?

תוצר הלוואי החיובי של ההבדל בפיזיולוגיה מאחורי ההליך הכירורגי המתבצע בשני סוגי הניתוחים הוא זמן קצר יותר על שולחן הניתוחים. ההבדל עשוי להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים שצריך לבדוק הרופא המנתח בטרם ביצוע הניתוח, אך ככלל מדובר בניתוח הקצר יותר בכ-30% אחוזים לעומת מתיחת בטן מלאה – הבדל בין אורך ניתוח של שעה עד שעתיים עבור מיני מתיחת בטן לעומת כ 3 -4 שעות לניתוח מתיחת בטן מלאה בו בדרך כלל משלבים גם שאיבת שומן מאסיבית יותר. בהקשר זה חשוב לציין כי זמן ניתוח קצר יותר, בהיבט סטטיסטי המגובה בעדויות מחקריות, משמעו גם פחות היחשפות לסיכונים כלליים למנותח.

האם ניתוח מיני מתיחת בטן משאיר צלקות?

מינימום צלקת ומקסימום החלמה. אחד מהיתרונות הבולטים של הפשטות היחסית של ההליך הכירורגי הכרוך בניתוח מיני מתיחת הבטן לעומת ניתוח מתיחת בטן מלאה, היא צלקות מעטות וקטנות יותר, שנוצרות עקב התערבות פחותה של המנתח במבנה הטבעי של רקמות השריר, העור והשומן. מטבעה, רקמת צלקת נוטה להיווצר מהר יותר (למעט אנומליות חריגות ונדירות) ככל שהשטח הסופי אותו היא צריכה לכסות הוא קטן יותר, ולכן תהליך ההחלמה של הצלקות המלוות ניתוח מיני מתיחת בטן הוא קצר יותר ולרוב גם כולל פחות כאבים.

האם מתבצעת הזזה של הטבור במהלך ניתוח מיני מתיחת בטן?

בניתוח מתיחת בטן מטפלים בין היתר בעודפי שומן ועור, מבצעים חתך אופקי בתחתית הבטן צמוד לקו שערות הערווה, המנתח מבצע מתיחה של העור כלפי מטה מה שיוצר מצב של הזזת הטבור לכן על מנת להימנע מהתוצאה הלא פרופרציונלית למבנה הבטן המנתח יוצר חתך סביב הטבור וכך הטבור נשאר במקומו המקורי. במקרים של מיני מתיחת בטן בו יש צורך בהסרה של מעט עודפי עור ומתיחה סבירה לא נדרשת כלל הזזה של הטבור. כמו כן, במהלך הניתוח העור באזור הבטן התחתונה מופרד רק בין קו החתך לטבור, כאשר דש העור נמתח כלפי מטה, העודף מוסר והעור נתפר למקומו. יש לציין כי הזזה של הטבור עלולה להיות גורם מחייב בהליך ניתוח מתיחת בטן מכל סוג, בהתאם להמלצה של הרופא, ולכן לא ניתן לסמוך בוודאות על כך שלא נדרש להזיז את הטבור ממקומו, ההחלטה הסופית היא של המנתח.

האם תוצאות של ניתוח מיני מתיחת בטן מחזיקות לאורך זמן רב יותר?

תוצאות ניתוח מיני מתיחת בטן נוטות להחזיק זמן רב יותר מהסיבה שהניתוח אינו כולל חיזוק מלאכותי של שרירי הבטן. תחת תחזוקה נכונה וקפדנית התוצאות מדהימות. לעומת תוצאותיו הממוצעות של ניתוח מתיחת בטן מלאה. הניתוח המקוצר כולל רק הסרה של עודפי עור קלים בבטן התחתונה ומיועד למי שאינו זקוק לשאיבת שומן או הליכים נלווים, השינוי השלילי שנוצר בעקבותיו בגוף הוא מינימלי, וכך גם השינוי לרעה בתוצאה הסופית שעשוי להיווצר עם הזמן עקב כוחות הטבע כמו הזמן והכבידה. בהקשר זה יש לציין כי ללא קשר לסוג הניתוח שנבחר, תחזוקה נכונה לטווח הארוך מבחינת תזונה והקפדה על פעילות גופנית היא אלמנט מפתח לשמירה על תוצאת הניתוח לטווח הארוך.

האם ניתוח מיני מתיחת בטן מצריך נקזים בגוף המטופל?

ניתוח מיני מתיחת בטן לרוב אינו מצריך שימוש בנקזים. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות ניתוח בטוח עם תוצאות מדהימות. ניתוח מיני מתיחת בטן אינו כולל תהליך פולשני הנדרש בין היתר לשם שיקום ומתיחה מלאכותית של שרירי הבטן, לכן לא נדרשת התקנה של נקזים כלל, זאת כמובן בהתאם לקביעה סופית של הרופא ובהמשך בהתאם לתקינות תהליך ההחלמה. מכיוון שלא נעשה שימוש בנקזים, במקרים רבים מובטח למטופל מקסימום נוחות וטווח תנועה עם מינימום פולשנות כירורגית, פוטנציאל לזיהומים ומינימום כאבים.

המקרים בהם נהוג להעזר בנקזים הם ניתוחים מורכבים יותר בהם הנקזים מנקזים את הפרשות שעשויות להצטבר בחלל או ברקמה שסביבו ובכך להפריע לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף ואף לייצר אלמנטים שליליים כמו זיהומים. ניתוחים שונים כמו מתיחת בטן, המשלבים הליך של שאיבת שומן מצריכים החדרה של נקזים שיישארו בגופו של המטופל מספר ימים לאחר הניתוח עד לירידה בכמות ההפרשות היומיות אשר מצטברות במקום לכדי כ-30 סמ”ק ביממה.

האם יש סיכונים הכרוכים בביצוע ניתוח מיני מתיחת בטן?

הליך כירורגי, מעצם טבעו, הוא הליך רפואי שכרוכים בו סיכונים מסוימים, אשר תלויים במנעד רחב של משתנים ובעיקר בסוג הניתוח המבוצע. במקרה של ניתוח מיני מתיחת בטן, המתבצע בשיטות מודרניות ויחסית לא פולשניות, הסיכונים שעשויים להיות כרוכים בהליך הם מינימליים ושואפים לתחתית הגרף מבחינת השפעות שליליות פוטנציאליות לא רק בהשוואה לסוגים מורכבים יותר של ניתוחים בעלי ייעוד רפואי אלא גם בהשוואה כמעט לכל סוג אחר של ניתוח קוסמטי. למרות שלא מדובר בניתוח מסוכן, חשוב לדעת כי ניתוח מיני מתיחת בטן נערך תחת הרדמה מלאה ולכן על המטופל להקפיד על ביצוע הוראות והנחיות רפואיות שונות בתקופת ההכנה לניתוח בהתאם להוראות המנתח, כמו למשל להקפיד על נטילה של נוגדי קרישה או להפסיק לעשן כ6 שבועות לפני מועד הניתוח ולאחריו. ככלל, לפני ואחרי כל הליך כירורגי וכך גם לפני, בעת ולאחר ביצוע של ניתוח מיני מתיחת בטן, חשוב לעקוב אחר הוראות המנתח והצוות הרפואי כדי לקצר ולייעל את תהליך ההחלמה ולעבור אותו בצורה בטוחה.

במה כרוכה החלמה מניתוח מיני מתיחת בטן?

ניתוח מיני מתיחת בטן כולל התערבות כירורגית פחותה בהשוואה לניתוח מתיחת בטן מלאה ולכן נהוג לחשוב שגם תהליך ההחלמה לאחר הניתוח יהיה קצר יותר. למרות שזה אכן נכון “על הנייר” בכל המקרים, תהליך ההחלמה מניתוח ככלל, לא באופן מיוחד דווקא לניתוחי מתיחת בטן, הוא הזמן החשוב ביותר לשמר מקסימום הקפדה על הוראות הרופא ומשנה הזהירות. בזמן זה הדרך הנכונה לחשוב היא “עדיף להיזהר מאשר להקל ראש” ולכן אפילו הוראות הרופא נוטות שלא להבדיל בין שני סוגי הניתוחים הללו אלא להתייחס אליהם כאילו היה מדובר באותו הניתוח, בעיקר מעצם הזהירות שלא לגרום לתופעות לוואי או סיבוכים שלאחר הניתוח, אשר עשויים להיות זהים גם במקרה של ניתוח מסוג זה ולא רק במקרה שנעשה ההליך הכירורגי המלא. יש לציין כי במרבית המקרים מטופלים שעברו מיני מתיחת בטן יחושו פחות כאבים לאורך פחות זמן, ולכן חלק מהם עשויים אפילו לזלזל מעט בהוראות הרופא מבחינת להגבלת הזמן הדרושה לתקופת ההחלמה, אך בשום פנים ואופן אסור לעשות זאת.
מטופל שעבר ניתוח מיני מתיחת בטן או מתיחת בטן מלאה צריך קודם כל להימנע מפעילות מאומצת במשך 6 שבועות ממועד הניתוח, כאשר בשבועיים הראשונים לאחר הניתוח יש להימנע מכל מטלה ואפילו מפעילות ביתית שגרתית ככל האפשר. כמו כן, לאחר כל סוג של ניתוח מתיחת בטן יש להקפיד מאד גם על לבישה של חגורת בטן, המיועדת כדי למנוע התדרדרות מתח טבעית בשכבות העור באזור המנותח, ולשמור על קצב התקדמות איטי ותקין בחזרה לשגרת הפעילות היומית שאינו דוחק את הגוף לפעילות מאומצת מדי בשלב מוקדם מדי. מעל הכל, בזמן תקופת ההחלמה יש לשמור על ערנות גבוהה לכל שינוי וחריגה במצב הרפואי או ההרגשה, שעלולים להעיד על סיבוך שלאחר הניתוח או תופעת לוואי שיכולה להיות קשורה להתפתחות נוכחית או עתידית של סיבוך כזה, ולשקול לפנות לגורם רפואי מוסמך לאבחון וטיפול בכל מקרה שמתפתחת הרגשה שלילית חריגה.

מה המחיר של מיני מתיחת בטן?

מחירם של ניתוחים קוסמטיים הוא דבר שלא נוטה להיות יציב, לא רק בגלל מבצעים, תוכניות תשלומים ושינויים עונתיים אלא גם בשל העובדה שמדובר במחיר הדורש התאמה לפי פרמטרים שמוגדרים מול ובעזרת הלקוח בכל מקרה לגופו, אותם לא ניתן “לחשב” מראש או אפילו לשערך בצורה שתהיה באמת קרובה לאמת האינדיבידואלית של כל מטופל. לכן, מחיר מיני מתיחן בטן נע בין 20,000 ש”ח ל 35,000 ש”ח, כאשר אחד הפרמטרים העיקריים שיקבעו את המחיר הסופי הוא משקלו של המטופל וכפועל יוצא מזה שטח הפנים של שכבות העור אותן צריך להסיר במהלך הניתוח או אפילו האפשרות לצורך בביצוע של שאיבת שומן. פרמטרים אחרים שעשויים להשפיע על המחיר הם צרכים בפעולות כירורגיות הנלוות להסרת העור בניתוח כמו קשירת שרירים או הזזת טבור, הוסיפו למחיר את המוניטין של המנתח, מקום הניתוח, הצוות, המרדים שכן כל אלו משפיעים על המחיר. למאמר המלא על מחיר של ניתוח מתיחת בטן – לחצו עלות מתיחת בטן.
מסיבות אלה, המחיר הסופי של הניתוח שיהיה רלוונטי לכל מטופל הוא לא משהו שאפשר לדעת לשים עליו את האצבע בצורה יותר מדויקת מהטווח הנ”ל עד שמתבצעת פגישת התאמה אישית. לאחר פגישת ההתאמה ותיאום הציפיות בין המנתח למטופל, מחיר הניתוח הסופי יוכל להיקבע בהתאם לכל הפרמטרים המדויקים עליהם הוחלט בפגישה. כמו כן, שוב לזכור כי ניתוח מיני מתיחת בטן הוא אחד מסוגי הניתוחים הקוסמטיים היקרים ביותר ולכן ישנן דרכים שונות להוזיל את מחיר הניתוח כמו למשל להיעזר בשב”ן ובקופות החולים שיש להן הסדר עם המנתח או בחירה במערכת הציבורית, אך לא לפני שלקחתם בחשבון את ההבדלים בין ניתוח באופן פרטי לבין ניתוח במערכת הבריאות הציבורית.

האם כדאי לי לעשות ניתוח מיני מתיחת בטן?

כיוון שניתוח מיני מתיחת בטן הוא הליך כירורגי לכל דבר ועניין, למרות היותו הליך פחות אגרסיבי לעומת מתיחת בטן מלאה, חשוב להתייחס אליו בצורה דומה לכל ניתוח אחר ולקחת את השיקולים השונים לגבי ביצועו ברצינות יתרה. מטופל שיעקוב אחר הוראות הרופא ויקשיב להמלצותיו לפני ואחרי הניתוח, ישמור על עצמו ועל בריאותו בזמן תקופת ההחלמה ולא יחרוג מההמלצות, ינהג באחריות מבחינת משטר עצמי של ספורט ותזונה ובכך יסייע לעצמו לשמר את תוצאות הניתוח לטווח הארוך, יכול לגלות כי חייו השתנו מקצה לקצה והדימוי העצמי והסיפוק האסתטי העצמי שלו הרקיעו שחקים לגבהים שכמותם לא נראו. האם זאת הבחירה הנכונה עבורכם באופן אישי? את זה כל אחד צריך להחליט בעצמו, לאחר היוועצות עם מנתח אחד או יותר בנושא.

ההחלטה הסופית לגבי ביצוע הניתוח היא החלטה חשובה, אמנם לא אחת כזו שצריכה להיות “גורלית” בחייכם או להעלות לכם מחשבות של חיים ומוות, אבל בהחלט אחת כזו שצריך לקחת ברצינות. את הגוף שלכם והבריאות שלכם אתם לא רוצים לסכן בשום מחיר, ולכן לפני שאתם עושים את הבחירה שתוביל לניתוח, תהיו בטוחים שבדקתם הכל. חשוב לברר מיהו המנתח ומהו המוניטין שלו והמומחיות שלו בכירורגיה פלסטית ואסתטית, ורק אחר כך לחשוב האם הוא שווה את המחיר. כדי לעשות זאת מומלץ לבדוק את המלצותיהם של מטופלים אחרים שעברו את הניתוח, בחייכם האישיים או ברשת, ואחרי שמצאתם רופא שמוצא חן בעיניכם, לשאול אותו את כל השאלות האפשריות שעולות על דעתם ותוודאו את שלבי ואופן הליווי שהוא מספק לכם לאחר הניתוח, הכל כדי שתוכלו באמת לדעת שאתם מגיעים לרגע הזה מוכנים במאה אחוז. החלטתם ללכת על זה? מעכשיו, עליכם לשתף את הרופא בהיסטוריה הרפואית שלכם בכנות מלאה ולהקפיד למלא אחר כל אחת מהוראותיו והנחיותיו מעכשיו ועד לסוף תקופת ההחלמה כפי שהוא יגדיר אותה. טיפ למהדרין: מטופל שמעשן ורוצה לקצר את תקופת ההחלמה שלו, יכול להפסיק לעשן כבר עכשיו ולסייע לגוף שלו להכין את עצמו לתהליך ההחלמה מבעוד מועד.

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא
מתעניינים במתיחת בטן,
אבל מוצפים במידע...
רופא בעל הסמכה יכול לכוון לניתוח המתאים וזאת על פי הרקע הרפואי, מבנה הגוף שלך ופרמטרים נוספים שיתנו תמונה כוללת בפגישת ייעוץ אישית.
רוצה לבדוק אם את/ה מועמד/ת מתאימ/ה?

השאלון נועד בעיקר לוודא שאכן הניתוח רלוונטי לך ולחסוך ממך הגעה מיותרת במצב של חוסר התאמה.

מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן