מה ההבדל בין ניתוח שאיבת שומן למתיחת בטן ?

ניתוח למתיחת בטן וניתוח לשאיבת שומן הם שני סוגי ניתוחים שונים לחלוטין, שיש ביניהם לפעמים בלבול מבחינה שיווקית אך אין כמעט שום דבר זהה בין השניים. הנה כל מה שצריך לדעת על שני סוגי הניתוחים הללו ועל ההבדלים המהותיים ביניהם
שיתוף:

תוכן עניינים

איך לבחור נכון את הניתוח המתאים לנו, מתיחת בטן או שאיבת שומן ואולי גם וגם?

ניתוחים קוסמטיים הם נושא שלא היה קיים כמעט בעידן הלא מודרני, ולכן כמו בתחומים מודרניים אחרים שהתפתחו בעידן המסחור התעשייתי ההמוני גם בתחום הניתוחים הקוסמטיים נוצר לעיתים בלבול בקרב הלקוחות לגבי שירותים ומוצרים שונים המשווקים במקביל. במקרה של עולם הניתוחים, מדובר בשני סוגים של ניתוחים שונים לחלוטין לכירורגיה פלסטית– ניתוח שאיבת שומן למתיחת בטן – שיש לא מעט לקוחות פוטנציאליים שמתלבטים ביניהם, למרות שכאמור מדובר בשני סוגי ניתוחים שונים זה מזה במהותם הבסיסית ולא במקרה של “אחד על חשבון השני”.

כדי לגשר על פערי המידע שמובילים לבלבול ולהבין מה ההבדל בין הניתוחים, יש להבין קודם כל מהו כל אחד מהניתוחים הללו. ההבנה של מהות הניתוח הבסיסית בכל אחד משני המקרים, שהיא הדבר הראשון, העיקרי והחשוב ביותר שמפריד בין שני סוגי הניתוחים הללו, היא הדרך הטובה ביותר לזכור את ההבדל באמת ולא רק לנסות לשנן בתקווה לא להתבלבל שוב.

 

מהו ניתוח למתיחת בטן ולמי הוא מיועד?

שרירי הבטן הם מסת השרירים העיקרית והחשובה ביותר שמחזיקה ומייצבת את פלג הגוף העליון על כל שריריו האחרים. במהלך השנים, בעיקר עבור מי שאינו עוסק בפעילות גופנית אינטנסיבית באופן קבוע, שרירי הבטן מתחילים להיחלש וכתוצאה מכך מתחילה הבטן החיצונית לאבד את המראה החטוב שלה כמו גם את יציבות וחוזק מבנה השרירים. התדרדרות זו בחוזק מבנה השרירים, שנובעת מהזדקנות טבעית כמו גם מגורמים אחרים כמו שינויים קיצוניים במשקל (גם ירידה וגם עלייה) או הריונות ולידות, פוגמת במראה הבטן וגורמת לה להפוך לרופסת יותר ומתוחה פחות, תורמת להיווצרות סימני מתיחה, קמטים עמוקים ועודפי עור ושומן רפויים, ובאופן כללי משפיעה בדרך כלל לרעה על הביטחון העצמי ותחושת הסיפוק ממראה הגוף. הניתוח שנועד לטפל בשרירי הבטן ולהחזיר לבטן את המראה הצעיר והחטוב, נקרא ניתוח למתיחת בטן.

ביצוע של ניתוח מתיחת בטן כולל בעיקר חתך המתבצע בחלקה התחתון של הבטן, ובמקרים מסוימים יתבצע גם חתך נוסף באזור הטבור או סביבו, כאשר ישנם עודפי עור ושומן משמעותיים באזור. דרך החתכים הללו, במספר טכניקות שונות המבדילות את סוגי ניתוחי מתיחת הבטן זה מזה, מתבצע תהליך מיצוק מחדש של מסת שרירי דופן הבטן והבטן העליונה ובמקביל מתבצעת מתיחה של שכבות העור המכסות את שרירים אלו והסרת עודפי העור. בחלק מהמקרים, תלוי במקרה של המטופל ישולב הליך פליקציה לקשירת שרירי הבטן. הדרך הספציפית בה יתבצע הניתוח בכל מקרה לגופו עשויה להשתנות לפי המלצת הרופא או עקב הגבלות פיזיולוגיות שונות שיכולות להתקיים עבור מטופלים מסוימים. לעיתים, המלצת הרופא תכלול ביצוע של “מתיחת בטן היקפית” שכוללת גם מתיחה של אזור הישבן, הירכיים ו/או שרירי הגב.
במתיחת בטן יתכן בהחלט מצב בו הטבור יוזז וימוקם מחדש בבטן באופן פרופרציונלי לאיזור המתוח החדש.

ניתוח מתיחת בטן מיועד גם לנשים וגם לגברים, הסובלים מהתדרדרות טבעית או מואצת (בעקבות שינויים במשקל או הריון) במראה הבטן ובחוזק מסת שרירי הבטן, מעודפי עור ושומן המשווים לבטן מראה רופס או מתופעות לוואי אחרות שמתפתחות בעקבות התדרדרות טבעית זו, כמו למשל דלקות בעור ופטרת שנוצרות באזורים שומניים שאינם מאווררים כראוי, פצעי לחץ ושומן ותופעות לוואי נוספות. כך, מטרתו וייעודו המלא של ניתוח מתיחת בטן הם אינם קוסמטיים בלבד אלא גם בעלי ערך רפואי, בעיקר בהיבט בטיפול בנגעי ומחלות עור שנוטים להתפתח אצל אנשים בעלי שכבות רופסות של עור עודף ושומן באזור הבטן. חשוב לציין כי ניתוח זה אינו מיועד לזירוז ירידה במשקל אלא למיצוק של שרירי הבטן ומתיחה של שכבות העור החיצוניות באזור הבטן המרכזית והתחתונה.

התאמה לביצוע ניתוח למתיחת בטן היא דבר פשוט יחסית, כיוון שניתוח זה מיועד ומתאים לכל אחד שרוצה להחזיר לעצמו את הבטן למצב הטוב ביותר שלה. ההגבלות שעשויות להתקיים ולמנוע את ביצוע הניתוח קשורות בעיקר לבעיות פיזיולוגיות נדירות יחסית כמו בעיות בקרישת דם או ספירת דם נמוכה במיוחד. מטופלים שאין להם בעיות מסוג זה ואינם נמצאים במשקל גבוה, שגם הוא מהווה מניעה לביצוע הניתוח, יוכלו לעבור ניתוח מתיחת בטן בהתאם להמלצת רופא.

מהו ניתוח שאיבת שומן ולמי הוא מיועד?

ניתוח שאיבת שומן, הוא ניתוח מסוג אחר לגמרי של ניתוח בעל מטרה שונה לחלוטין. ניתוח במהלכו מתבצעת שאיבה ממוקדת ומרוכזת של רקמות שומן מאזור ספציפי בגוף, במטרה להיפטר מעודפי “שומן עיקש” שנוצר באזורים שונים בגופם של מטופלים שונים, בדרך כלל עקב נטייה גנטית שמקורה עדיין לא ידוע במלואו לעולם המדע, וכמעט בלתי אפשרי להיפטר ממנו בדרכים הרגילות של תזונה נכונה ושמירה על פעילות ספורטיבית כחלק קבוע מהלו”ז היומי. לרוב, שאיבת השומן מתבצעת מאזור הבטן התחתונה והעליונה, מאזור הירכיים, מאזור הישבן ומאזור המותניים והגב התחתון, אך כיום קיימים פתרונות רפואיים ייחודיים המאפשרים ביצוע של ניתוח כזה כמעט בכל אזור בגוף, כמובן בהתאם להמלצת רופא.

במהלך ניתוח שאיבת שומן מתבצע חתך בעור דרכו מוכנסות לשכבות השומן קנולות (צינורות מתכת חלולים) אשר באמצעותן מתחילה להתבצע שאיבה ממוקדת של תאי שומן מהאזור המיועד. הקנולות מוכנסות מתחת לעור ומתחילות לנוע קדימה ואחורה, מה שיוצר לחץ שלילי (ואקום) וגורם לתהליך השאיבה, תוך כדי “גירוד” פיזי של שכבות השומן שגורם להתפרקותן, המאפשרת את שאיבת הרקמות החוצה מהגוף. השומן שנשאב מהגוף נאגר לאחר מכן במיכלים ייעודיים, המאפשרים את הזרקתו מחדש לאזורים אחרים בגוף לצורך עיצובם. חשוב לציין כי  הטבור נשאר במקומו המקורי.
אך ככלל לא כל ניתוח לשאיבת שומן כולל הזרקה מחדש של השומן לגוף. ניתן לבצע שאיבת שומן, בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית.החלטה לשימוש חוזר בשומן הנשאב תתקבל בהתאם לכמות השומן המיועד להישאב מגופו של המטופל, אך לרוב היא נקבעת הלכה למעשה בהתאם לרמת החרדה של המטופל, שכן ביצוע הניתוח בהרדמה מלאה הוא פחות מומלץ, כמו בכל תחום אחר שבו הרדמה מלאה היא אינה תנאי מחייב.

אחת הסטיגמות הרווחות ביותר שנוגעות לניתוחי שאיבת שומן היא שמדובר בסוג של “דיאטה מהירה לעשירים” שלכאורה מסייעת לרדת במשקל במהירות ובכך להימנע מבעיות רפואיות שונות שקשורות בקשר ישיר והדוק למשקל עודף כמו למשל להתקפי לב, סוכרת, הסתיידות עורקים, יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם ושאר מחלות ובעיות רפואיות שנובעות מצריכה עודפת של מזון, עצלנות וחוסר בפעילות גופנית. סטיגמה זו היא אינה נכונה, וחשוב להבין שניתוח לשאיבת שומן, כמו ניתוח מתיחת בטן, אינו מיועד לסיוע לירידה במשקל ואינו מהווה תחליף לדיאטה, שכן שאיבת השומן מתבצעת בהגבלה של עד 2-3 ליטר (שווה ערך לאיבוד משקל גוף בק”ג) ורק במקום ספציפי אחד בגוף, מה שלא עוזר לאבד מספיק משקל גוף במספיק אזורים בגוף כדי להוות תחליף בעל ערך לדיאטה ושמירה על המשקל.

התאמה לביצוע ניתוח שאיבת שומן, כמו במקרה של ניתוח למתיחת בטן, היא דבר פשוט יחסית, אך כאן נכנסים מעט יותר משתנים מדויקים הנוגעים למשקלו הכולל של המטופל. שאיבת שומן אינה מיועד למי שסובל מעודף משקל משמעותי או מבעיות של לחץ דם הקשורות לעודף משקל. עבור מי שהיה במשקל עודף, בעיקר בעודף משקל משמעותי, וירד עתה למשקל תקין, ימליץ הרופא בדרך כלל לבצע שאיבת שומן רק אם היא מתבצעת יחד עם מתיחת בטן ו/או ניתוח אחר להסרת עודפי עור מהמקום בו מתבצעת שאיבת השומן, שכן שאיבת שומן לבדה אינה משווה לגוף מראה מתוח ויפה אלא רק מסייעת להיפטר מרקמות השומן באופן שמשאיר את העור רופס ומקומט.

שנתקדם? נתחיל בהבדלים בין שאיבת שומן למתיחת בטן?

הדבר הראשון שמבדיל כאמור בין שאיבת שומן ומתיחת בטן, הוא ייעוד ומהות הניתוח. בעוד מתיחת בטן מיועדת לשיפור מראה הבטן החיצוני בצורה שמשווה לה מראה מתוח וחטוב, ניתוח שאיבת שומן, אם הוא מתבצע בבטן, מותיר את הבטן רופסת ורפויה יחסית, שכן שכבות השומן שהיוו את הבסיס למתיחת העור, נשאבו החוצה. לאחר ניתוח שאיבת שומן שמתבצע באזור הבטן, הדרך היחידה להגיע למראה בטן יפה וחטוב הוא לבצע לאחריו ניתוח מתיחת בטן.

הבדל מהותי נוסף הוא האלמנטים היסודיים בהם נוגע הניתוח. בעוד שניתוח לשאיבת שומן נועד לטפל במצבורי השומן בלבד, ניתוח למתיחת בטן מתמקד בכל שלושת האלמנטים החשובים של דופן הבטן: שרירים, עודף עור וגם שומן. בנוסף, ניתן למנות גם את סוג החיתוך שמתבצע במהלך הניתוח, כיוון שבעת שאיבת שומן החתף מיועד רק להחדרה של קנולות מזעריות ואילו בניתוח מתיחת בטן החתך מאפשר למנתח גישה לביצוע ניתוח בהליך מורכב יותר, מה שגורם בדרך כלל לצלקת מעט גדולה יותר לאחר ביצוע של ניתוח מתיחת בטן לעומת ניתוח לשאיבת שומן.

מה משותף לניתוחי מתיחת בטן וניתוחי שאיבת שומן?

כיוון שמדובר בשני סוגים של ניתוחים קוסמטיים, יש הרבה יותר מה שמשותף ביניהם לעומת מה ששונה ביניהם. 

  • הנחיות ובדיקות רפואיות מקדימות
    בדיקות רפואיות מקדימות שצריך המטופל לבצע לפני שיאושר לו מבחינה רפואית כי הוא יכול לעבור את הניתוח, זאת לצד הכנות כלליות לניתוח שכוללות הימנעות מעישון וביצוע מספר בדיקות כלליות כמו בדיקת אק”ג שהרופאים מחויבים לקבל את תוצאותיהן בטרם הניתוח לפי הנחיות משרד הבריאות. כמו כן, כחלק מהכנה כללית לניתוח שני המקרים הללו, מומלץ להימנע מתרופות, שינויים קיצוניים במשקל ובתזונה, תוספי תזונה שאינם במרשם רופא, אכילה ושתייה סמוכה למועד הניתוח ושאר הכנות שמאפיינות לא רק את שני סוגי הניתוחים הללו אלא גם סוגים רבים אחרים של ניתוחים קוסמטיים ורפואיים אחרים. כמו כן, שני הניתוחים הללו לא מיועדים כדי לסייע בהרזיה או לאבד משקל גוף רב אלא רק למצק ולייפות את מראה הבטן ולמנוע מצבורי עור ושומן עודפים.
  • טיפול בצלקות באמצעות חגורת בטן
    ההנחיה לשימוש בחגורת בטן משותפת במקרה של מתיחת בטן ושאיבת שומן (במקרה שניתוח שאיבת שומן מתבצע שלא באזור הבטן, נעשה שימוש בחגורת לחץ) אותה יש לשים לאורך 4 שבועות לפחות מתום הניתוח ועד 6-8 שבועות במקרים מיוחדים בהמלצת הרופא. מלבד המלצה ספציפית זו, משותפות לשני סוגי הניתוחים הללו גם ההמלצות הכלליות לאחר הניתוח, כמו מנוחה מרובה, הגבלת פעילות ספורטיבית לחלוטין בהתאם להוראות הרופא, המלצה לעבור סדרת טיפולים לעיסוי לימפטי המטפלים בבצקת הלימפטית לאורך זמן ההחלמה, לעשות שימוש במוצרים ייעודיים לטיפול בצלקות כדי לשמור על החלמה אופטימלית ושאר המלצות כלליות ששוב, לא מאפיינות ניתוחים אלו באופן ספציפי.
  • סיכונים בשאיבת שומן ומתיחת בטן
    סיכון להתפתחות תסמינים שליליים מסוגים מסוימים, כמו למשל בצקות, צלקות, קרישי דם ושומן או בעיות מסוג אחר כמו חוסר סימטריה בתוצאה הסופית, שנפוצים בשני סוגים הניתוחים. ישנם סוגי סיבוכים כמו קרישי דם ושומן, שנפוצים יותר בעת ביצוע ניתוחים לשאיבת שומן מאשר בביצוע ניתוחים למתיחת בטן, אך באופן כללי, שני סוגי הניתוחים הללו מאופיינים באותם סוגים של סיבוכים פוטנציאליים, שנפוצים ברוב סוגי הניתוחים הקוסמטיים הקיימים היום.
  • השמנה לאחר שאיבת שומן או מתיחת בטן
    השמנה חוזרת במקרה של שאיבת שומן או מתיחת בטן היא קיימת באותה מידה. על מנת להימנע ממקרים כאלו ושמירת התוצאות. אנו חייבים לשמור על שגרת חיים בריאה ותקינה המשלבת הרגלי תזונה נכונה ופעילות גופנית. אם תעלו במשקל, השומן יתחיל להצטבר באזורים הסמוכים לאזור השאיבה ותאי השומן שנותרו באיזור הטיפול עלולים לגדול. להסבר מפורט יותר למצב של השמנה חוזרת לחצו כאן

מחיר מתיחת בטן ושאיבת שומן

מחיר שאיבת שומן יכול לנוע בין 7,000 ש”ח ל 8,000 ש”ח אך יכול להגיע גם ל 20,000 ועד 40,000 ש”ח תלוי באיזור בו מתבצעת השאיבה ובכמות השומן.
מחיר מתיחת בטן נע בין 20,000 ש”ח ל60,000 ש”ח. תלוי במשקל המטופל, כמות העור העודף שיוסר, צורך בשאיבת שומן ובאיזה כמות מדובר והליכים נוספים כמו קשירת שרירים, הזזת הטבור ועוד.

הוסיפו למחיר את המוניטין של המנתח, מקום הניתוח, הצוות, המרדים שכן כל אלו גם כן משפיעים על המחיר.

המחיר הסופי המדוייק למתיחת בטן ולשאיבת שומן הוא אינדיבדואלי למטופל ולמנתח ונקבע רק לאחר פגישת ייעוץ ותאום ציפיות בין המנתח למועמד לניתוח. לפרטים נוספים עיברו למאמר המלא : עלות מתיחת בטן
חשוב לציין שמדובר באחד מהניתוחים הקוסמטיים היקרים ביותר וישנה אפשרות להוזיל את עלות הניתוח ולהתנתח במערכת הציבורית. כך ניתן להעזר בשב”ן ובקופות שיש להן הסדר עם המנתח, במידה ובחרתם באפשרות הזו ישנם מספר נקודות שכדאי לדעת בנוגע להבדלים בין ניתוח באופן פרטי מול ניתוח במערכת הציבורית

שימו לב! מדובר בגוף שלכם ובבריאות האישית שלכם, לפני קבלת החלטה בידקו מי הרופא, הוותק שלו, המומחיות שלו בכירורגיה פלסטית ואסתטית ורק לאחר מכן המחיר. כאן אין מקום לשרלטנים דאגו לכך שהמנתח אכן מקצועי, שהרופא שייך לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. בדקו המלצות של מטופלים, וודאו את אופן הליווי לאורך כל השלבים של הניתוח כולל שלב ההחלמה, שאלו את כל השאלות, שתפו את ההיסטוריה הרפואית שלכם על מנת שאכן המנתח יוכל לתת את התוצאה הטובה ביותר וחשוב לא פחות, הקפידו על הנחיות הרופא לפני הניתוח ואחרי הניתוח (טיפ קטן ממני, הפסיקו לעשן כבר עכשיו!)

מלאו שאלון התאמה לפני ניתוח והגיעו למנתח המדוייק לצורך האישי שלכם,
כך תימנעו מעלויות מיותרות וריצות ברחבי הארץ עבור שעות ייעוץ שוב ושוב.
למעבר לשאלון התאמה ליחצו כאן : שאלון התאמה לפני ניתוח מתיחת בטן

מעוניין/נת בשיחת יעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם ממש בקרוב

באותו נושא

בואו נדבר רגע על הבצקת

בחרת לבצע שאיבת שומן או מתיחת בטן, מעולה! בחרת רופא מדהים, פנטסטי! הניתוח עבר בהצלחה ובכל זאת עדיין אינך מרוצה.
רצית לראות את תוצאות הטיפול ולקבל מחמאות וזה עדיין לא קורה? כן, זה יעבור, עניין של כמה חודשים (לפחות ברוב המקרים)
הכירו אפשרות מעולה לזרז את ההחלמה ולטפל בבצקת באמצעות סדרת טיפולים של עיסוי לימפטי! בזמן שלך! בבית שלך! בתדירות הרצויה לך!
ישירות מהיבואן הרשמי ובהמלצת הרופאים
הבצקת היא אינדבידואלית לכל מטופל ולא בהכרח מחייב שכולם חווים אותה. אבל אם כן, הטיפול נועד לסייע בדיוק בשביל זה. רוצה לקרוא על הטיפול? פשוט ללחוץ כאן
מתיחת בטן צרו קשר
תיאום שיחת ייעוץ
השאירו פרטים ויועץ יצור עמכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן