מתיחת בטן אנדוסקופית ללא צלקת

רפיון בשרירי הבטן זו בעיה נפוצה במיוחד עבור נשים לאחר הריון, במקרים בהם אין הרבה עודפי עור מתיחת בטן אנדוסקופית יכולה לשקם את שרירי הבטן וליצור מראה מהודק ומחוטב ללא צורך בחתך ארוך להבדיל מניתוחי הבטן המסורתיים. חזרה מהירה לחיי היומיום, החולה מבלה לילה אחד בבית החולים לאישפוז יום ולתוצאה מקסימלית חובה להשתמש בחגורת בטן לפי המלצת המנתח נע בין 3 שבועות ל3 חודשים.
שיתוף:

תוכן עניינים

מתיחת בטן ללא צלקת הכירו את השיטה המהפכנית

בשנים האחרונות חלות התפתחויות במגוון טכניקות ניתוחיות שמאפשרות לבצע תיקוני דיאסטזיס, שיטה אנדוסקופית חדשנית, השיטה מאפשרת לחשוף את השרירים הצידיים שנפרדו זה מזה, לבנות מחדש את קו האמצע על ידי תפירתם ולחזק אותם באמצעות רשת שמקבעת את התוצאה. הטיפול בהיפרדות מתבצע ללא הליכים פולשניים, במינימום חתכים, לרוב לא נותרת צלקת כלל, במידה ויש היא ממש מזערית, ללא כאבים מיותרים. עצם הניתוח ללא חתך גדול תורם לשיקום מהיר. הליך מתיחת בטן בשיטה האנדוסקופית מיועד לאנשים הסובלים מרפיון בדופן הבטן ואין להם צורך בהסרת עודפי עור מיותרים, הרפיון בדופן הבטן יוצר מראה של בטן נפוחה ועגולה, בשיטה זו ניתן להדק את דופן הבטן ובכך ליצור מתיחה בדומה למתיחת בטן רגילה אך עם חתך קטן בהרבה בדרך כלל החתך מתבצע סמוך לעצם הערווה ובאיזור הטבור.

מיהו המועמד האידיאלי למתיחת בטן אנדוסקופית?

הליך מתיחת בטן אנדוסקופית מתאים לנשים וגברים, למרות שהרבה מטופלים חושבים שזו צרה של נשים מעצם ההריון, חלק גדול מאוד הסובלים מהבעיה הם דווקא גברים המפתחים כרס, ההיפרדות בדיוק כמו הבקע קורה כאשר חלה עליית לחץ מתמשכת על הלינאה אלבה. ההליך מיועד למי שסובלים משרירי דופן רפויים עם או בלי בקעים ואין להם צורך בהסרת עודפי עור מיותרים, או שיש להם כמות קטנה של עודפי עור. אנשים בעלי גמישות עור טובה יגיעו לתוצאות אופטימליות, הניתוח מבטיח תוצאה אסתטית ונקייה של בטן מהודקת, חלקה ונטולת חתכים.

איך מתבצעת מתיחת בטן אנדוסקופית?

להבדיל מניתוחי הבטן המסורתיים, את ההליך הזה מבצעים בחדירה מזערית לדופן הבטן הפגועה וללא חדירה לתוך חלל הבטן. במסגרת ההליך האנדוסקופי חודרים בטכניקה אנדוסקופית אל הדופן החיצונית של הבטן, באופן שדומה ללפרוסקופיה. באמצעות מספר חתכים זעירים שנעשים סמוך לעצם הערווה ובתוך הטבור או בסביבתו, כך שהצלקות כמעט אינן נראות ונסתרות בקלות. בעזרת צינור מואר עם מצלמה בקצהו, ומיכשורים מיוחדים דקים וארוכים שמיועדים במיוחד לניתוח אנדוסקופי, המנתח מושך ומהדק את שרירי הבטן ותופר אותם למקומם בתפר כפול וכך יוצר סוג של מחוך פנימי המשקם את השרירים ומצר את הבטן. לצורך חיזוק התיקון ובניית הלינאה אלבה המנתח מניח רשת על השריר החשוף עם דבק ביולוגי וכך מחזיר את המראה המהודק והמחוטב של הבטן. בחלק מהמקרים נהוג להעזר בשאיבת שומן על מנת לדייק ולשפר את קווי המתאר של אזור הבטן. לאחר מכן המנתח סוגר את החתכים ובמידת הצורך מחבר נקזים למניעת הצטברות נוזלים, ההליך מצריך אשפוז יום ומשלב זה מתחילה תקופת ההחלמה.

החלמה ממתיחת בטן אנדוסקופית

החתכים הזעירים שמבוצעים במסגרת ההליך האנדוסקופי מאפשרים החלמה קלה ומהירה. בהשוואה לניתוחי הבטן, סיכויי ההצלחה גבוהים יותר ויש הרבה פחות סיכונים.
שילוב של ניתוחים אנדוסקופיים תופס מקום נרחב יותר בעולמות הרפואה והכירורגיה מידי יום. הוא מאפשר פולשנות מינימלית, מינימום אגרסיביות בהליך הטיפולי ודיוק מרבי, תוצאות טובות לאורך זמן, פחות תופעות לוואי, פחות הצטלקויות, פחות נפיחות וחבורות, פחות דימומים וזמן החלמה קצר יותר עם שיקום מהיר של החתך היות ומדובר בחתך קטן משמעותית מחתך המקובל בניתוחי מתיחת בטן. למרות זאת חשוב לדעת שעיקר הקושי בהתאוששות וההחלמה תהיה קשורה בעיקר להידוק דופן הבטן וחיזוק והידוק שרירי הבטן לבניה מחדש של הלינאה אלבה, לצורך שמירה על תוצאות ההליך ומניעת הישנות הבעיה.
לאחר הניתוח יש להשתמש בחגורת בטן למשך כ – 3 חודשים.
בדרך כלל המטופלים מסוגלים לחזור לפעילות רגילה תוך שבוע – שבועיים מההליך.בדרך כלל כשבוע לאחר הניתוח אפשר לבצע פעילות קלה כגון הליכה, לאחר כ 3 חודשים ניתן לחזור לפעילות גופנית רצינית יותר, אך חשוב מאוד להתייעץ עם המנתח לפני חזרה לשגרת פעילות גופנית מלאה או פעילות מאומצת.

מה ההבדלים בין ניתוח כירורגי לאנדוסקופיה לטיפול בהיפרדות בטנית?

ההבדלים בין ניתוח כירורגי להליך האנדוסקופי מהותיים, ובאים לידי ביטוי בכמה אופנים:
1. ניתוח כירורגי כולל ביצוע חתכים. החתכים הללו עלולים להותיר צלקות. במסגרת ההליך האנדוסקופי מתבצעת חדירה דרך נקבים זעירים. ההליך מתבצע ללא חתכים ולא מותיר צלקות כלל.
2. במסגרת הניתוח הכירורגי חודרים אל חלל הבטן. לעומת זאת, בהליך האנדוסקופי חודרים רק אל דופן הבטן. זה מבטיח החלמה מהירה יותר ונטולת כאבים.
3. להליך הכירורגי סיכונים רבים יותר, מכיוון שהוא יותר פולשני.
4. ההחלמה מהניתוח הכירורגי ארוכה וכואבת יותר.
5. ההליך האנדוסקופי נעשה בשיטות מתקדמות. במסגרתו גם תופרים את שרירי הבטן וגם מקבעים אותם עם רשת ודבק ביולוגי, מה שמבטיח תוצאה איכותית לטווח הארוך.
6. להליך האנדוסקופי אחוזי הצלחה מאוד גבוהים. אף על פי שגם ההליך הכירורגי מאוד נפוץ, קיים סיכון מוגבר להתפרקות התיקון, מה שעשוי לגרור הליך נוסף לתיקון הבעיה.
האם ניתן לטפל בהיפרדות בטנית ובקע באותו הליך?
ברוב המקרים הסיבה להיווצרות הבקע היא היפרדות בטנית, ולכן טיפול יעיל וארוך טווח בבקע חייב לכלול את הטיפול בהיפרדות בטנית. הטיפול המתקדם ביותר שיש כיום נעשה בשיטה אנדוסקופית, שמבטיחה תוצאה אסתטית, החלמה מהירה ומניעת הישנות הבעיה בעתיד.

הנחיות והמלצות למטופל במתיחת בטן אנדוסקופית

  • הפסקת השימוש בתרופות מדללי דם.
  • הפסקת העישון לפני ואחרי הניתוח.
  • שימוש בחגורת בטן רפואית לתקופה רציפה מוגדרת בין 3 שבועות ל 3 חודשים תלוי במקרה.
  • להימנע מפעילות גופנית כבדה לפחות שישה שבועות לאחר הניתוח.
  • היריון נוסף או שינוי מהותי במשקל ישפיעו על תוצאות הניתוח.

יתרונות השיטה האנדוסקופית לטיפול בהיפרדות בטנית

מתיחת בטן אנדוסקופית היא אופציה של מתיחת בטן במינימום פולשנות ללא הצטלקות (הצלקות קטנות מהותית) וחזרה מהירה לחיי היומיום. היפרדות של שרירי הבטן גורמת לתפקוד לקוי של שרירי הבטן וללא טיפול ההיפרדות מחמירה. שרירי בטן רפויים גורמים לאי יציבות והתפתחות של כאבי גב ובהמשך לנזק בעמוד השדרה ואף עקמת. מדובר בבעיה רפואית שמצריכה תיקון כירורגי וכבר בחלק מהביטוחים ממנים את ההליך. ההחלמה קלה יחסית וההצטלקות מינימלית.

לסיכום על מנת להגיע לתוצאה משביעת רצון חשוב להיפגש עם המנתח להערכת המקרה הספציפי שלך. המנתח יבחן את מצבך וימליץ על שיטת הניתוח שלדעתו תשיג את התוצאות הטובות ביותר. זאת ההזדמנות עבורך לשאול את כל השאלות לתאם ציפיות ולהבין את היתרונות והסיכונים הכרוכים בטיפול ובהחלמה לאחר הניתוח. מדובר בניתוח מורכב ולכן חשוב לוודא שאכן יש ליווי מקצועי ואישי בתקופת ההחלמה ומעקב על תוצאות הניתוח.

להרחבה בנושא מתיחת בטן ללא ניתוח ולשיטות נוספות ליחצו כאן

 

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות על השיטה החדשנית למתיחת בטן ללא צלקת

השיטה האנדוסקופית מצריכה אשפוז בבית חולים ללילה אחד, לאחר מכן ניתן לחזור לשגרה תוך זמן קצר, בדרך כלל שבוע.

תוצאות מתיחת בטן אנדוסקופית הן קבועות אולם המשך הריון או שינוי משקל יתר ישפיעו על אופיו הקבוע של הניתוח ומראה הבטן.
מטופלים ששומרים על משקל יציב התוצאות הן קבועות, פעילות גופנית מחזקת את שרירי הבטן ותעזור לשמור על התוצאות.

ניתן להיכנס להריון שנה לאחר ההליך האנדוסקופי להפרדה בטנית. אך חשוב לציין כי הריון נוסף עשוי להשפיע על התוצאה הניתוחית.

ההליך למתיחת בטן אנדוסקופית אורך בדרך כלל כ-90 דקות ומתבצע בהרדמה כללית. לאחר מכן המטופל נשאר בבית החולים למשך הלילה.

לאחר הניתוח האנדוסקופי יש ללבוש חגורת בטן במשך שלושה שבועות (בחלק מהמקרים המנתח ימליץ על יותר זמן), ניתן לבצע פעילות גופנית קלה כמו הליכה, אך אסורה פעילות גופנית כבדה לפחות שישה שבועות, בכל מקרה יש להתייעץ עם הרופא לפני חזרה לפעילות גופנית מאומצת. לרוב המטופלים יכולים לחדש את הפעילות היומיומית כבר לאחר שבוע. מומלץ מאוד כמו בכל הליך כירורגי להפסיק לעשן למשך שבועיים לפחות ולהימנע מכל פעילות שיכולה להעלות את לחץ הדם.

הניתוח האנדוסקופי מבוצע דרך חתך קטן ולכן הצורה והמיקום של הטבור לא ישתנו.

מתיחת בטן אנדוסקופית אידיאלית למטופלים עם שרירי בטן רפויים אך חשוב שגמישות העור תהיה טובה ואין עודפי עור. לכן אם העור שלך גמיש אין משמעות לגיל, בכל מקרה במידה ויש עודפים הניתוח בשיטה הזו לא יתאים ויש לבצע מתיחת בטן מסורתית שתטפל בין היתר בעודפים בנוסף לתיקון של שרירי הבטן. בפגישת הייעוץ המנתח יתן חוות דעת ויכוון לניתוח המתאים לך.

ניתן לשלב שאיבת שומן בהליך אנדוסקופי וכך לדייק את קו המתאר החדש של הבטן, כמובן כרוך בדעתו המקצועית של המנתח ובהתאם למקרה הספציפי שלך.

הליך אנדוסקופי הוא ניתוח כירורגי רפואי לכל דבר ועניין ומחייב הרדמה מלאה. לאחר מכן המטופל יאושפז למהלך לילה אחד לצורך מעקב.

ניתוח אנדוסקופי מצויין לטיפול בבקע טבורי ובקע מפשעתי ויכול לחסוך עוגמת נפש משימוש בטיפולים בשיטות שונות, חשוב להבין שבקע טבורי או מפשעתי בדומה להיפרדות בטנית מביא לכאבים כרוניים, אם זה באזור המפשעות, כאבי גב וחלל האגן, מגביל את התנועה ומשפיע על היציבה ועשוי בין היתר לגרום לעקמת וזאת בנוסף לעניין הקוסמטי. ההתאוששות מהליך אנדוסקופי קלה וההחלמה מהירה, עניין של כמה ימים וחוזרים לשגרה. מטופלים רבים מדווחים כי הניתוח ללא כאבים.

מדובר בבעיה רפואית בעיקר יותר מאסטתית שמצריכה תיקון כירורגי וכבר בחלק מהביטוחים מממנים את ההליך. תוכלו לוודא את עניין ההחזר מול הרופא המנתח.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא
מתעניינים במתיחת בטן,
אבל מוצפים במידע...
רופא בעל הסמכה יכול לכוון לניתוח המתאים וזאת על פי הרקע הרפואי, מבנה הגוף שלך ופרמטרים נוספים שיתנו תמונה כוללת בפגישת ייעוץ אישית.
רוצה לבדוק אם את/ה מועמד/ת מתאימ/ה?

השאלון נועד בעיקר לוודא שאכן הניתוח רלוונטי לך ולחסוך ממך הגעה מיותרת במצב של חוסר התאמה.

מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן