המדריך המלא לשאיבת שומן עיקש, כל מה שצריך לדעת שאלות ותשובות

באלו מקרים נכון לבצע שאיבת שומן ובאלו מתיחת בטן? במאמר שלפניכם כל המידע הרפואי הכי עדכני, הכולל הסבר מפורט על כל השיטות באמצעותן ניתן לבצע כיום שאיבת שומן בטנית ושאיבת שומן בזרועות, בירכיים ועוד. על הסיכונים, אופן ההחלמה, שילוב של שאיבת שומן עם ניתוח מתיחת בטן ומתי נכון לבצע שאיבת שומן ומתי מתיחה .
שיתוף:

תוכן עניינים

השומן מתעקש ומסרב לרדת? הכירו ניתוח שאיבת שומן לתוצאות מדהימות ומהירות!

שאיבת שומן הינו הליך כירורגי בטוח ויעיל בו ניתן להסיר שומן עיקש באופן ממוקד. במהלך ההליך מופחתת כמות תאי השומן באזור המטופל באופן שהמנתח שולט בחיטוב ועיצוב קו המתאר. חשוב לשאוב מהבטן רק את השומן העמוק, במקרים בהם שואבים שומן באופן אגרסיבי או שטחי ולא עמוק, עלול להיווצר חוסר אחידות בפיזור השומן בבטן, מראה גלי וחוסר סימטריה. לתוצאה מיטבית לא מומלץ לשאוב יותר מ- 2 עד 3 ק”ג שומן. השאיבה מתבצעת לרוב בהרדמה מקומית והחתכים שמבוצעים במהלך הניתוח הנם זעירים ומיושמים באזורים מוצנעים. ברוב המקרים לא נותרים סימנים או צלקות.

 

שאיבת השומן מעצבת את קווי המתאר של הגוף, אך אינה מהווה תחליף לשיטות הרזיה וחיטוב או חלופה להליך ירידה במשקל, שכן אם אתם שואפים להשיל קילוגרמים עודפים, דיאטה עם פעילות גופנית או הליך בריאטרי כמו ניתוח מעקף קיבה וקיצור קיבה עשויים לסייע לכם בכך יותר. על מנת לוודא שקווי המתאר של הגוף ישארו קבועים לאורך זמן על המטופל לשמור על משקל יציב לאחר הניתוח.

מרבית הפונים לפתרון המהיר מתעניינים בשאיבת שומן בבטן אך ישנם אזורים נוספים בהם ניתן לבצע את ההליך באופן יעיל בינהם שאיבת שומן מהמותניים, הזרועות העליונות, הירכיים, החזה, הגב התחתון, העכוז, הקרסוליים, הסנטר והצוואר וכמובן המוביל שומן בטני עקשני.
אם אתם סובלים מעודפי שומן ומשקל גופכם יציב, ייתכן שאתם מועמדים מתאימים לניתוח שאיבת שומן.

באלו מקרים נכון לבצע הליך שאיבת שומן ובאלו מתיחת בטן? במאמר שלפניכם כל המידע הרפואי הכי עדכני, הכולל הסבר מפורט על כל השיטות באמצעותן ניתן לבצע כיום שאיבת שומן בטנית ושאיבת שומן בזרועות, בירכיים ועוד. על הסיכונים, אופן ההחלמה, שילוב של שאיבת שומן עם ניתוח מתיחת בטן ומתי נכון לבצע שאיבת שומן ומתי מתיחה .

למי מיועדת שאיבת שומן?

כמו כל הליך כירורגי, גם לפני ניתוחי שאיבות שומן, חשוב לבחון את התאמת המטופל לניתוח. שאיבת שומן מהבטן לנשים אינה שונה משאיבת שומן לגברים. המועמדים האידאלים לניתוח הם:

  • גברים ונשים בטווח הגילאים שבין 20 ל- 40.
  • בעלי משקל עודף שלא עולה על 10% מהמשקל המומלץ ביחס לגובה המטופל ומבנה גופו.
  • בעלי עור בריא וגמיש. מטופלים בעלי עור באיכות נמוכה אינם מתאימים לשאיבת שומן בטנית.
  • בעלי אחוזי שומן תקינים המעוניינים בעיצוב הגוף, לדוגמא בניתוח לקשירת שרירים ועיצוב קוביות הבטן מתבצעת שאיבת תאי שומן שעוזרת לחיטוב.
  • גברים ונשים שהשומן הבטני הוא מחוץ לחלל הבטן ולא בתת עור.
  • בעלי שומן עודף באזורי גוף ממוקדים, שלא מושפע מפעילות גופנית או דיאטה.

באילו מקרים שאיבת שומן לא תועיל לכם?

  • הניתוח לא מסייע להוריד ממשקל הגוף. למי שרוצה לעבור הליך הרזייה מומלצים הליכים אחרים כמו דיאטה בשילוב פעילות גופנית או ניתוח בריאטרי.
  • שאיבת שומן לא מעלימה צלוליט, סימני מתיחה או עודפי עור, אולם ניתן לשלב במהלכה הליכים נוספים שעשויים לסייע בכך.
  • שאיבת שומן לא מסייעת להפחית את כמות השומנים בדם.
  • הניתוח לא מתאים לכל מי שסובל ממחלות קרדיו- ווסקולריות, מחלות לב, סוכרת או מערכת חיסונית חלשה.
  • מטופלים שמעשנים מתבקשים להפסיק לעשן מספר שבועות לפני מועד הניתוח.

השיטות לביצוע שאיבה או המסת שומן בודי טייט (Body Tite)

כיום יש מגוון שיטות לביצוע שאיבת שומן בין הבולטות :השיטה הקלאסית לשאיבת שומן SAL, המסת שומן באולטרסאונד, המסת שומן בגלי רדיו, המסת שומן בלייזר. המנתח עשוי לבחור את השיטה לביצוע ההליך בהתאם ליעדי הטיפול ואזור הגוף שבו מתבצע ההליך. כמו כן, הוא עשוי לשאול את המטופל באשר לשאיבות שומן קודמות שנעשו בגופו בכדי לבחור את השיטה המתאימה ביותר.

לפני שמבצעים את שאיבת השומן המנתח מסמן על גופו של המטופל את האזורים בהם מבצעים את השאיבה. את הסימונים מסמנים כאשר המטופל עומד על מנת להבטיח שקווי המתאר של הגוף יהיו מדויקים, זאת מכיוון שמאגרי השומן משנים את צורתם כאשר המטופל שוכב.

להלן שיטות הטיפול השונות:

1. שאיבת שומן קלאסית (SAL)

הסוג השכיח ביותר של שאיבות השומן נעשה באמצעות הזרקת תמיסה סטרילית – תערובת של מי מלח שמסייעת להסיר את השומן, יחד עם חומר הרדמה מקומי לשיכוך הכאב ותרופה לכיווץ כלי הדם באזור המטופל. תערובת זו גורמת לאזור המטופל להתנפח ולהתקשות. בשלב זה המנתח מבצע חתכים זעירים בעור, ומחדיר, תוך כדי עיסוי האזור, צינורית דקה מתחת לעור בתנועות מעגליות, ששוברות את רקמות השומן. הצינורית מחוברת למכשיר יניקה, שמושך את הנוזלים ואת השומן העודף החוצה. על מנת להקל את פירוק השומן עשוי המנתח להחדיר מים פיזיולוגיים, אולם זה עשוי להאריך את משך ההליך ואף להכפילו. שיטה זו עלולה לגרום להופעת שטפי דם ודימומים תת עוריים, אולם הם צפויים לחלוף לאחר כשבועיים לכל היותר.

2. שאיבת שומן באמצעות אולטרסאונד (UAL)

טכניקה זו משולבת לעיתים עם השיטה המסורתית. במהלכה המנתח מחדיר צינורית מתכת שפולטת קרינת אולטרסאונד מתחת לעור. הקרינה מפרידה את דפנות תאי השומן ומפרקת את השומן, כך שניתן להסירו בקלות. מכיוון שגלי אולטרסאונד מפיצים חום, חשוב להיזהר מהיווצרות כוויה עורית. כיום ניתן להיעזר בשיטה מתקדמת שמכונה VASLER, שבמסגרתה נעשה שימוש במכשיר ייחודי, שמשפר את קווי המתאר ומפחית את הסיכון לפציעות עוריות.

3. שאיבת שומן באמצעות לייזר (LAL)

טכניקה זו משתמשת באור לייזר בעוצמה גבוהה כדי לפרק את השומן ולהסירו ביעילות ובקלות. במהלך ההליך המנתח מחדיר סיב לייזר דרך חתך זעיר ומסיר את השומן לאחר מכן באמצעות צינורית. השיטה מפחיתה סיכונים לדימום תת עורי וניתן לשלב עמה שיטות טיפול נוספות בלייזר למיצוק העור ולטפל בצלוליט לדוגמא.

4. שאיבת שומן באמצעות הנעה – רטט (PAL)

בטכניקה זו נעשה שימוש בצינורית הנעה שמונעת קדימה ואחורה בתנועה מהירה. הרטט שנוצר מפרק את רקמות השומן והופך אותן לתחליב נוזלי, מה שמאפשר למנתח להסיר שומן עקשן מאוד ביתר קלות ומהירות. שיטה זו עשויה לגרום לפחות כאבים ונפיחות, ומסייעת להסיר שומן בדיוק רב יותר. המנתח עשוי לבחור בטכניקה זו אם נדרש להסיר כמויות שומן גדולות או אם המטופל עבר בעבר ניתוח שאיבת שומן. שיטה זו מאפשרת לבצע חתכים קטנים יותר ומקטינה את הסיכוי לדימומים פנימיים. כמו כן, ההחלמה ממנה עשויה להיות מהירה יותר.

שאיבת שומן ללא ניתוח בהרדמה מקומית

טיפול בשאיבת שומן ללא ניתוח מתאים לסובלים מעודפי שומן עקשני שאינם מגיבים לדיאטה ושגרת פעילות גופנית. שאיבת שומן קטנה עד 300 מ”ל אינה מחייבת חדר ניתוח ויכולה להתבצע במרפאה או קליניקה. לשיפור ההצלחה ניתן לשלב בהמשך עיסוי לימפטי לטיפול בבצקת אצל מעסה מומחה או בטיפול ביתי על ידי השכרת מכשיר או רכישה של מכשיר לעיסוי לימפטי .

קולטק – שאיבת שומן ללא ניתוח במכשיר חדשני להקפאה הדרגתית של תאי השומן

קולטק – המכשיר מתבסס על שינוי הטמפרטורה שמוביל לנזק ופירוק תאי השומן. את שרידי התאים מבצעת המערכת הלימפתית ומערכת הדם של הגוף בהליך ביולוגי טבעי שאורך בין 6 ל- 9 שבועות.
השיטה יעילה לטיפול בעודפי שומן תת עורי באזור הבטן, המותניים, הירכיים והגב. משך הטיפול כשעה, ואחריו המטופל שב לשגרת יומו.

כתוצאה מהטיפול במכשיר קולטק עלולות להופיע בצקות אחרי שאיבת שומן שחולפות לאחר מספר שעות עד כיומיים. במקרים נדירים עלולים להופיע שטפי דם שיחלפו תוך מספר ימים עד כשבועיים. כמו כן, הפעלה לא נכונה עלולה לגרום לכוויות קור שהחלמתן אורכת מספר שבועות.
המטופלים בשיטה זו נדרשים להקפיד על פעילות גופנית קבועה שמשלבת פעילות אירובית ובניית מסת שריר ושמירה על דיאטה קפדנית לאחר הטיפול.

ליפו לייף – טיפול חדשני לשאיבת השומן ללא ניתוח המשלב מתיחה ומיצוק העור

המכשיר מאפשר שאיבת שומן מכל אזור בגוף באמצעות טכנולוגיית לייזר וגלי רדיו. מיועד לאזורים בעלי שומן עקשני שאינו יורד בדיאטה ופעילות ספורט. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, שאיבה של רקמת שומן באמצעות לייזר לריסוק השומן וגלי רדיו לשיפור ומתיחת העור.

הטיפול כולל החדרת צינורית דקה לאזור המטופל, בתחילה מוזלפת תמיסת הרדמה למקום ולאחר מכן הצינורית מוחלפת בצינורית אחרת דרכה נשאבת רקמת השומן. באמצעות משאבה היוצרת תת לחץ.
במקביל מתבצע תהליך הידוק עם הלייזר.

האזורים בהם נהוג לטפל במכשיר ליפו לייף הם: טיפול בבטן התחתונה – שומן בטני, בזרועות, ירכיים, מותניים קו הלסת והצוואר.

מדובר בטיפול אחד שאורך כשעה עד שעתיים תלוי בכמות האיזורים, הטיפול אינו כרוך בכאבים, זמן החלמה קצר וניתן לחזור לשגרה מלאה תוך יום עד שלושה ימים. התוצאות מדהימות ונראות מיידית אך העיצוב הסופי יתקבל תוך 3 חודשים – 6 חודשים.

 

הסיבוכים האפשריים והסיכונים בהליך שאיבת שומן

כמו כל הליך כירורגי, גם שאיבת שומן טומנת בחובה סיכונים, כמו דימום ותגובה להרדמה. להלן סיבוכים אפשריים להליך זה:

  • אי סדרים בקווי המתאר– חוסר סימטריה עקב שאיבה לא אחידה או אגרסיבית העור של המטופל עלול להיראות גלי או קמל. תוצאה לא רצויה זו עלולה לנבוע גם עקב חוסר גמישות של העור או מהליך ריפוי לא תקין. שינויים אלה עלולים להיות קבועים.
  • בצקת – הבצקת תעלם לרום לאחר כ – 4 חודשים, השימוש בחגורת בטן נועד בין היתר לטפל בבצקות ונפיחויות, להקלה וזרוז החלמה מומלץ על סדרת מסאג’ים לעיסוי לימפטי.
  • הצטברות נוזלים – כיסים זמניים של נוזלים (סרומות) יכולים להיווצר מתחת לעור. יתכן שיהיה צורך לנקז אותם בעזרת מחט.
  • חוסר תחושה – מטופלים עלולים לחוש קהות זמנית או קבועה באזור המטופל או לחוש גירוי עצבי קבוע.
  • דימום יתכן דימום פנימי – שימוש בחגורת בטן לרוב מונע את התופעה. הרופא צריך לבדוק אם יש צורך בטיפול נוסף כמו מתן מנת דם.
  • דלקת/ זיהום – דלקות עור נדירות אך אפשריות. זיהום חמור בעור עלול להיות מסכן חיים. מטופל באנטיביוטיקה.
  • נקב פנימי – צינורית שהוחדרה באופן לא תקין עלולה לנקב איבר פנימי, מה שעלול להוביל לניתוח חירום.
  • תסחיף שומן – חתיכות של שומן משוחרר עלולות להינתק, להילכד בכלי הדם ולהיסחף לריאות או למוח. תסחיף שומן הנו מצב חירום רפואי.
  • קריש דם – נדיר מאוד קריש דם יכול לנדוד לריאות ולגרום לחסימה
  • בעיות בכליות ובלב – עקב הזרקת נוזלים לגוף עלולות לצוץ הפרעות לב, ריאה או כליות. חשוב לעקוב אחר שינויים אלו לאורך כל ההליך, מכיוון שהם עלולים לסכן את חיי המטופל.
  • אלרגיה/ רעילות – רגישות לחומר ההרדמה נדירה, אולם עלולה להופיע ולגרום לבעיות חמורות בלב ובמערכת העצבים המרכזית.

הסיכון לסיבוכים עולה אם המנתח עובד על משטחים גדולים יותר או מבצע מספר פעולות במהלך אותו הליך. מומלץ לשוחח על הסיכונים השונים עם הרופא המנתח ולבחון את בטיחות ההליך עבור כל מטופל באופן אישי.

איך בוחרים מנתח מומחה לניתוח שאיבת שומן?

הצלחת ההליך תלויה במידה רבה מאוד במנתח – במיומנויות שלו, במקצועיות שלו ובניסיונו הקליני. ודאו שהמנתח בו בחרתם שייך לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.
חשוב להבהיר, שמידת שביעות הרצון של המטופל קשורה באופן ישיר לאופן שבו המנתח והצוות הרפואי מתייחס למטופל, מכין אותו לקראת מה שצפוי לו, נותן מענה לשאלות והתלבטויות ומכיל את חששותיו.
מסיבה זו חשוב מאוד לבחור במנתח לאחר איסוף המלצות באשר למקצועיותו ולאחר שיחת תיאום ציפיות. במסגרת השיחה המטופל יכול לשאול כל שאלה שעולה על רוחו באשר להליך עצמו, משך ההחלמה, אופן הטיפול לאחר ההליך, ביקורת תקופתית ועוד, ולצפות למענה מפורט, סבלנות ואמפטיה. מצד המנתח, עליו לבחון את נתוני המטופל, ההיסטוריה הרפואית שלו, הציפיות שלו וכו’.
יש לוודא במהלך פגישה זו שהמנתח והצוות הרפואי זמינים למטופל לאורך כל תקופת ההחלמה על מנת להבטיח מענה לכל שאלה או בעיה אם וכאשר יצוצו.

כיצד מתכוננים לניתוח שאיבת שומן?

יש לבחון יחד עם הרופא המנתח אילו תרופות, תוספים וצמחי מרפא המטופל נוטל. הרופא ימליץ על הפסקת נטילת מדללי דם או תרופות ממשפחת NSAID לפחות 3 שבועות לפני מועד הניתוח. כמו כן, ייתכן שהמטופל יתבקש לעבור בדיקות מעבדה לפני ביצוע ההליך.
פרט לכך, אם המטופל צורך ניקוטין או אלכוהול הוא יידרש להפסיק לצרוך אותם כ- 3 שבועות לפני מועד הניתוח גם כן.
כיומיים לפני מועד השאיבה יש לבצע בדיקות מעבדה כמו ספירת דם, קרישיות דם וכן בדיקות ספציפיות בהתאם למצבו הרפואי וההיסטוריה הרפואית של המטופל.
המטופל נדרש להיות בצום מוחלט 6 שעות לפני מועד ההליך.
אם שאיבת השומן מתבצעת יחד עם הליכים כירורגיים נוספים כמו מתיחת בטן, יש להיערך בהתאם.

תיאום ציפיות

הליך שאיבת שומן עשוי להתבצע בחדר ניתוח או במשרדו של הרופא המנתח (אם הוא מותאם לכך). ההליך אינו אורך יותר משעה, ובסופו המטופל נדרש לדאוג למלווה שיוכל להסיעו לביתו. אם הוסרו כמויות שומן גדולות, המנתח עשוי לקבוע שעל המטופל להישאר להשגחה במהלך הלילה.
לאחר ההליך ייתכן שיופיעו כאבים, נפיחות וחבורות באזור שבו בוצעה השאיבה. על מנת לסייע בהתמודדות המנתח ימלא מרשם לתרופות על מנת לטפל בכאב יחד עם אנטיביוטיקה למניעת זיהום או דלקת.
לאחר ההליך, המנתח עשוי להשאיר את החתכים פתוחים ולהניח נקזים זמני כדי לזרז את ניקוז הנוזלים. מומלץ ללבוש בגדי דחיסה הדוקים או מחוך ייעודי, המסייעים בהפחתת הנפיחות, למשך מספר שבועות.
מרבית המטופלים חוזרים תוך מספר ימים לפעילות שגרתית, אולם פעילות גופנית אינטנסיבית ניתן לחדש לאחר כ- 6 שבועות ממועד הניתוח.
במהלך התקופה הזו הנפיחות תרד בהדרגה וקווי המתאר של הגוף עשויים להשתנות עד להתייצבות השומן שנותר. מי שעורו גמיש יזכה למראה חלק ומוצק, אולם מי שעורו דק וסובל מאלסטיות ירודה עלול לסבול ממראה מעט רפוי.
התוצאות הסופיות צפויות להישמר כל עוד משקל הגוף נשאר יציב. עלייה במשקל עלולה לגרום לחלוקת השומן בגוף להשתנות, ושומן באזור הבטן עלול להצטבר ללא קשר לאזורים שטופלו במסגרת הליך שאיבת השומן.
שאיבת שומן ברובה מסתיימת עם בצקות, אחד הטיפולים המובילים להפחתת הבצקות הוא טיפול באמצעות עיסוי לימפטי לאחר שאיבת שומן, רופאים רבים ממליצים על סדרת טיפולים לעיסוי לימפטי וכך להקל על הנפיחות.

כמה עולה ניתוח שאיבת שומן?

מחיר שאיבת שומן תלוי בכמות האיזורים בהם יש צורך לטפל, באזור שבו מבצעים את ההליך, בכמות השומן שצפויים לשאוב ובטכניקה שבה עתידים לבצע את ההליך.
עלות הטיפול נעה בין 10,000 ₪ ל- 50,000 ₪. עלות הניתוח כוללת את חדר הניתוח, הניתוח עצמו, הטיפול והמעקב שלאחריו.
במידה ויש כוונה לשלב בין הניתוחים של שאיבת שומן ומתיחת בטן תוכלו להוזיל עלויות וכך המחיר לשאיבת שומן ולמתיחת בטן יופחת משמעותית. למחירון המלא לניתוחי בטן ליחצו כאן

ניתן לקבל סבסוד דרך ביטוחים משלימים של קופות החולים ולהוזיל משמעותית את עלות ההליך.

שילוב של שאיבת שומן עם ניתוח מתיחת בטן

מאוד נפוץ לשלב בין שני ההליכים הכירורגיים – שאיבת שומן בטנית/ הסרת שומן בטני בשילוב עם מתיחת בטן קלאסית או היקפית.
חשוב להבהיר, שמתיחת בטן מתאימה למי שמצוי סביב משקל היעד שלו ורוצה להיפטר מעודפי עור ולקבל מראה של בטן חלקה ואסופה. מתיחת בטן מיועדת למי שעבר הליך דרסטי של ירידה במשקל או למי שעברה הריונות ורוצה לחזק את מעטפת שרירי הבטן ולהיפטר מעודפי עור. יחד עם שילוב של שאיבה ניתן להסיר עודפי שומן עקשנים שלא מצליחים להיפטר מהם על ידי דיאטה ופעילות גופנית, ולקבל קווי מתאר יפים ומראה אסתטי. כמו כן, במסגרת ניתוח מתיחת בטן ניתן להעלים סימני מתיחה מאזור הבטן התחתונה.

השילוב בין שני ההליכים הללו רצוי ואף מומלץ, אולם נדרש להתייעץ עם מנתח שמתמחה בהליכים אלו על מנת לבחון את התאמת המטופל ועד כמה נחוץ לבצע את שניהם, מכיוון שבמקרים מסוימים שאיבת שומן, שהיא הליך פשוט יותר, יכולה להניב תוצאות נפלאות שמתאימות לציפיות של המטופל.

בפועל, רוב מתיחות הבטן כוללות שאיבת שומן, אולם לא ניתן לומר את ההיפך. החלמה מניתוח מתיחת בטן ארוכה יותר כמו גם הסיכונים שהיא כוללת, במיוחד לאור העובדה שהיא מבוצעת בהרדמה מלאה. זו סיבה נוספת שבגללה כדאי להתייעץ עם רופא מומחה ולקבל החלטה מושכלת שנכונה למטופל באופן אישי.

ניתוח מתיחת בטן או שאיבת שומן?

רוב הפונים המתעניינים בשאיבת שומן בבטן מבקשים לבדוק כדאיות לשילוב עם ניתוח מתיחת בטן. לצורך מענה לבלבול שנוצר, על מנת להכיר את ההבדל בין מתיחת בטן ושאיבת שומן ליחצו כאן.

החלמה משאיבת בטן

בשעות הראשונות נהיה תחת השפעה של חומרי ההרדמה לכן לא נחוש דבר, לאחר מכן יהיו כאבים בהם ניתן לטפל בתרופות המקובלות לשיכוך כאבים. הכאב יעלם לרוב תוך חודש -חודש וחצי.
בחלק מהמקרים יהיה שימוש בנקזים, יש לעקוב אחרי ההפרשות ולדווח לרופא, הנקזים יוצאו לאחר כשבוע.
על השימוש בנקזים ותפקידם תוכלו לקרוא במאמר מתיחת בטן עם נקזים וללא נקזים.

הוראות לאחר ניתוח שאיבת בטן

  • הקפדה על תנועה לאחר שאיבת שומן, שכיבה ממושכת עלולה להוביל לסיבוכים
  • נטילת תרופות המרשם לאנטיביוטיקה לפי הנחיות הרופא
  • לטיפול בכאבים אפשר להעזר בתרופות לשיכוך כאבים
  • יש לחבוש חגורת בטן רפואית, (בגד לחץ) למשך 6 שבועות – להפחתת בצקות וסרומות
  • להגיע לסדרת ביקורות למעקב על יעילות הטיפול ואיתור וטיפול בסיבוכים אפשריים
  • לטיפול בבצקת לימפטית ניתן למרוח שמן ארניקה ולאחר שבועיים מהניתוח כדאי ומומלץ להעזר בעיסוי לימפטי
  • אין צורך בהסרת המדבקות, הן ירדו עם הזמן.
  • התפרים מתכלים לכן יפלו לבד
  • פעילות גופנית בהדרגה (פעילות מלאה רק לאחר כ-6 שבועות)
  • להימנע מחשיפת האזור לשמש על מנת לא לפגוע בנראות הצלקת
  • להשטחה והבהרת הצלקת ניתן להיעזר ברצועות סיליקון, או/ו טיפול במכשיר לייזר ייעודי

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

שאלות נפוצות בנושא שאיבת שומן

התוצאות של שאיבת השומן אמורות להישאר יציבות כל עוד המטופל שומר על משקל קובע, ובמיוחד אם הוא מקפיד על פעילות גופנית קבועה. במידה והמטופל עולה במשקל ולא מקפיד על תזונה בריאה, עלולים להצטבר שוב רקמות שומן באזורים חדשים בגוף ולא באזור הנשאב. עם זאת, התפתחות תאי השומן הנה הדרגתית ולא קורית בן לילה.

חשוב לציין, שרקמות שומן שמצטברות באזור הבטן לא בהכרח קשורים לתוצאות של שאיבת שומן.

את השומן שואבים בעיקר מהבטן התחתונה ומצידי הבטן. שאיבת שומן ממרכז הבטן מומלצת פחות מכיוון שקיים סיכון גבוה לנמק עורי.

הפרוצדורה לשאיבת שומן מלווה בחוסר נוחות קלה. בחינת הכאב בשאיבת שומן היא סובייקטיבית לכל מטופל לרוב המטופלים מדווחים כי מדובר בכאב קל.

שאיבת שומן איננה תחליף לדיאטה, מכיוון שהיא נועדה לשפר את קווי המתאר של הגוף ולהסיר שומן עיקש באזורים ספציפיים בלבד שלא מגיבים לדיאטה ופעילות גופנית.

ההמלצה הגורפת היא להסיר בהליך שאיבת שומן 3 ק”ג שומן לכל היותר, ולכן עבור מי שרוצה להשיל כמות גדולה של ק”ג היא לא הפתרון המועיל והמתאים ביותר.

ניתן לבצע שאיבת שומן מהרבה אזורים בגוף, אולם הנפוצים שבהם כוללים את הירכיים החיצוניות והפנימיות, המותניים וצידי האגן, הגב ושומן בבטן התחתונה. כמו כן, מטופלים רבים מגיעים לצורך שאיבת שומן מהזרועות העליונות, מהסנטר ומאזור הברכיים.

הרופא המנתח עשוי להחליט כמה שומן לשאוב בהתאם לאזור שבו מתבצעת שאיבת השומן, כמות השומן וציפיות המטופל. כמו כן, אין לשאוב יותר מ- 2 עד 3 ק”ג שומן בהליך אחד על מנת שלא לגרום לנזק למטופל.

נהוג לשלב בין ניתוח מתיחת בטן ושאיבת שומן אך כל מקרה לגופו, הצורך במתיחה של העור נקבעת בהתאם לנתוני המטופל, מאפייני עורו וכמות העור ששואבים מומלץ לשוחח על הנושא עם הרופא המנתח ולהתייעץ עמו.

לאחר שאיבת שומן תהיה צלקת באיזור בו הוחדרו הצינורות לצורך שאיבת השומן, אך מדובר בצלקת קטנה במיוחד.

תוצאות ההחלמה ניראים כבר ימים לאחר הניתוח, אם נוצרו שטפי דם, דימומים תת עוריים או נפיחות באזורי השאיבה, הם צפויים להיעלם תוך 2-3 שבועות. לאחר היעלמותם ניתן להבחין בתוצאה החלקית שניכרת כבר בשלב זה. התוצאה הסופית של שאיבת השומן נראית במרבית המקרים לאחר כ- 6 חודשים, יש להבחין בין תהליך ההחלמה מניתוח שאיבת שומן ללא נקזים לבין שאיבה עם נקזים לקריאה על ההבדלים בינהם ליחצו כאן. לפרטים נוספים בנושא ההחלמה לאחר ניתוח שאיבת שומן ומתיחת בטן ליחצו כאן

מרבית המטופלים חוזרים לפעילות שגרתית תוך מספר ימים, אולם משך הזמן שנחוץ לכל אחד הוא אינדיבידואלי. תוך 4-6 שבועות מרבית המטופלים חוזרים לפעילות גופנית מאומצת.

שאיבת שומן אינה משפיעה ישירות על הצלוליטיס. לעיתים יש הטבה אם ישנם מצבים להחמרה, לכן יש לשלב שאיבה של רקמת השומן עם מתיחה וכך לשפר משמעותית את הסיכוי להטבה במראה הצלוליט.

התשובה לשאלה לעניין כדאיות טיפול בשאיבת שומן לאחר בריאטרי מחייבת התייעצות עם הרופא רק לאחר בדיקה ואבחון המקרה הספציפי לך אפשר יהיה לבדוק כשירות והתאמה לשאיבת שומן.

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא
מתעניינים במתיחת בטן,
אבל מוצפים במידע...
רופא בעל הסמכה יכול לכוון לניתוח המתאים וזאת על פי הרקע הרפואי, מבנה הגוף שלך ופרמטרים נוספים שיתנו תמונה כוללת בפגישת ייעוץ אישית.
רוצה לבדוק אם את/ה מועמד/ת מתאימ/ה?

השאלון נועד בעיקר לוודא שאכן הניתוח רלוונטי לך ולחסוך ממך הגעה מיותרת במצב של חוסר התאמה.

מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן