מתיחת בטן לגברים

אף על פי שגברים לא חווים הריונות, גם הם עלולים למצוא את עצמם עם עודפי עור בבטן, במיוחד אם הם עברו תהליך של ירידה במשקל ונפתרו מעודפי שומן רבים.
שיתוף:

תוכן עניינים

מהו ניתוח מתיחת בטן לגברים?

הדרישה לניתוחים פלסטיים לגברים גברה מאוד בשנים האחרונות הודות למספר רב של גברים שעברו ניתוח בריאטרי, כמו כן ישנה דרישה גוברת לניתוחי מתיחת בטן ושאיבת שומן, נשים בדרך כלל מעוניינות במתיחת בטן היות והן מעוניינות בטיפול בסימני המתיחה ועודפי העור לאחר הריונות לעומת גברים שלא סובלים מבעיה של סימני מתיחה למעט מקרים של הורדת משקל משמעותית.

ניתוח מתיחת בטן לגברים הוא ניתוח פלסטי שנועד למקד ולעצב באזורים ספציפיים להשגת קו מתאר מוגדר של הבטן. הניתוח מתבצע תחת הרדמה מלאה וחתך לאורך הבטן התחתונה, אורך הצלקת תלוי בתיקון הנדרש. בניתוח מסירים את עודפי העור תופרים ומהדקים את שרירי הבטן וכך יוצרים מראה של בטן שטוחה ואסתטית.

עבור גברים רבים עודפי העור הנותרים לא נעלמים במרוצת השנים, משטרי דיאטה ופעילות גופנית קפדניים עם עלייה במסת השריר לא פותרת אותם ולכן אינם מצליחים לייצר את המראה המתוח שהם רוצים, וכך הם נותרים עם מראה לא אסתטי שבחלק מהמקרים פוגע בביטחון העצמי. בניתוח מתיחת בטן העור העודף מוסר מבלי שתישאר צלקת שנראית לעין, מהדקים את השרירים וכך הגוף מקבל מראה אסתטי ומחוטב יותר והבטחון העצמי והדימוי העצמי משתפר פלאים.

אם חשבת לשפר את המראה שלך השלב הראשון הוא למצוא מנתח שמתמחה בניתוחי מתיחת בטן לגברים, הרופא יבחן את מצבך ויבדוק את מצב השומן וכמות העור העודפת, כמו כן, בשלב זה הרופא יעבור על ההיסטוריה הרפואית שלך על מנת לוודא שאכן הינך מועמד ראוי לניתוח מתיחת בטן. מועמד אידיאלי הוא מועמד שהגיע למשקל האידיאלי שלו. גברים שסובלים משומן תוך בטני הממוקם מתחת לשרירי הבטן ומסביב למעי יאלצו לוותר על הניתוח ולפנות לשינוי התזונה בשילוב אימון גופני או ניתוח לשאיבת שומן.

בהנחה שבחרת להמשיך בתהליך הרופא יתן לך הוראות הכנה לפני הניתוח. ההוראות יכללו הימנעות מתרופות מסוימות שעלולות לדלל את הדם. זהו שלב הכרחי לשתף את כל המידע לעניין התרופות שאתה לוקח על בסיס יומי. אם אתה מעשן חשוב מאוד להפסיק את העישון לחלוטין הנחיה זו תקבע את הצלחת הניתוח! תוכל לעבור למאמר המסביר על הסיבות להפסקת העישון בהרחבה.

ישנם סוגי ניתוחים שונים למתיחת בטן, ההחלטה לגבי הניתוח המתאים ניתנת בהתאם למבנה הגוף ולמטרה הרצויה, בחלק מהמקרים ישולב הליך של שאיבת שומן. יתכן מצב שהרופא יאלץ להתייחס לאיזור איבר המין היות שהמתיחה יכולה להשפיע על מיקומו.

איך מתבצע ניתוח מתיחת בטן לגברים?

  • הניתוח למתיחת בטן מתבצע בהרדמה מלאה
  • נעשה חתך לאורך הבטן התחתונה, אורך החתך תלוי במידת התיקון הנדרש, במידת הצורך ניתן לבצע חתך נוסף סביב הטבור.
  • תפירת שרירי הבטן והידוקם, ההידוק יוצר הגדרה טובה יותר של הבטן מראה אסוף של בטן שטוחה ואסתטית, הקשירה משרטטת את קווי המתאר החדשים.
  • הסרת עודפי העור ומתיחת העור מהבטן העליונה מטה וכך מקבלים מראה של בטן שטוחה יותר
  • בשלב האחרון מבצעים חתך נוסף על מנת לשלב את הטבור במיקומו המקורים ומשאירים נקזים כדי לנקז נוזלים שמצטברים במהלך הניתוח.
  • סגירת החתך באמצעות תפרים
  • הניתוח אורך כ – 3 שעות בהרדמה מלאה
  • ההחלמה אורכת בין שבועיים ל – 6 שבועות

האם מתיחת בטן לגברים שונה ממתיחת בטן לנשים?

ככלל, מתיחת בטן לגברים אינה שונה בהרבה ממתיחת בטן הנעשית לנשים, השלבים די דומים, אך חשוב שהמנתח יבין את הרצון של המטופל. גברים נוטים לשים דגש רב יותר על הגדרה טובה יותר של הבטן והדגשת השרירים. לעומת נשים שהשאיפה שלהן היא להשיג מראה של בטן חלקה ומהודקת יותר. כמו כן, חשוב ליצור פרופורציה גברית אידיאלית תוך שימת לב לקווי מותניים וירכיים ישרים בניגוד לקווי המתאר המעוגל של הגוף הנשי. 

חלוקת השומן במרכז הגוף שונה בין המינים. בקרב נשים השומן מצוי בעיקר בין העור לשרירי הבטן, בעוד בקרב גברים הוא עמוק יותר, וממוקם סביב האיברים הפנימיים.

מתיחת בטן לגברים מתבצעת דרך חתך לרוחב הבטן התחתונה, דרכו מפרידים את העור מהשומן ומשרירי הבטן. לאחר מכן מבצעים חתך נוסף סביב הטבור בכדי להפריד אותו מעור הבטן.

האם כל אחד יכול לעשות מתיחת בטן?

מתיחת בטן היא ניתוח שלא מומלץ לעשות לגברים שנמצאים בשלב האקורדיון (עלייה וירידה לא מאוזנים במשקל הגוף וקושי לשמור על משקל קבוע). כמו כן, הוא לא נועד להסיר עודף שומנים ניכר, פרט לעודפי שומן שנותרו לאחר תהליך של ירידה במשקל.

פרט לכך, לא ניתן לנתח את מי שסובל מסכרת לא מאוזנת, ומטופלים שמעשנים נדרשים לא לעשן במהלך 6 השבועות שקודמות למועד הניתוח על מנת להימנע מסיבוכים לאחר הניתוח ולהבטיח החלמה מהירה ככל שניתן, ויש להפסיק נטילת מדללי דם ותוספי מזון מדללי דם כ- 3 שבועות לפני מועד הניתוח.

מי שסובל מבקע נדרש לטפל בו לפני מועד הניתוח, אולם בחלק מהבקעים ניתן לטפל במסגרת ניתוח מתיחת בטן.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

החלמה מניתוח מתיחת בטן לגברים היא אינדיבידואלית ועשויה להשתנות בין מטופל אחד לאחר.מלווה בחבורות, נפיחות, אדמומיות וחוסר נוחות, בשעות הראשונות תהיה השפעה של חומר ההרדמה שניתן בניתוח, הכאבים שיורגשו לאחר מכן יטופלו באמצעות משככי כאבים שהרופא יספק למטופל במרשם. 

בתום הניתוח מומלץ לעטות חגורת בטן, שמטרתה לשמור על התפרים ולהדק ולקבע את העור וכך ניתן להבטיח תוצאות טובות יותר. יש להמנע לחלוטין מפעילות הכוללת מאמץ, דחיפה, משיכה והרמת משקל כבד. 

אם הושארו נקזים באזור הניתוח, יש להסירם לאחר מספר ימים במסגרת ביקורת אצל הרופא המנתח. במרבית המקרים נעשה שימוש בתפרים נמסים, כך שאין צורך בהסרתם.

על מנת לזרז את תהליך ההחלמה של הצלקת ניתן למרוח משחה ייעודית, שניתנת במרשם מהרופא המנתח. מומלץ להימנע מגירוד הצלקת ככל האפשר. אל דאגה, במידה ואזור הניתוח מאולחש גם לאחר הניתוח, זה צפוי להיעלם, אולם זה יכול לקחת מספר חודשים. רק במקרים נדירים מאוד, התחושה העצבית לא חוזרת כלל.

את המטופל ניתן לשחרר לאחר יממה, לאחר שנבדק על ידי הרופא המנתח. מומלץ לחזור לפעילות איטית ומתונה ולהקשיב לגוף. חזרה לשגרה ולפעילויות ספורטיביות נעשות בהדרגה שבועיים לאחר הניתוח. פעילות גופנית קלה תסייע להפחית בצקות ותפחית את הסיכון להיווצרות קרישי דם ברגליים. עם זאת, מומלץ להימנע מפעילות מאומצת בשלב זה. חזרה הדרגתית לפעילות מאומצת ניתנת לאחר כחודש ממועד הניתוח.

התהליך של ניתוח מתיחת בטן נראה קצת מלחיץ ואולי מבהיל אך התוצאה משמעותית קיצונית ומהירה, תוך מספר שבועות תהיו מאחורי זה עם בטן מהודקת המדגישה שרירי בטן גבריים. כל שנותר לכם הוא לשמור על התוצאות ולהיצמד להוראות הרופאים.

כמה עולה מתיחת בטן לגברים?

מחיר מתיחת בטן נע בין 20,000 ש”ח ל60,000 ש”ח. הגורמים העיקריים שמשפיעים על מחיר מתיחת בטן הם : משקל המטופל, כמות העור העודף שיוסר, צורך בשאיבת שומן ובאיזה כמות מדובר, האם ישנם הליכים נוספים לקבלת התוצאה הרצויה כמו קשירת שרירים (ניתוח קוביות בבטן בלשון העם), הזזת הטבור ועוד. יש להוסיף לשקלול את המוניטין של המנתח, מקום הניתוח, הצוות, המרדים שכל אלו גם כן משפיעים על המחיר. לכן, המחיר הסופי המדוייק הוא אינדיבדואלי למטופל ולמנתח ונקבע רק לאחר פגישת ייעוץ ותאום ציפיות בין המנתח למועמד לניתוח.
לפרטים נוספים עיברו למאמר המלא : עלות מתיחת בטן

חשוב לציין שמדובר באחד מהניתוחים הקוסמטיים היקרים ביותר אך ישנה אפשרות להוזיל את עלות הניתוח ולהתנתח במערכת הציבורית. כך ניתן להעזר בשב”ן ובקופות שיש להן הסדר עם המנתח, במידה ובחרתם באפשרות הזו ישנם מספר נקודות שכדאי לדעת בנוגע להבדלים בין ניתוח באופן פרטי מול ניתוח במערכת הציבורית

שימו לב! מדובר בגוף שלכם ובבריאות האישית שלכם, לפני קבלת החלטה בידקו מי הרופא, הוותק שלו, המומחיות שלו בכירורגיה פלסטית ואסתטית ורק לאחר מכן המחיר. כאן אין מקום לשרלטנים דאגו לכך שהמנתח אכן מקצועי, שהרופא שייך לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. בדקו המלצות של מטופלים, וודאו את אופן הליווי לאורך כל השלבים של הניתוח כולל שלב ההחלמה, שאלו את כל השאלות, שתפו את ההיסטוריה הרפואית שלכם על מנת שאכן המנתח יוכל לתת את התוצאה הטובה ביותר וחשוב לא פחות, הקפידו על הנחיות הרופא לפני הניתוח ואחרי הניתוח (טיפ קטן ממני, הפסיקו לעשן כבר עכשיו! כך תוכלו לקצר את זמן ההחלמה לצמצם סיבוכים ולשפר את נראות הצלקת).

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות מתיחת בטן לגברים

הכאב ברמה בינונית עד כואב מאוד, כל מקרה לגופו הכאב תלוי ברמת הרגישות של המטופל האישית. בימים הראשונים חומר ההרדמה משלב הניתוח עדיין ישפיע ולכן יקל על הכאב. לאחר מכן ניתן לשלוט בכאבים על ידי שימוש במשככי כאבים. בדרך כלל הליך של מתיחת בטן כואב פחות מניתוח שרוול.

ניתן להתקלח יום לאחר ניתוח מתיחת בטן ולאחר מכן יש להתקלח על בסיס יומי לשמירה על ההגיינה, שימו לב, יש להשתמש בסבון שהרופא ממליץ עליו ומתאים לשלב זה.

בדרך כלל התוצאות בניתוח מתיחת בטן של גברים יופיעו לאחר 6 שבועות ועם הורדת הנפיחות נוכל להתרשם גם מצידי הבטן.

בניתוח מתיחת בטן לגברים חלק מהשומן יורד, אך כדי לקבל תוצאה טובה יותר ניתן לשלב שאיבת שומן וכך תהיה הסרת שומן משמעותית ותוצאות יפות יותר.

הצלקת הנותרת לאחר ניתוח מתיחת בטן לרוב קטנה עד בינונית, מיקום הצלקת נעשה באיזור נמוך שניתן להסתיר בתחתונים או בבגד ים, עם הזמן הצלקת תדהה אך לא תעלם לגמרי.

גברים יכולים להבטיח את תוצאות הניתוח על ידי שמירה על אורך חיים בריא הכולל תפריט מאוזן ושגרת אימון מסודרת. שמירת משקל יציב תעזור להימנע מהתפתחות של סימני מתיחה.

פעילות גופנית לאחר ניתוח מתיחת בטן אצל גברים תהיה בהדרגה, ב10-14 ימים הראשונים ניתן לבצע הליכה. יש להמתין כחודשיים לפני הרמת משקל, הרמת משקל כבד יכולה לקרוע את התפרים הפנימיים ולהביע לבקע. פעילות גופנית המשלבת ריצה תהיה לאחר 3-4 שבועות אך בתנאי שחגורת הבטן במקומה.

בכל מקרה חשוב להתייעץ עם הרופא על מנת לאשר שאכן ניתן בשלב הנוכחי האישי לבצע פעילות גופנית.

בדרך כלל גברים שהם עובדי משרד יכולים לחזור לעבודה תוך שבועיים מיום הניתוח, במקרים אחרים כדאי לנסות להמתין 4-6 שבועות לפני חזרה לעבודה. במקרים של ניתוחים המשלבים מספר הליכים מורכבים מומלץ לדחות את החזרה לעבודה בחודשיים.

גברים המעוניינים לקיים יחסי מין לאחר ניתוח מתיחת בטן ייאלצו לדחות כ 8 שבועות כדי ששרירי הבטן יחלימו כראוי. במידה ואין כאב בקיום יחסי המין ואין מאמץ על שרירי הבטן אפשר לחזור מיד כשהגוף מרגיש נוחות, אחרת, המתינו עם הסקס שלאחר הניתוח.

גברים רבים חווים דיכאון לאחר ניתוח מתיחת בטן. הגוף עובר טראומה שמפעילה תגובה רגשית של דכאון אך כל אחד מגיב אחרת והתחושה הזו תחלוף כבר עם ההחלמה. לרוב מדובר במספר שבועות. ותחושת הדכאון תוחלף בתחושת התרגשות ושמחת חיים בקבלת המראה החדש.

במידה והדכאון נמשך, מומלץ לראות רופא.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא
מתעניינים במתיחת בטן,
אבל מוצפים במידע...
רופא בעל הסמכה יכול לכוון לניתוח המתאים וזאת על פי הרקע הרפואי, מבנה הגוף שלך ופרמטרים נוספים שיתנו תמונה כוללת בפגישת ייעוץ אישית.
רוצה לבדוק אם את/ה מועמד/ת מתאימ/ה?

השאלון נועד בעיקר לוודא שאכן הניתוח רלוונטי לך ולחסוך ממך הגעה מיותרת במצב של חוסר התאמה.

מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן